Istorijos kadras

Iš Vilniaus istorijos: po Vingio parką riedėjo traukinys (nuotraukos)

Vingio parkas – tai vieta, kur vilniečiai, ypač šiltomis vasaros dienomis, mėgsta nueiti pasivaikščioti, pabėgioti, pasivažinėti dviračiais ar riedučiais bei tiesiog gerai praleisti laiką su draugais. Šiuolaikiniams vaikams galbūt sunku patikėti, tačiau daugelis vis dar prisimena – kadaise čia buvo Mažasis vaikų geležinkelis, kur vaikai eidavo ne tik pramogauti, bet ir lavinti profesinius įgūdžius.

Palei pagrindine skersai Vingio parką einančia gatve sovietmečiu driekėsi Mažasis vaikų geležinkelis. Karo laikais šioje vietoje iš tiesų buvo geležinkelis, kuris vėliau dalinai buvo išardytas. Viena jo dalis specialiai palikta vaikų geležinkeliui.

Įdomu, kad geležinkelį galėjo valdyti patys vaikai ir paaugliai. Mažasis geležinkelis buvo skirtas būsimų geležinkeliečių profesiniam orientavimui ir įgūdžių lavinimui.

 

„Parke išgirsite traukinio švilpimą ir ritmingą ratų klegesį. Kiekvieną vasarą, šie garsai girdimi iš miške nutiesto geležinkelio su keliomis stotimis. Eismą reguliuoja patys vaikai – būsimi geležinkelio darbuotojai: jie yra stoties budėtojai, mašinistai, konduktoriai. Čia yra tikrasis vaikų pasaulis…”, – rašoma V. Uždavinio leidinyje „Po Vilniaus apylinkes” (1958 m.).

Iki 1960 m. geležinkelis driekėsi beveik per visą parką, tačiau situacija pasikeitė, kai pradėjo statyti Vingio parko estradą. Būtent tada didelę dalį geležinkelio demontavo. Tačiau likusi geležinkelio dalis (nuo estrados iki pėsčiųjų tilto per Nerį) veikė iki 1980 m.

„Vaikystėje dirbau dvi dienas. Mano mokykla nepriklausė jaunųjų geležinkeliečių būreliui. Buvau konduktorius”, – „Facebook” grupėje „Vingio vaikai” rašo Aleksandr Machoveckij.

 

„Instruktorius nenorėjo manęs priimti. Norėjau būti dispečeriu. Mokymai truko tris metus”, – toje pačioje grupėje savo prisiminimais dalinasi Kazimierz Raube.

Nutarus Vingio parke tiesti šiluminę trasą, su Mažu vaikų geležinkelių teko atsisveikinti.

MadeinVilnius.lt informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „Naujosios medijos grupės“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
104 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
10 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Be auto
Be auto
1 mėnesį

Galėtų važiuoti traukinukas vietoje dabartinio automobilių kelio nuo Gel. Vilko gatvės. Automobiliams pake ne vieta.

Robert
Robert
1 mėnesį

Hitleris dar vazinejo😁😁😁net nežinojau,kad važinėjo traukinei😊

nnnLiucija
nnnLiucija
1 mėnesį

Galetu vel toki pastatyti. Man ir visiems vaikams labai patiko, Tas traukynis buvo maziesnis nei iprastiniai.

Žilvinas
Žilvinas
1 mėnesį
Atsakinėti į  nnnLiucija

Šiais laikais jau nelabai įmanoma dėl saugumo. Vingio parkas pasikeitė neatpažįstamai, atsirado naujų takų, o žmonių srautas šimteriopai didesnis. Būtų baisu, kad koks vaikas ar net šuo nepakliūtų po ratais, nes traukinio, kaip automobilio juk nesustabdysi. Galima būtų aptverti apsaugine tvora, bet tada jau būtų darkomas parko vaizdas.

Lentele
Lentele
1 mėnesį

Beginis transportas simasiui kelią alergija, turbūt primena sovietmeti 😃

kardas
kardas
1 mėnesį

dabartiniams nukvakusiems ryžabardžiams hipsteriams traukinukas nepatiktų, nes neDARNU

MikrorajonVibes
MikrorajonVibes
1 mėnesį
Atsakinėti į  kardas

Traukiniai šiaip jau yra ne tik žaliausia, talpiausia ir visomis prasmėmis geriausia transporto priemonė, ne tik vienintelė iš tikrųjų savaeigė (jau dabar) transporto priemonė daugybėje miestų, bet ji taip pat (kalbant apie elektrinius traukinius) yra ir be konkurencijos darniausia transporto priemonė.

Rekomenduojamas VIDEO
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button