Mikrorajonai

Urbanistams Antakalnis primena Berlyno rajoną, pirkėjams – žaliuojančią oazę

„Antakalnis atitinka visus vakarietiško miesto rajono bruožus – yra tankiai apgyvendintas, netoli miesto centro, jame gausu atvirų erdvių, šalia teka upė. Man Antakalnis asocijuojasi su Berlyno rajonais, kurie turi nemažai fragmentuotų žaliųjų erdvių ir ilgų bulvarų, alėjų“, –įžvalgomis dalijasi urbanistas Tadas Jonauskis.

Jo teigimu, pagrindiniai Antakalnio privalumai – stiprus sąryšis su gamta, turtinga istorija ir nedidelis atstumas nuo miesto centro.

„Matuojant europietiško miesto masteliais, pavyzdžiui, Roterdamo ar Amsterdamo, netgi nuo Antakalnio ribos su Saulėtekiu iki centro yra gana nedidelis atstumas numinti dviračiu. Be to, rajone itin geras susisiekimas viešuoju transportu, o tai leidžia greitai pasiekti centrą, kaimyninius rajonus“, – sako T. Jonauskis.

 

Antakalnio gatvės potencialas – europietiškas bulvaras

Vienu iš labiausiai pastebimų rajono trūkumų T. Jonauskis įvardija pagrindinę tranzitinę Antakalnio gatvę. Nėra jokių alternatyvų, kaip būtų galima ją pataisyti, keisti, platinti. Jis prognozuoja, kad eismas pagrindine rajono gatve tik didės, tačiau ateityje ji gali pavirsti europietišku bulvaru su pirmame aukšte esančiomis kavinėmis, parduotuvėmis, kirpyklomis –taip, kaip Berlyne.

„Jau dabar galima pastebėti, kad kai kuriose rajono atkarpose veikia nemažai paslaugas teikiančių įmonių. Beveik visi namai prie gatvės iki pat Tverečiaus stotelės turi pirmą komercinį aukštą. Ir netgi namuose, kurie nebuvo pritaikyti komercijai, pirmajame aukšte įrengti laiptai, padidinti langai ir veikia parduotuvės ar kitas smulkus verslas“, –pastebi biuro „PUPA –strateginė urbanistika“ įkūrėjas.

 

T. Jonauskis atkreipia dėmesį, kad dar neatskleistas Antakalnio šlaitų potencialas –juos efektyviai pritaikius, galima būtų nuo arkikatedros, įdomiai keliaujant, gal net kalnų dviračių takais, pasiekti Saulėtekį.

Maža naujų butų pasiūla

Nekilnojamojo turto ekspertai pastebi, kad Antakalnis yra vienas iš brangiausių Vilniaus rajonų – vidutinės butų kainos yra didesnės tik Senamiestyje, Žvėryne ir Užupyje. Net itin populiariame Naujamiestyje vidutinės kainos yra apie 10 proc. mažesnės.

 

Antakalnyje surasti tinkamą butą nėra lengva, nes fiksuojama viena mažiausių naujų butų pasiūlų Vilniuje. 2019 m. pirmąjį ketvirtį Antakalnyje buvo parduodami vos 189 butai iš 5 000 siūlomų visame mieste.

Justinas Šavelskis, „Eika“ pardavimų projektų vadovas, pastebi, kad pagrindinis butų Antakalnyje pirkėjų segmentas yra vaikus jau užauginę, dažniausiai 50-metį perkopę, aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantys žmonės, kurie jaučia sentimentus šiam rajonui. Kaip rodo statistika, 8 iš 10 pirkėjų, kurie nusprendžia įsigyti butą Antakalnyje, yra jame gyvenę anksčiau.

Kitas segmentas – žaliąsias erdves vertinančios šeimos su vaikais, trečias –poros dar be vaikų, bet su įvairiais augintiniais, su kuriais mėgsta pasivaikščioti ar pabėgioti palei upę. Statistiškai Antakalnis vadinamas žaliausiu sostinės rajonu.

 

Antakalnyje perka erdvesnius butus

Pasak J. Šavelskio, populiariausi butai rajone –2 kambarių 50–55 kv. m ploto, pageidautina su vaizdu į upę ar Antakalnio panoramą. Šeimos dažnai renkasi 3 kambarių 65–75 kv. m butus. 

„Kituose rajonuose žmonės dažniau renkasi mažesnių erdvių būstą, o butų Antakalnyje pirkėjai nori patogaus gyvenimo, erdvesnių patalpų, todėl dažniausiai įsigyja didesnio ploto butus“, – butų pirkėjų Antakalnyje išskirtinumą įvardija J. Šavelskis.

 

Nekilnojamojo turto ekspertai skaičiuoja, kad siekiant porai be vaikų įsigyti standartinį apie 2 kambarių 50–55 kv. m butą su visa apdaila, bendros partnerių pajamos turi būti 1 800 Eur. O jeigu šeima su dviem vaikais planuoja įsigyti 3 kambarių 65–75 kv. m ploto butą su visa apdaila, bendros mėnesinės šeimos pajamos turi sudaryti apie 2 500–3 000 Eur.

„Eika“ skaičiavimais, vidutinės butų kainos Antakalnyje svyruoja nuo 2 400 iki 2 800 tūkst. Eur už kv. m.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
5 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
3 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Arvydas Norkūnas
Arvydas Norkūnas
1 metus

Antakalnio gatvė. Dėkui straipsnio autoriui, kad ją paminėjo. Kiek žinau, savo metu specai kažkuriam kompartijos veikėjui įrodinėjo, kad tokiam miestui kaip Vilnius, suplanuota ši gatvė yra per plati. MOKSLIŠKAI ĮRODĖ!!! Dabar gi, šiaip jau neblogas miesto architektas, drauge su meru visu smarkumu miesto centre vėl kepa dar siauresnes gatveles, tur būt mano, kad geriausias pavyzdys mums Šiaurės Korėja su visuomeniniu transportu ir, kad vandeniliu varomi automobiliai (jau septintame dešimtmetyje buvo siūloma skaldyti vandenį variklyje ir į orą leisto deguonį) niekuomet rinkoje nekaraliaus.

ŠABAKŠTYNAS
ŠABAKŠTYNAS
1 metus

I KA PANASUS ANTAKALNIS….CHMMM…I TIPINI SOVIETINI RAJONA TIK NUDRENGTA IR NUGYVENTA….JUS JAME NERASITE NEI VIENO NENUTERLIOTO NAMO VISI KIEMAI NUDRENGTI O IKI VAKARU NEGRU RAJONU JAM DAR TOLI……

Antakalietis
Antakalietis
1 metus

Nesutinku, per daug medziu Antakalnyje 🙂

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button