Nuomonė: jei susisiekimo paslaugų sferoje niekas nesikeis iš esmės, ateities kartos neatleis

Komentarai 49

  1. Nemalkit s....... says:

    Kur bent viena sito feikinio transporto zurnalisto rasliava viesojoje erdveje?. Made In Vilnius, turekit bent kiek sveiko proto spausdinti tokias nesamones, tai net ne nuomone, o visiska nesamone.

  2. Senas Vilnietis says:

    Yra trumpas, aiškus straipsnis rusų kalba , kodėl metro daugumoje atvejų nėra racionalus.
    varlamov. ru /2480774. html
    arba šis
    gre4ark. livejournal. com /513298. html

    • MikrorajonVibes says:

      Dar iš Šiaurės Korėjos ekspertų ką nors palinkink korėjiečių kalba 😀

      • Senas Vilnietis says:

        Priešingai, nei tamsta, vienas iš šių žmonių baigęs transporto specialisto aukštuosius mokslus.

        • MikrorajonVibes says:

          Tikrai taip. O tie transporto planuotojai, kurie sėkmingai įkuria metro panašaus ir mažesnio dydžio miestuose Prancūzijoje,Vokietijoje ir kt vakaru Europoje matyt nėra baigę transporto specialistų aukštųjų mokslų 😀 iškiškite nosį iš posovietinės erdves, nes ir pasiliksite šlykščiame blokiniame name su ‘parkofke’ purvyne ir 1h iki darbo kamštyje visą gyvenimą

          • Senas Vilnietis says:

            Prancūzija ir Vokietija galėjo finansuoti už valstybės pinigus mažų miestų metro, bet Lietuva niekada neturės tokių išteklių. Antra tereikia pasidomėti Lilio pavydžiu, kur metro statytas dėl priemiesčių, ir kurio nieks nesoruošia toliau vystyti. Skaitykit Wikipedia

            In 2010, the vice president of urban transport, Eric Quiquet confirms this decision by stating that the LMCU ‘plans no more new metro lines’ and that ‘the priority is the development of the network of buses, urban tramway, the tram-train’.

            • MikrorajonVibes says:

              Lille turi virš 45km metro sistemą, kuri sudaro transporto kamieną. Tokio dydžio miestui to – per akis. Užtektų ir Vilniuje tiek, autobusai tada butų perorientuoti ir aptarnautų kamienines stoteles. Vakarų miestai visi jau pasistatė seniai normalias sistemas, tik kartais papildo besiplečiant, dabar rytų ES statosi. Išskyrus Vilnių, aišku, nes VMS – posovietinių analfabetų irštva, dėl kurių pradedame atrodyti kaip atsilikęs užkampis net lyginant su biedniausiom šalim kaip Bulgarija ar Rumunija. ES finansuoja iki 85% ekologiško transporto naujo, Olštynas toks už tiek ir pasistatė savo linijas ir toliau jas plečia. VMS nevykeliai piktybiškai ir aktyviai sabotuoja miesto plėtrą.

              • Senas Vilnietis says:

                Nereikia kabinti makaronų – Lilis norėjo statyti trečią liniją, bet tai kainuotų apie 800mln. EU, o viso planuose buvo keturios. Jie tiesiog pamatė, kiek tai neracionalu palyginus su kitais sprendimais. Ekologiškas transportas yra ne tik metro, taip pat dinaminio pakrovimo troleibusai ar autobusai, kaip kam patinka vadinti, ir aišku tramvajai, kurių infrastruktūra brangi, bet pigesnė kelis dešimt kartų, nei metro.

                • MikrorajonVibes says:

                  Nesuprantu tamstos argumentacijos. Vilnius negali statyti panašios sistemos kaip Lille, nes Lille nusprendė nebeplėsti jos kai jau turi vos ne 50km? Tai tas pats, kas sakyti, kad neapsimoka pirkti mašinos dėl tu priežasčių, dėl kurių intensyviai masina naudojantis kaimynas neperka trečios mašinos. Jų situacija yra visiškai kitokia. Vilniuje ir su maziau km bėginės sistemos butų galima išraižyti visą miestą ir aš pats turbut prieštaraučiau tolimesnei plėtrai jei jau turėtumėm virš 40km linijų 😀 Bėginės sistemos nėra kažkas, ką reikia plėsti be galo, jos tiesiog turi sudaryti transporto sistemos stuburą, kurio Vilnius net nepradėjo formuoti, o vakaruose jį suformavo visi panašaus dydžio miestai ir seniai.
                  Dėl tramvajaus – jūsų tramvajaus apibrėžimas irgi yra sovietinis. Tramvajus nėra būtinai tai, kas važinėja posovietiniuose miestuose, jis yra bet kokia ‘light rail’ sistema, ty lengvasis bėginis transportas (ne traukinys). Lille metro (kaip ir koks Londono DLR ar krūva kitų) irgi yra light Rail, ty, iš esmės, tramvajus nesikertantis su keliais. Metro nėra tehninis terminas. Vilniaus ‘metro’ irgi praktiškai garantuotai butų light Rail (=tramvajus, nesikertantis su keliais) ir jo dauguma linijų eitų virš žemės, daugiausia tarp greito eismo gatvių juostų. Po žeme reiktų jam kastis tarp stoties ir senamiesčio ir tai nebūtų problema (Sofija kasa dešimtis kilometrų tunelių, Vilnius irgi gali kelis sau leisti). Bet mes grįžtame prie senos VMS taktikos. Kai kas mini metro, jie kalba apie tramvajų, kai kas pradeda kalbėti apie tramvajų, jie pradeda sakyti neapsimoka – statom BRT. Kai kad pradeda kalbėti apie BRT, jie sako ‘dar ne laikas’ ir tiesiog skiria truputį pinigų senų autobusų pakeitimui (nepakankamai – žr senas Škodas). Jų dešimtmečio planas yra apgailetinas ir zemiau kritikos ribos. Tie žmones po kokių 10-15 metų bus prakeikti ateities kartų ir jiems bus surengtas koks tribunolas, nes jie yra visiški piktybiniai, posovietiniai nevykeliai (įskaitant Šimašių sitoje srityje, beje).

                • Senas Vilnietis says:

                  Dar kartą. Nereikia kurti savo fantazijas, po to iš jų daryti savo išvadas. Miestai yra padarę daug klaidingų ir neracionalių sprendimų tiek savo plėtroje, tiek VT. Tai jas mums reikia visas atkartoti? Lilije buvi plėtojamos suburbijos, kurios buvo toli nuo darbo vietų. Nutiesus antrą liniją, jos perveža ne tiek pačio miesto, kiek Lillio metropijos su 1.2 mln. gyventojų, kuri ir finansavo beveik jau du milijardus Eur statybas. Taip kad tie vadinami mažesni miestai nei Vilnius, labiau įsigilinus yra feikas.

                • MikrorajonVibes says:

                  Taip taip, ‘klaidos’, visi Europos panašaus dydžio miestai, kurie dominuoja Mercer gyvenimo kokybės reitinguose, pridarė vien klaidų, o Vilnius yra vienintelis ES miestas, kuris žino už visus geriau ir, nieko nedarydamas visiškai, padarys viską geriau 😀 Papasakokite gal savo posovietinių ‘urbanistų’ iš VGTU ir Civvitos ratui, ten gal ir supras tokias sapaliones, bet likusioje Europoje geriau šia tema patylėkite. Vilniaus šiauriniai ‘suburbai’ sovietiniai, beje, yra gerokai tankesni, nei Lilio, todėl čia 1km rimto transporto apsimoka tiesti gerokai labiau. Mažiausias miestas su metro iš viso yra Lausanne su 140k populiacijos, yra krūva ir dar mažesnių miestų nei Vilnius, tereikia pasidomėti. Gal rusiški šaltiniai apie tai per daug nerašo. Išlįskite iš savo posovietinio mikrorajoninio pasaulio ir pažvelkite plačiau, mes sėdime visiškoje skylėje pagal viešąjį transportą pagal ES standartus, esame absoliutūs autsaideriai, o mūsų savivaldybėje sėdi absoliutūs, piktybiniai nevykėliai, kurie sabotuoja miesto plėtrą.

  3. Senas Vilnietis says:

    Sprendimai turu būti racionalūs, optimalūs, įvertinant įvairius faktorius: tiek turimus išteklius, tiek esamas galimybes spręsti transporto problemas. Žmogus, pasivadinęs save transporto žurnalistu – tikrai nėra miesto transporto specialistas, o tik įsimylėjęs į savo beprotišką įdėją, kuri vaizduojama kaip drąsi, net nekalba kaip specialistas, apie kitus variantus ar alternatyvius kelius pasiekti tikslą . Visas argumentavimas – vienas grafomaniškas etikečių klijavimas apie fobijas. Klausimas, ar po šiuo šlykščiu būdu argumentuoti, nesislepia asmeninės problemos. Metro statybos – ne tik labai brangus, bet ilgai trunkantis procesas, dešimtmečio ar dviejų , kad tai pilnai pavirstų kažkuo tikrai naudingu miestui gali neužtekti. Be to visur metro vykdo kamieninę – magistralinę pervežimo funkciją, toliau nuo metro stočių keliaujama tais pačiais autobusais, tramvajais. Vilniuje su tuo viskas tvarkoje? Jei verslas nori, tegu stato, bet valstybė ar savivaldybė neturi teisės į šią aferą išmesti visų mokesčius. Yra tikrai kitų būdų pasiekti, kad VT transportas būtų efektyvus mieste.

  4. one says:

    Kad Vilnius neturi TIKRO aplinkkelio, ypatingai rytinė ir pietinės dalys. Visas tranzitas vyksta per miestą. Vakarinis aplinkkelis taip pat negali taip vadintis, nebent Vakarinė arterija. Mieste trūksta jungiamųjų gatvių ir išvažiavimų iš miesto, kaip pvz.: visas Pilaitės rajonas su aplinkiniais rajonėliais norint išvažiuoti iš miesto vakarų link, turi trenktis per Gariūnus. Iš Pilaitės turi būti jungtis su Grigiškėmis. O tokių vietų apstu. Pabandykit nuo Nemenčinės plento nuvažiuoti patogiai iki Pilaitės… Kosmosas.
    Čia minimas Minskas per du metus pastatė 200 km + aplinkkelį. Būsimas laikas apie gėdą netinka, mums ir buvo, ir dabar gėda. Kas nuo to pasikeis per 10 metų, kad mes čia paburbėsim….., o gi nieko, nebent kokia mažytė Šiaurinės gatvės atkarpėlė atsiras iki 2026 m.

    • MikrorajonVibes says:

      Paryžiuje važinėjantis dviaukštis RER traukinys gali pervežti iki 2500žm vienu metu. Tiek žmonių automobiliuose sudaro keliolikos kilometrų kamštį, plius užparkuoja pusę miesto ir padaro jį šlykščiu ir dvokiančiu. Dėl to Paryžiuje jau dabar didžiulės gatvės yra atiduodamos bėgiams, pėstiesiems ir dviračiams. Taip, kad galite slėptis su savo automobiliais ir aplinkkeliais. Kai išeis iš savivaldybės posovietiniai ‘planuotojai’ (su Šimašium priešaky), automobilis bus nustumtas į pačią paskutinę prioritetų sąrašo vietą, o į pirmą bus įdėtas bėginis transportas, kaip visur ES. Ir tai bus padaryta iš tikro, o ne tik deklaratyviai ir apsimestinai, kaip yra daroma dabar. Siūlau pasiruošti psichologiškai tam, nes tai ateina ir tai ateis greičiau nei manote.

      • one says:

        Niekas dėl to neprieštarauja, kol nors vienas bėginis pradės važiuoti, automobiliai skraidyti pradės. Mums pagal esamą Paryžiaus kelių tinklą, tai dar ne vieną merą reikės išrinkti. Aš už, kad iš miesto išguiti kelias dešimtis % automobilių ir juos pakeistų tramvajus ar metro. Visa šita palenda po 10-15 metų utopija, o pagal tamstą, tiek metų galim siaurint gatves be jokių judėjimo alternatyvų. Va kada aš su VT per 20 min. nuo Kirtimų galėsiu nuvažiuoti iki Bajorų, tada ir persėsiu iš mašinos. Dabar tai trunka 1,2 h ir daugiau.

        • Arvydas Norkūnas says:

          Metropolitenas reikalingas, puikus, bet asmeninis žirgas visuomet lietuviui buvo laisvo pasirinkimo teisės garantas, joks visuomeninis transportas niekada neprilygs laisvo judėjimo apsisprendimo teisėms, be to juk neužilgo ir oro taršos problemos, matyt, nebeliks, gal po poros dešimtmečiu, skaldydami vandenį ir naudodami vandenilį individualiu transportu ypač aktyviai gerinsime atmosferą ir kovosime su vykstančia klimato kaita.

