Vilniuje duris atvėręs prekybos tinklas „Maisto Logistikos Centras“ sulaukė būrio pirkėjų. Vieni atėjo tik apsižvalgyti, o kiti namo tempėsi pilnus krepšius maisto. Žmonės džiaugėsi, kad pavyko apsipirkti pigiau.

Apie tai, ar naujas prekybos centras Lietuvoje sumažins kainas kituose tinkluose, naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ diskutuoja ekonomistas Aleksandras Izgorodinas ir Pricer.lt maisto krypties vadovas, kainų specialistas Petras Čepkauskas.

Kaip vertinate naujos parduotuvės atsidarymą?

P. Čepkauskas: Tai ženklas, kad yra žmonių, kurie nori kažką bandyti padaryti kitaip, kas džiugina. Džiugina ir vartotojų elgsena, nes jie turi lūkesčių, kad galbūt ateis kažkoks gelbėtojas. Bet gerų žinių sąrašas ties tuo ir baigiasi.

Ką turite galvoje, nepasiseks?

P. Čepkauskas: Mačiau parduotuvę, kas ten yra. Prekyboje pagrindinis principas – pirkti pigiau, parduoti brangiau. Pirkti brangiau ir parduoti pigiau – taip neveikia.

Ėjau parduotuvėje, sulyginau palyginamas prekes ir nieko ten nėra. Ten nėra pigiau. Tu negali kažko apversti rinkoje dirbdamas su tais pačiais tiekėjais, tais pačiais rinkos dalyviais, būdamas mažas. Tu negali „Pieno žvaigždžių“ produkcijai padaryti dvigubai mažesnę kainą. <…> Kainos, geriausiu atveju, yra tokios pačios, o kai kuriais atvejais ir brangesnės.

Ir taip yra dėl to, kad kai rinkoje esi mažas, sunkiau gauti palankesnes kainas?

P. Čepkauskas: Niša yra. Tu esi mažas žaidėjas, kai esi mažas – žaidi su mažais. Ir reikėjo žaisti ne su „Pieno žvaigždėmis“, „Sanitex“, „Krekenavom“, o su atitinkamo svorio žaidėjais, kurie negali įeiti į didžiuosius centrus, tada tu gali kažką parodyti – kitokį asortimentą, kitas prekes ir taip pritraukti vartotoją. Dabar taip nevyksta.

Ar naujo žaidėjo atėjimas į rinką yra geras ženklas?

A. Izgorodinas: Manau, kad planai priklausys nuo to, kokia bus mažmeninės prekybos situacija kitais metais. Ką rodo paskutinė statistika, tai ji šiek tiek nuvylė – tiek kalbant apie mažmeninę prekybą maisto prekėmis, tiek apie prekybą ne maisto prekėmis. 

Kol kas matosi, kad mažmeninės prekybos rinka yra šiek tiek pasėdusi. Naujas žaidėjas ateina ne į augančią, o į šiek tiek krentančią rinką. Tikėtina, kad paskutinį šių metų ir ateinantį kitą metų ketvirtį vartojimo rinka tiesiog stagnuos. Stagnuos dėl to, kad mes lyginsime šių metų IV ketvirčio rodiklius su labai prastais praeitų metų IV ketv. rodikliais. 

Matematiškai matysime nedidelį prieaugį mažmeninės prekybos sektoriuje, bet de fakto rinka yra pakankamai silpna.

Ar galime sulaukti realių kainių mažinimų iš prekybininkų?

P. Čepkauskas: Manau, kad jie bandys maksimaliai išlaikyti dabartinį kainų lygį maitindami akcijomis, akcijų žaidimais. Jei nepadės, tada mažins kainas. <…>

Autorius: TV3.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

28 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar Lukiškių aikštėje vėl turėtų būti atidarytas paplūdimys?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist