Savaitgalį Vilniaus oro uoste – neeilinis incidentas. Vos žemę palietęs lėktuvas, nuslydo nuo tūpimo tako. Juo skrido 185 žmonės, o tarp jų ir klaipėdietis Marijus. Jis papasakojo kokios emocijos tą akimirką tvyrojo lėktuve: esą viskas truko kelias sekundes, bet keleivių emocijos nepriminė matomų filmuose, kur žmonės ima klykti. Čia esą nors išgąsčio ir netrūko, bet visi tylėjo, kai lėktuvo ratams palietus žemę, orlaivis staiga nuslydo į šoną ir pro langus dėl sniego apnašos nieko nebesimatė. Anot liudininko, lėktuvo pilotai po incidento nieko nekomentavo, o stiuardesės visiems liepė sėdėti savo vietose. Per įvykį niekas nenukentėjo.

Tyrimą dėl incidento pradėjo Teisingumo ministerija. Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Laurynas Naujokaitis LNK televizijai papasakojo apie pradėtą tyrimą.

– Tyrimas yra pradėtas, kokie duomenys šiuo metu yra renkami?  

– Šiuo metu renkame informaciją apie skrydį, apie įgulą, taip pat lėktuvo techninę priežiūrą. Taip pat iš Vilniaus oro uosto laukiama duomenų apie kilimo ir tūpimo tako būklę.  

– Oro sąlygos buvo blogos. Ar tai galėjo būti viena iš priežasčių? Jūs kaip ekspertas kaip įvardintumėte, dėl ko galėjo nutikti tas nuslydimas?  

– Dažniausiai tokius įvykius lemia tam tikra įvykių seka ar grandinėlė. Tai yra tiek ir pilotų veiksmai, tiek ir oro sąlygos, tiek ir kilimo ir tūpimo tako dangos būklė ir panašiai.  

– Kokia žala buvo padaryta lėktuvui šio incidento metu? Žmonės kalba apie skylę lėktuve. Ar tai jau buvo Milane, ar atsirado ore, ar tik nusileidus?  

– Galiu nuraminti, kad liemens apatinė dalis buvo pažeista tuomet, kai lėktuvas išriedėjo iš tūpimo ir kilimo tako ribų ir kliudė ledinio sniego sankaupas, kilimo-tūpimo tako įrenginius, tokius kaip žiburiai ir kelio ženklai.  

– Ar šis tyrimas yra reikalingas? Kam – atrasti kas kaltas dėl incidento, ar užkardyti kelią panašiems incidentams ateityje?  

– Vienintelis saugos tyrimo tikslas yra ateityje išvengti avarijų ir pavojingų incidentų. Mes nenustatome, kas yra kaltas, kas yra atsakingas, tai yra ikiteisminių institucijų darbas.  

– Bet jeigu pamatytumėte, kad tai buvo piloto klaida? 

– Mes vis tiek neatliekame jokių baudžiamųjų veiksmų. Vienintelis tikslas yra ateityje išvengti avarijų ir incidentų. Tie patys pilotai su mumis bendrauja betarpiškai ir jie gali duoti parodymus prieš save.  

– Ar šis pilotas jau davė parodymus?  

– Pilotai dar nebuvo apklausti. Apklausa organizuojama šią savaitę. 

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

27 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Lukiškių aikštėje vėl turėtų būti atidarytas paplūdimys?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist