Žmogus nutarė pamokyti policininkus mikroautobusu užstatydamas trikojį. Toks vyro poelgis internete susilaukė ir palaikymo, ir pasmerkimo. Trikojai – labai jautri tema vairuotojams. Apie tai plačiau kalbėjo policijos departamento atstovas Vytautas Grašys. 

– Internete buvo vaizdelis, kuomet žmogus užstatė trikojį savo mikroautobusu ir sakė, kad tai pilietinė akcija. Vėliau aiškino, kad mikroautobusas sugedo. Ar policija turi kokių įrankių tokiems veikėjams pažaboti?

– Be abejo, kadangi policija atlikdama greičio matavimo priemones su tais vadinamaisiais trikojais atlieka tam tikrą funkciją, tai trukdymas traktuojamas kaip trukdymas atlikti pareigas. Šitoje vietoje policijos pareigūnas turi teisę pareikalauti, kad būtų netrukdoma atlikti darbo. O jeigu vis tiek trukdoma, už policijos pareigūno teisių nurodymo nevykdymą – tam tikra atsakomybė.

Kokia?

– Administracinė atsakomybė.

– O jeigu žmogus sako, kad jo mašina sugedo?

– Tam yra tam tikros tarnybos, kurios į tai reaguoja ir nuveža tą sugedusią transporto priemonę. 

– Policija statydavo mikroautobusus „VW Caddy“, kurių viduje būdavo įmontuotas greičio matuoklis, tai kažkaip nedirgindavo vairuotojų, kaip dabar dirgina trikojai. Kodėl taip yra?

– Iš tikrųjų dauguma eismo dalyvių nori būt saugūs ir joks trikojis jiems netrukdo laikytis nustatytų Kelių eismo taisyklių (KET), važiuoti leistinu, saugiu greičiu. O tiems, kuriems trukdo, jie turbūt nori kažkokių išsišokimų, dėmesio. Vėlgi, turbūt nenori susitaikyti su galiojančiomis KET ir bando įvairiais būdais save pareklamuoti.

– Kaip yra naudojami greičio matavimo įrenginiai?

– Taktika labai įvairi. Šiam momentui Lietuvoje dar neturime specialių šiukšlių konteinerių, į kuriuos montuojami trikojai. Medžių imitacijų, ką daro vokiečiai. Specialių priekabų. Manau, kad ateis laikas ir pas mus taip bus.

– Kai tik trikojai atsirado, buvo keli jaunuoliai, kurie savavališkai statydavo įspėjamuosius ženklus, kad stovi trikojis. Dabar žmogus užstatė trikojį. Ką tai rodo – ar vairuotojai nepasitiki policijos darbu, kad bando visaip trukdyti greičio matavimą?

– Vėlgi, aš manau, kad tai tam tikri neatsakingi žiopliai, kurie vienaip ar kitaip susilaukia tos atsakomybės. Darbo jie netrukdo, mes patys to neslepiame. Tos programėlės apie eismo intensyvumą, jos dažnai pažymi, kur trikojo vieta, mes tikrai to nedraudžiame. Tik tiek, kad dirbame proaktyviai. Tas trikojis per valandą gali būti keliose vietose pastatytas. Kuo daugiau vairuotojų susirūpins ir dažniau pasižiūrės į savo spidometrą, atkreipdami dėmesį, ar toje vietoje yra trikojis, manau, nuo to visi būsim saugesni.

– Ar trikojai statomi bet kur ir bet kada, ar yra specialiai numatytos tam tikros vietos, kur jie turi stovėti?

– Yra tam tikri kelių ir gatvių ruožai, kur ta avaringumo situacija nėra gera. Vėlgi, žiūrime, kur situacija dėl viršyto leistino greičio gali pasikeisti ir padidėja eismo nelaimių tikimybė. Sulaukiame aktyvių bendruomenių prašymų, kad jų teritorijoje atsirastų trikojis, kad būtų vykdoma greičio kontrolė. Konkrečių vietų tikrai neturime. Kur sumažėja srauto greitis ir fiksuojama mažiau pažeidimų, trikojis toje vietoje jau turbūt nebeaktualus, todėl jis pastatomas kitoje vietoje. Bet pagrindinis dalykas – KET galioja visoje Lietuvos teritorijoje, visose gatvėse, keliuose ir tą paisyti privalu visiems.

Veiksmas iš įvykio vietos – vaizdo įraše:

Šaltinis: LNK

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

8 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist