Iš beveik 10 tūkst. Lietuvoje veikiančių liftų, trečdalis – senesni nei 25 metų. Senieji liftai, jei yra reguliariai tikrinami bei prižiūrimi, gali veikti saugiai. Tačiau, pasak Darbo inspekcijos, patikros sertifikatą turi vos kas ketvirtas senas liftas. Dėl to iš dalies kalti ir patys daugiabučių gyventojai. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus patarėja Raimonda Sneigiene.

– Tik kas ketvirtas senas liftas yra patikrintas, visi kiti nežinia kokios būklės.

– Negalima sakyt, kad jie visai netikrinami. Liftams yra atliekami periodiniai daliniai ir piltutiniai patikrinimai. Bet senus liftus yra reikalavimas tikrinti, nustatyti jų rizikos pavojų. Ir šitas paslaugas atlieka akredituotos įstaigos. Senų liftų savininkai yra raginami į jas kreiptis. Patikrinimų metu naudojamasi standartu ir pagal kiekvieną punktelį pažymimi prioritetai, lygiai tokie – arba kad liftas turi būti stabdomas, arba penki metai duodami, arba dešimt metų. Pabaigoj suskaičiuojami rezultatai ir po 5-10 metų vėl turėtų būti atliekamas toks patikrinimas. Nes liftas yra dažnai naudojamas ir jis, aišku, genda.

– Jeigu 800 ir 3 tūkst. senų liftų turi tą vertinimą, kaip yra su kitais? Jie važinėja arba nevažinėja netikrinti ir neaiškios būklės?

– Jie važinėja, tie periodiniai patikrinimai atliekami akredituotų įstaigų, tik gal ne taip išsamiai. Tiesiog jie važinėja iki tam tikro laiko. O jau turint tą patikrinimą yra detaliau atsižvelgiama.

– Liftai – mechaninis įrenginys ir, aišku, kaip ir namai, jie sensta. Taigi ir jų skaičius turbūt kasmet didėja?

– Tikrai taip. Iki nepriklausomybės daugiausia Mogiliovo liftai daugiabučiuose buvo ir, aišku, yra sudėtinga gauti tų detalių ir juos remontuoti. Tai tų daugiabučių savininkai, kuriuose važinėjama Mogiliovo liftais, bus raginami pasikeisti juos.

– Yra institucija, kuri uždraustų eksploatuoti liftą?

– Jeigu bus eksperto išvados, kad jis netinkamas naudoti, tai, aišku, tada inspekcija uždraus jį naudoti.

– Bet yra daugiabučių gyventojų, kur yra daug žmonių ir bendro sutarimo neišeina pasiekti. Gali atsitikti taip, kad žmonės nesikvies įvertinimo organizacijos ir neieškos niekur kitur pagalbos, tiesiog naudosis ir niekam nepraneš. Ar yra kažkokių inspektorių tikrinimai?

– Mes turim registrą ir sekam, kiek tas liftas yra tikrinimas, ar yra vėlavimai. Mes siunčiam laiškus liftų savininkams, priminimus, kad reikia tikrinti. Taip pat neseniai išsiuntėm laiškus dėl rizikos įvertinimo. O sutarimas, aišku, turi būt savininkų. Kitaip mes negalim priverst patikrint to lifto. Jeigu liftas bus visai netinkamas, tada uždarysim visai.

– Jeigu turite duomenis visos Lietuvos liftų, o jų, kaip suskaičiavote, yra apie 10 tūkst., kur liftai labiausiai nusidėvėję? Kurių miestų gyventojai turėtų labiau atkreipti dėmesį?

– Vilniuje. Aišku, labiausiai didieji miestai, kur daugiausiai daugiabučių. Vilniuje yra ir 1937 m. gamybos liftas, bet jis dar naudojamas.

Kopijuoti, platinti, skelbti LNK.lt turinį be LNK.lt raštiško sutikimo draudžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

7 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist