Miestas

Protestuojantys „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojai: prie miesto savivaldybės „gyvensime“ tol, kol būsime išklausyti

„Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos prie Vilniaus savivaldybės surengė neterminuotą piketą reikalaudami užtikrinti vairuotojams galimybę papietauti, dešimtadaliu kelti atlyginimus.

Nuo antradienio ryto pasikeisdami prie savivaldybės protestuojantys „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų atstovai žada čia būti ir naktimis bei tikisi savivaldybės vadovų bei tarybos reakcijos į daugiau nei metus nesprendžiamas problemas, BNS teigė „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

„Šie klausimai tęsiasi daugiau nei metus. Profesinė sąjunga surinko 1,2 tūkst. parašų ir juos įteikė prieš pusmetį. Meras tuos parašus ignoravo, atsisakė socialinio dialogo būdu spręsti klausimus, tai mes, matydami, kad problemos neišnyko, ir kad bendrovė jų negali išspręsti, ir toliau pažeidinėja darbuotojų teises, nusprendėme rengti neterminuotus piketus 24/7“, – BNS sakė A. Markevičius. 

 

Anot jo, esminiai reikalavimai – susitarti dėl darbuotojų atlyginimų kėlimo 10 proc., užtikrinti normalų darbo ir poilsio režimą vairuotojams, kadangi kai kurie jų dėl didžiulio darbo krūvio ir „suspaustų“ grafikų dirba po 9 valandas be didesnių pertraukų, nors darbo kodeksas numato privalomą bent pusvalandžio pertrauką po 5 darbo valandų.

„Šnekame apie pietus. „Susisiekimo paslaugos“, mūsų bendrovė, sudarė ir nuo rudens paleido naujus grafikus, kuriuose yra nuolatos apkarpomas, mažinamas laikas aptarnaujant maršrutus, tad praktiškai vairuotojai 8-9 valandas dirba be pertraukėlių, turi didelius vėlavimus pietums, dalis iš jų apskritai dirba be pietų“, – kalbėjo jis.

„Prašome ir 10 procentų pakelti atlyginimus“, – pridūrė profesinės sąjungos vadovas.

 

Taip pat, A. Markevičiaus teigimu, prašoma užtikrinti lygias sąlygas varžantis dėl maršrutų su privačiais vežėjais, kadangi šie taiko Darbo kodekse numatytas lengvatas, t.y. dalį atlyginimo moka už kilnojamojo pobūdžio darbą, jis nėra apmokestinamas, todėl įmonės įgyja konkurencinį pranašumą siūlydamos mažesnius įkainius.

„Mūsų įmonė pralaimi konkursus, bet pralaimime todėl, kad nuo darbo užmokesčio mokame sąžiningai mokesčius, o, pavyzdžiui, „Transrevis“ įmonė apie 25 proc. nuo fiksuotos sumos moka kaip už kilnojamą darbą. Tad jiems tenka mažesnės darbo užmokesčio sąnaudos – kaip ir krovininiame transporte, kai dalis mokama dienpinigiais, darbuotojas gauna mažesnę pensiją, ligos pašalpas, išmokas“, – paaiškino jis.

„Šią problemą gali išspręsti tik Vilniaus savivaldybės taryba nustatydama konkurso sąlygose visiems vienodas taisykles, kad darbo užmokesčiui negalima taikyti išlygų, susijusių su kilnojamojo darbo, dienpinigių forma“,  – pridūrė A. Markevičius. 

 

Protestą organizuoja penkios bendrovėje veikiančios profesinės sąjungos. Anot A. Markevičiaus, pasikeisdami pikete dalyvauja 10-15 žmonių.

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos vadovė Inga Ruginienė teigia, kad bloginant darbuotojų darbo sąlygas, prastėja ir paslaugos kokybė. Ji daro prielaidą, jog „Vilniaus viešąjį transportą“ siekiama privatizuoti.

„Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė dar kadencijos pradžioje sakė, jog savivaldybėms reiktų atsisakyti savivaldybių įmonių, kurių atliekamas funkcijas gali perimti privati rinka. Panašu, kad jos partijos bendražygis Remigijus Šimašius tai ir daro, tik pačiu brutaliausiu būdu: sąmoningai žlugdo bendrovę, kad ją galėtų perleisti kokiam nors, galbūt, merui draugiškam verslui“, – pranešime spaudai teigia I. Ruginienė.

 

Iš viso „Vilniaus viešajame transporte“ dirba apie 1,9 tūkst. darbuotojų, apie 1,4 tūkst. jų priklauso profesinėms sąjungoms.

Autorius Ignas Jačauskas

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
34 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
5 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Miklas
Miklas
9 dienas (-ų)

O kokie atsiėdę, tikrai nebadauja

Ričardas
Ričardas
5 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Miklas

Pastebėjimas taiklus. Bet, problemų yra tikrai daug. Tik ne tie žmonės ir ne taip turėtų jas spręsti.

Tomass
Tomass
9 dienas (-ų)

Būtų smagu jeigu vairuotojai tuo pačiu pakovotu ne tik dėl savo atlyginimo bet ir dar dėl didesnio dėmesio viešajam transportui apskritai, kad pvz jų darbo įrankiai turėtų pirmumą prieš kitą transportą, taip pat būtų atnaujinti ir nesivilktų (čia apie troleibusus). Tuomet ir iš visuomenės sulauksit daugiau palaikymo.

Ričardas
Ričardas
5 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Tomass

Kad vairuotojų neįtikina, ypač ta didžioji, profsąjunga, kurios nariais yra visa administracija. Užklausus apie privalomo testavimo ir segregacijos problemą, jie tos problemos nemato. Užtat ir sėdi keturiese.

Remigijus
Remigijus
9 dienas (-ų)

Teisingai daro savivaldybė – nereikia mums tos savivaldybės įmonės. Dabar gi turėsim dviračiams skirtus kelius, tail gal ir išvis viešojo transporto aatsisakysim 🙂

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button