        • MikrorajonVibes says:

          Taip, Šimašius pradeda darnų judumą ne nuo to galo. Darnus judumas visų pirma yra daug bėgių, tik po to gatvių siaurinimas. Bet 10-15 metų utopija realiai gali tapti 7-8 metų neutopija teisingai susidėliojus prioritetus ir nustojus fantazuoti apie naujus aplinkkelius.

  5. Vytautas says:

    Išsakysiu savo nuomonę.
    Verslas imasi naujos taktikos ir gudrybės? 😄
    O dabar pagalvokime, kam naudinga ir pelninga metro statybų idėja? Kiek verslo bus įtraukta į tokio projekto statybas? O kokie tai pinigai… Gardus kasnelis “išrinktiesiems”?
    Dabar pakalbėkime apie prioritetus.
    Ar tikrai Vilniuje toks gyventojų skaičius ir jis augs, kad metro yra būtinas? NE?
    Ar dėl metro žmonės atsisakys nuosavo transporto? NE?
    Tai kam tuomet dar vienas galimai nuostolingas projektas?
    Gal jau Lazdynų baseinas ir Nacionalinis stadionas pastatytas? O gal Šiaurinis aplinkkelis nutiestas? O gal visi keliai išasfaltuoti ir sutvarkyti? O gal visos gatvės nutiestos ir apšviestos? Gal visur įrengti saugūs kelkraščiai ir šaligatviai? Ne? Tai apie kokį “metro” kalbama?! 😄

  6. Domas77 says:

    Tipo neatleis ateities kartos kuriuos sudarys baltaruskiai ir kinai. Neisivaizduoju normaliu lietuviu verkenciu Lietuvoj dar po 25 metu

  7. Vai says:

    Vilniaus metro reikia steigti, kaip pilnai privačią atvirąją akcinę bendrovę. Visi prijaučiantys užstato savo turtelius, susimeta laisvas lėšas, pritraukia bankus, investuotojus ir pirmyn! Bilietų kainos- laisvai komercinės. Atsipirkimas 10m.
    100m. po žeme- jūsų!

    • MikrorajonVibes says:

      OK, tada padarom tą patį ir su autobusais ir net apskritai su keliais visais ir gatvėmis. Visi jie neša nuostolius ir niekada tiesiogiai neatsiperka.

  8. MikrorajonVibes says:

    Tikrai taip. Vilniuje gero viešojo transporto reikia labiau nei kitiems regiono miestams, nes jis plėtėsi daugiausia sovietinio ‘mikrorajoninio’ urbanizmo metu, kai pirmam pasitaikiusiam lauke buvo tankiai sugrūdami žmones. Eiliniam kokios Vokietijos panašaus populiacijos dydžio mieste, už kelių kilometrų nuo centro jau prasideda mažaaukštė statyba išraižyta bėginio transporto linijų. Vilniuje, tuo tarpu, žmonės yra grūdami ir už 10km nuo centro IR be gero susisiekimo (žr UrbanRail puslapio Europe žemėlapį). Tai yra tikra tragedija. Susisiekimas čia yra katastrofiškai blogas. Laikas, kurį žmonės švaisto važinėdami į darbą yra nepateisiniamai didelis tokio dydžio miestui. Vilnius taip pat turi visiškai neintegruotą transporto hub’ą (abi stotys), kuris yra miesto krašte ir yra visiškai nekonkurencingas. Nepaisant to, kol kiti rytų ES miestai masiškai stato metro linijas (kaip Bukareštas ar Sofija), Krokuva plečia požeminių tramvajų tinklą ir tt. Vilnius nedaro NIEKO. Net ir turėdamas galimybę gauti pinigus už dyką iš ES fondų grynai tam tikslui. Pakalnio nusišnekėjimai, kad Vilniuje neįmanoma suformuoti tramvajaus liniijų kai tai padaro ir penkis kartus mažesnis Olštynas yra tokio lygio kliedesiai, kad jis turėtų atsistatydinti rytoj. Šimašiaus vienas labiausiai matomų padarytų darbų bus Systros tramvajaus linijų numarinimas dėl politinių tikslų. Autorius teisus, kad ateities kartos prakeiks šitą savivaldybę – kitaip negali būti. Tai yra posovietinių analfabetų savivalldybė sugadinusi miesto struktūrą ir prisidėjusi prie akropolizacijos ir automobilizacijos. Sakau, kaip buvęs Šimašiaus rinkėjas, beje.

    • Viskas gerai says:

      Viskas gerai, nereikia čia nieko daryti.

  9. Bertas Jonas says:

    Jokių rimtu argumentu, akivaizdu, kad yra interesantų grupė stumti amžiams nuostolinga projekta, manau, kad savivaldybės paskelbtas transporto sistemos atnaujinimo projektas ir protingas tolimesnis miesto planavimas, puikiai pasiteisins. Nereikia Vilniaus padaryt antru Minsku

    • pertas says:

      OMG. O gal geriau paziurek Vokietija, kur gyventoju skaicius yra panasus i Vilniu? Niunbergas gyventoju nera net 500 000 bet turi nauja grazu metro, po UNESCO senamiesciu. Ir?

      • Bertas Jonas says:

        Tu gal nelygink Vokietijos ir Lietuvos, ten kaimas turtingesnis už Vilniu, beje mentalitetas neleis lietuviui persėsti į metro iš savo dyzeliuko

        • MikrorajonVibes says:

          OK, o dabar įrašyk į Google Bucharest Metro ar Sofia Metro (ar net Minsk metro) ir pasiskaityk apie planuojamus ir daromus darbus. Visos yra biednesnės šalys nei Lietuva.

          • Bertas Jonas says:

            Aš pilnai sutinku su tramvajumi, bet metro neįtikina, kur garantijos, kad bus reikalingi srautai? Juk yra atlikta analizė, kuri aiškiai parodo, kad Vilniuje metro bus nuostolingas. Dėl netinkamos miesto plėtros yra problemų, bet už tai atsako vyr. architektas, jeigu žmogus nesusitvarko, jis turi būti pakeistas.

            • MikrorajonVibes says:

              Vienintelė reputabilios kompanijos Vilniaus VT studija buvo daryta gal 2000-aisiais, tai buvo Systra kompanijos studija, kuri rekomendavo sujungti transporto hub’ą (stotis) su šiauriniais rajonais dvejomis light rail linijomis (įrašyk į Google Systra Vilnius). Bet kam, kas domisi transporto sistemomis ir miestų plėtra, tokios linijos yra visiška ‘programa minimum’. Atėjus Šimašiui su Pakalniu, pasipylė visokių ‘studijų’ darytų vietinių ‘ekspertų’ (VGTU, Civvita ir tt), kuriems pastoviai niekas neatsipirks ir nieko nereikia daryti išskyrus kelių platinimą. VT tinklas niekada tiesiogiai neatsipirks ir visada bus subsidijuojamas taip, kad tai nėra net argumentas. O kad srautų Vilniuje neužteks light rail sistemai yra absoliutūs vafliai ir visiška nesąmonė, keleriopai mažesni mietai pasistato ir metro, ir light rail sistemas be problemų. Pakalnis pats sakė, kad tuos potencialius srautus jis ‘matuoja’ pagal dabartinius srautus autobusuose, kas yra turbūt kvailiausias matavimo būdas kada nors viešai demonstruotas miesto plėtros ‘specialisto’ bet kur pasauly bet kada. Tas žmogus yra visiškai nekompetetingas, jam seniai reikia į pensiją.

              • Bertas Jonas says:

                Žiūrint į ateitį, transporto technologijų spartų vystymasi, kaip savaeigiai auto ir atsižvelgus į tai, kad geriausiu atveju metro būtų kažkur po 30 metu, pridėjus visus interesų konfliktus, teismus ir pan lietuviškas nesąmones, metro Lietuvoje liktų kaip muziejus. Tu paminėjai miestus ok, bet nepamiršk, kad tuos miestus, kaip Praha, Varšuvą, ar Budapeštas per metus lanko milijonai turistų, gyvena milijonai imigrantų, aš jau nekalbu apie vakarų Europą. Vilnių statistiškai piko metu aplanko apie 700000 ir tai dauguma baltarusiai, rusai savo transportu, atvažiuojantys čia kaip i prekybcentri, tai palyginimui yra juokingi skaiciai, tas metro važinės tuščias, geriausia alternatyva būtų tramvajus

                • MikrorajonVibes says:

                  Aš minėjau Bukareštą ir Sofiją, o ne Budapeštą ir Prahą, taip kad tamstos argumentas truputį yra pritemptas. O savaeigis automobilis nepakeis traukinio niekada, nes jis užima per daug vietos mieste. Tipiškas traukinys talpina virš 1000žm. Tiek žmonių automobiliuose (savaeigiuose ar ne savaeigiuose) sudaro 5km kamštį. Miesto centrą normaliai užpildyti ir sukurti pakankamai veiksmo reikia ten suvežti ir virš 100 tūkstančių žmonių (Vilniaus dydžio mieste). Su automobiliais tai padaryti yra fiziškai neįmanoma, dėl ko miestas skaldosi ir atsiranda izoliuotų rajonų. Mažiau reikia Maurico kliedesių skaityti, metro karaliaus miestuose dar labai labai ilgai. Vienas tas faktas, kad visi jį stato išskyrus mus jau yra geras indikatorius, kad mūsų VMS ‘ekspertai’, Mauricas ir kiti posovietinio, automobilizuoto getų kratinio (Vilniaus) gyventojai gali klysti.

                • Bertas Jonas says:

                  Prašom pagrysti kodėl isivaizduoji, kad Bukarešto ar Sofijos metro nėra nuostolingi? Minske taipogi kasa naujas linijas, bet kas iš to, kad jis neatsiperka, ar žinai kad dengia nuostolius isvardintuose miestuose? Vilniuj siūlau Bratislavos, Salzburgo ar Bazelio pavyzdį ir aišku teisinga miesto planavimą tokiam pavyzdžiui

                • MikrorajonVibes says:

                  Metro sistemos yra subsidijuojamos visur ir neatsiperka praktiškai niekur, kaip neatsiperka ir miesto keliai ar autobusai. Kada ‘atsipirks’ vakarinis aplinkkelis ar nauji autobusai tiksliai? Kodel tik beginems sistemoms reikia ‘atsipirkti’? Klausimas ne atsipirkime, o prioritetuose.
                  ’Metro’ kaip toks nėra techninis terminas. Dauguma Londono metro pvz eina virš žemės. Geriausia Vilniuje butų light Rail sistema, daugiausia einanti virš žemės šiaurinėje dalyje ir tuneliu po senamiesčiu.

                • Bertas Jonas says:

                  Žinoma sutinku, todėl siulau aplankyti minėtus miestus, kurie velkasi pagal gyvenimo kokybe pačiame dugne, nebuvai ten, tai siulau ten apsilankyti, gal tada atvės idėja dėl metro ir suprasti, kad yra pjūklas po kaklu. Autobusas, aplinkelis ir metro, tai absoliučiai skirtingos finansinės kategorijos, ar tu nori Vilniuje džiaugtis tik metro ir gyvent kaip Bukarešte? aš tikrai nenoriu, nes ateities kartos tikrai neatleis dėdėms, kurie padarė tokią nesąmone.

                • MikrorajonVibes says:

                  Yra miestų turtingesnių nei Vilnius, kurie turi metro (visa vakarų Europa), yra biednesnių (jau minėtieji), yra mūsų pragyvenimo lygio (Varšuva, Lisabona, Atėnai, Praha). Taip, kad argumentas biski keistas, sorry.

                • Bertas Jonas says:

                  As tau daviau labai gerų argumentų, kodėl metro Vilniuje nereikia, nes tai ne tik metro, tai bus eilė sekančių finansinių problemų, kurios skandins miestą ir tolimesnį jo progresą, mano teiginiai labai paprasti ir aiškūs, tereikia mokėti skaityt

                • MikrorajonVibes says:

                  Nesukels problemų Vilniuje kaip nesukėlė panašaus ar žemesnio išsivystymo lygio miestuose. Nuolatinis kartojimas ‘per brangu’ nesueis sorry.

            • Laibas says:

              Mulkis, nedasunta kad toje pacioje plokstumoje transportas nespręs problemų. Va FR pvz. Lille miestas… metro yra sprendimas.

  10. augis says:

    puikiai pasakyta. pritariu 100%. Kaimieciai tik Vilniuje gyvena


TAIP PAT SKAITYKITE

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist