Skaitmeninės vairavimo teisės, vairuotojų tinkamumo dalyvauti eisme įsivertinimas ir daugiau dėmesio pėstiesiems, – tai keletas vairavimo teisių taisyklių pakeitimų, kuriems pritarė EP.

Atsižvelgdami į tai, kad ES keliuose kasmet žūsta apie 20 tūkstančių žmonių, europarlamentarai naujomis vairavimo teisių taisyklėmis siekia padidinti eismo saugumą ir jas pritaikyti prie žaliosios ir skaitmeninės pertvarkos.

Europos Parlamento (EP) nariai siekia, kad vairuotojai būtų geriau pasiruošę vairavimui įvairiomis oro ir kelio sąlygomis bei galėtų tinkamai įvertinti riziką, kurią gali kelti pėstieji, vaikai, dviratininkai ar elektrinių paspirtukų naudotojai. Todėl jie siūlo vairavimo egzaminuose tikrinti būsimų vairuotojų žinias apie vairavimą apsnigta ar slidžia kelio danga, mobilaus telefono naudojimo, aklosios zonos, išlipimo iš transporto priemonės rizikas bei apie automobilių pagalbinių vairavimo sistemų privalumus.

Pagal taisyklių projektą, vairavimo teisės motociklams ir automobiliams galiotų bent 15 metų, o sunkvežimiams ir autobusams – 5 metus. Europarlamentarai nepritarė Europos Komisijos pasiūlymui riboti teisių galiojimą vyresniems žmonėms, nes jų įsitikinimu būtina vengti diskriminacijos ir sudaryti jiems lygias sąlygas judėti ir dalyvauti ekonominiame ir socialiniame gyvenime.

EP nariai sutiko, kad išduodant ar atnaujinant vairuotojų teises asmenys patys įsivertintų jų tinkamumą vairuoti, ir paliko ES valstybėms apsispręsti, ar reikalauti medicininės patikros, pavyzdžiui, regos ar širdies būklės įvertinimo. Europarlamentarai nori, kad ES valstybės dėtų daugiau pastangų informuojant visuomenę apie psichinius ar fizinius signalus, dėl kurių asmeniui gali kilti pavojus vairuojant transporto priemonę.

Pagal ES taisyklių projektą pradedantiesiems vairuotojams būtų taikomas bent dviejų metų bandomasis laikotarpis, kurio metu būtų griežtai ribojamas alkoholio vartojimas prie vairo ir būtų taikomos griežtesnės baudos už kelių eismo pažeidimus..

Siekdami spręsti profesionalių vairuotojų trūkumo iššūkį, europarlamentarai sutiko, kad jau nuo 18 metų būtų leidžiama vairuoti vilkikus ar mažuosius autobusus (iki 16 vietų), tačiau tik tuo atveju, jei kartu asmuo turės profesinės kompetencijos pažymėjimą. Be to, automobilius ar vilkikus galės vairuoti ir 17-mečiai, tačiau tik tuo atveju jei šalia važiuos ir patyrę vairuotojai.

Europarlamentarai galiausiai pritarė tam, kad vairuotojams būtų sudaryta galimybė gauti skaitmenines vairuotojų teises kartu su jų popierine versija. Tokias skaitmenines teises, kurios galiotų visoje ES, būtų galima naudoti išmaniajame telefone.

EP pranešėja Karima Delli (Žalieji, Prancūzija) pažymėjo: “Šiandien Europos Parlamentas turėjo galimybę padidinti eismo saugumą Europoje, priartėti prie tikslo, kad iki 2050 m. keliuose nežūtų nei vienas asmuo ir apsaugoti eismo dalyvius nuo nelaimingų atsitikimų. Naujosios taisyklės skiria daug dėmesio vairuotojų sveikatos patikrai ir papildomiems saugumo reikalavimams pradedantiesiems vairuotojams.“

ES vairuotojų teisių peržiūrai trečiadienį pritarė 339 EP nariai, 240 nepritarė, o 37 susilaikė. Tolesnį taisyklių derinimą po birželio 9 d. vyksiančių Europos Parlamento rinkimų perims naujasis Parlamentas.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

9 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Vilniaus oro uoste reikalinga požeminė geležinkelio stotis?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist