E. prekybos verslai šiandien pasitelkia įvairiausias skaitmeninės rinkodaros priemones – nuo turinio optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) iki socialinių tinklų. Žinoma, svarbu ne tik tai, kur komunikuojama, bet ir ar tai daroma tikslingai, vertinant tikslinę auditoriją, ilgalaikius verslo tikslus, verslo pobūdį (B2C, B2B ir kt.). Vis dėlto, kalbant apie skaitmeninės rinkodaros priemones, nepriklausomai nuo verslo modelio, vieni efektyviausių skaitmeninės rinkodaros kanalų (jei naudojami tikslingai) yra šie.

Matomumas organinėje paieškoje, arba SEO strategija

Tam, kad būtumėte matomi, pavyzdžiui, „Google“ paieškos rezultatų lange, neužtenka tik sukurti stilingą ir greitai veikiančią interneto svetainę. Jos turinys turi būti aktualus tiksliniams pirkėjams, kas paieškoje reiškia tai, kad turinys turi atliepti tam tikros informacijos paieškos ar konkrečių prekių, paslaugų ieškančiųjų užklausas.

Todėl svarbu optimizuoti savo interneto svetainę paieškos sistemoms. Teigiamai vertinama svetainė (tiek vartotojų, tiek „Google“ robotukų) yra ta, kuri yra greita, aiškios struktūros, saugi, pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, išsiskirianti aktualiu turiniu. Galvojant apie SEO (svetainės optimizavimą paieškos sistemoms, pavyzdžiui, „Google“), reikia apgalvoti ne vieną kriterijų, įvertinti techninę svetainės būklę, pagalvoti apie turinį skirtingose pirkėjo kelionės etapuose bei tai, ką veikia konkurentai.

SEO išties labai veiksminga ir vieną aukščiausių ilgalaikių investicijų grąžos rodiklių generuojančių priemonių. Vis dėlto, čia reikia išmanyti išties platų interneto svetainių veikimo ir sąveikos su paieškos sistemomis lauką. Dažnai čia padeda profesionalai.

Jei ambicingiems Lietuvoje ar globaliai vystomiems projektams reikalingos specialistų teikiamos kokybiškos SEO paslaugos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ar kituose miestuose, ieškokite profesionalų. Specialistų, kurie galėtų įvertinti ne tik kažkurią matomumo organinėje paieškoje dalį, bet visumą: atlikti interneto svetainės SEO auditą, konkurentų ir raktinių žodžių tyrimus, pateikti rekomendacijas programuotojams ir turinio kūrėjams.

Mokama reklama paieškos sistemose

Kitas būdas e. verslui būti matomam paieškos sistemų rezultatų laukelyje (pavyzdžiui, „Google“) – mokama reklama. Dažnai SEO rezultatų tenka palaukti, mat pozicijos paieškoje nepakyla per dieną ar net per mėnesį. Tad siekdami organinio srauto rezultatų, galite pasitelkti ir, pavyzdžiui, „Google Ads“ reklamas. Dažnai ši priemonė taikoma kartu su SEO strategija, o kartais yra pasitelkiama atskirai, kaip būdas naujam ar itin konkurencingos rinkos produktui pasiekti auditoriją čia ir dabar.

Socialiniai tinklai

Socialinių tinklų įvairovė šiandien išties didelė. Įvairūs verslai šiandien su tiksline auditorija komunikuoja savo „Facebook“, „Instagram“, „Tik Tok“, „LinkedIn“ ir kitose paskyrose. Tiesa, pasirenkant socialinius tinklus, svarbu atsižvelgti į savo verslo modelį. Tuo tarpu, kai dažnam B2C rinkos verslui pasiteisina komunikacija „Facebook“ ar „Instagram“, B2B verslų atstovai tikslinius pirkėjus neretai pritraukia per verslo platforma vadinamąjį „LinkedIn“. Tikslingai kuriamas turinys ir mokama reklama socialinių tinklų paskyrose gali atnešti vienus geriausių rezultatų.

El. laiškų rinkodara

Šiandien vis daugiau dėmesio sulaukia el. laiškų rinkodara. Pavyzdžiui, įvairūs naujienlaiškiai. Jei vartotojai verslui patiki savo el. paštą, tikėtina, kad tai jau produktu ar paslauga besidominti auditorija. Čia yra daug vietos eksperimentams – daryti A/B testus, koks turinys priimamas geriau, siųsti suasmenintą turinį, edukuoti vartotoją, skatinti pardavimus ir t. t. Rinkodaros atstovai pastebi, kad šiandien tai vienas gausiausiai konversijas generuojančių kanalų.

Nuomonės formuotojai – soc. tinkluose, video turinio kūrimo platformose ir kt.

Kol vieni spėlioja, kada gi pasibaigs nuomonės formuotojų kuriamo turinio populiarumas, kiti tikslingai pasirenka savo prekių ženklų atstovus ir didina savo žinomumą bei pardavimus. Nuomonės formuotojai veikia skirtinguose skaitmeninės rinkodaros kanaluose, tad savo verslo balsą interneto platybėse gali atrasti tiek B2C, tiek B2B verslo modelio atstovai. Nors B2C šią strategiją naudoja dažniau, tai nereiškia kad nuomonės formuotojų skirtingose srityse negali pasitelkti B2B įmonės.

Koks komunikacijos kiekviename kanale tikslas? Kokia strategija, kuri leis pasiekti tikslų? Kokie rezultatai ir kaip juos pamatuoti? Tai natūralūs klausimai, kurie neturėtų gąsdinti. Komunikacija tik dėl komunikacijos bet kokioje platformoje neatneš norimų rezultatų, ypač tada, kai tikslai neapibrėžti.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar į Vilnių turėtų grįžti naktinis viešasis transportas?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist