Į Vilniaus miesto savivaldybės skelbtą tarptautinį Žirmūnų irklavimo bazės architektūrinės idėjos konkursą atsiliepė net 13 projektavimo įmonių. Iš 8 reikalavimus atitikusių pasiūlymų viena idėja dėl funkcionalumo ir darnios integracijos į aplinką lenkė kitus pasiūlymus. Vertinimo komisija daugiausiai balų skyrė UAB „Aketuri Architektai“ komandos idėjai, pavadintai „Kastytis“. Jiems atiteko 15 tūkst. Eur premija. 

„Šis projektas akivaizdžiai išsiskyrė savo kokybe. Projektuotojai tikrai jaučia tos vietos savitumą. Planuojamas pastatas kompaktiškas, puikiai integruotas į aplinką“, – vertinimo komisijos nuomonę išsakė Vilniaus miesto savivaldybės Sporto ir sveikatingumo skyriaus patarėjas Rokas Germanavičius. 

Vertinimo komisiją sužavėjo šios idėjos kūrėjų pagarbus santykis su aplinka: pagal reikalavimus planuojami suprojektuoti funkcionalūs pastatai ir, lyginant su kitais projektais, planuojama išsaugoti daugiau medžių, gamtiniai elementai natūraliai įsilieja į kompleksą. Dėl palikto žalio ruožo tarp Neries ir irklavimo bazės, planuojama, kad kompleksas darniai integruosis į platesnį Neries pakrantės peizažą. O rekreacinė ir vieša erdvė palei krantinę ir įlanką bei numatyta vieta kavinei suformuos naują traukos centrą. 

Pagrindiniame trijų aukštų irklavimo bazės pastate planuojamas projektuoti 569 kv. m ploto valčių elingas su sandėliu ir dirbtuvėmis, universali sporto salė, irklavimo baseino salė, treniruoklių, irklavimo treniruoklių ir gimnastikos salės, pirties patalpos, konferencijų patalpa, administracinės ir poilsio erdvės. 

Planuojama, kad kompleksas vienu metu galės priimti apie 150 lankytojų: čia bus sudarytos sąlygos sportuoti komandomis besitreniruojantiems ir pavieniams irkluotojams, baidarininkams, kanojininkams. Tikimasi, kad bazė bus pritaikoma ir  gimnastikos, kūno rengybos sporto šakoms. Universalioje sporto salėje bus galima žaisti krepšinį, tinklinį, badmintoną, salės futbolą, rankinį, salės tenisą. 

Planuojama, kad visas kompleksas suprojektuotas 1,5 hektaro ploto sklype prie pat Neries upės, buvusios irklavimo bazės vietoje. Teritorijoje numatyta vieta švartuoti valtis ir katerius trumpalaikiam sustojimui ir keleivių išlaipinimui, o įlankoje bus suprojektuota pontoninė prieplauka laikyti iki 8 katerių. Taip pat planuojamos suprojektuoti dvi pontoninės prieplaukos, skirtos valčių nuleidimui į vandenį. Priešais elingą planuojama, kad bus aikštelė valčių stovams. 

Teritorijoje numatoma įrengti 40 automobilių stovėjimo vietų. 

Projekte planuojama išsaugoti vertingus sklype augančius medžius. Šiaurinė sklypo dalis, kurioje auga brandūs medžiai, išliks neužstatyta. Numatyti ir natūralūs bei dirbtiniai potvynių barjerai. 

Projektą kūrė „Aketuri Architektai“ komanda: Lukas Rekevičius, Milda Rekevičienė, Eimantas Drapanauskis, Kotryna Žirgulytė, Jovita Brinkevičiūtė, Edvinas Voiskunovič.

Antrąją vietą Žirmūnų irklavimo architektūriniame konkurse užėmė idėja „M(u)OSTAS“, kurią kūrė UAB „Aplan“ (idėjos autoriai: Lukas Lažinskas, Monika Litvinaitė, Julija Avgul). Jiems skirta 10 tūkst. Eur premija. O trečioji vieta skirta idėjai „Parkas“, kurią kūrė MB „Fragment architektai“ komanda: Berta Meironaitė, Edita Radėnaitė, Ignas Kundreckas, Mindaugas Šutėnas, Povilas Čepaitis. Jiems atiteko atiteko – 5 tūkst. Eur. prizas. 

Konkurso nugalėtojus rinko ekspertų komisija, sudaryta iš nepriklausomų urbanistų, architektų, paveldosaugos specialistų.

Visi reikalavimus atitikę pasiūlymai Žirmūnų irklavimo bazei pagal sudarytą pasiūlymų eilę:

  1. Kastytis (UAB „AKETURI ARCHITEKTAI“)
  2. M(u)ostas (UAB „Aplan“)
  3. Parkas (MB Fragment architektai)
  4. Žirklai  (UAB „Atamis“)
  5. Flumen (MB Studijo architektūra)
  6. Chamaeleonidae (Tiekėjų grupė: MB Devyni plius, Lietuvos ir Suomijos UAB „Architektūros linija“)
  7. 11º (MB Syrusas veikianti pavadinimu „IMPLMNT archtects“)
  8. 121314 (MB Studija 42)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

14 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist