UAB „Travel Retail Vilnius“ dar aštuonerius metus valdys neapmuitinamų prekių („duty free“) prekybinius plotus Vilniaus ir Kauno oro uostuose. Vokietijos prekinio ženklo „Heinemann“ dukterinė įmonė laimėjo AB „Lietuvos oro uostai“ skelbtame konkurse. Dukterinė „Gebr. Heinemann“ įmonė Lietuvoje dirba jau 17 metų.
„Made in Vilnius“ nusprendė pasidomėti, kas keisis didžiausiame šalies oro uoste, kokių naujovių galima tikėtis netolimoje ateityje. Į „Made in Vilnius“ pateiktus klausimus sutiko atsakyti UAB „Travel Retail Vilnius“ generalinė direktorė Orinta Amelija Ambrazevičienė.
Kada prasidėjo „Gebr. Heinemann“ veikla?
Kompanija „Gebr. Heinemann“ įkurta 1879 m. Tuo metu pagrindinė įmonės veikla buvo prekių tiekimas laivams. 1969 m. atidarė pirmąją neapmuitinamų prekių parduotuvę. Šiandien „Heinemann“ grupėje dirba daugiau kaip 9100 darbuotojų, ji valdo parduotuves 130-tyje pasaulio oro uostų, 230-tyje kruizinių laivų, 200-uose pasienio parduotuvių, tiekia prekes 50-čiai oro linijų. Tai – mažmeninės prekybos specialistas, platintojas ir logistikos partneris, teikiantis profesionalius sprendimus mažmeniniams prekiautojams ir keliautojams (angl. Travel Retail). Parduotuvės su „Heinemann” prekės ženklu veikia daugiau kaip 40-yje pasaulio šalių. Iki šiol „Gebr. Heinemann“ yra šeimai priklausanti įmonė. Jai vadovauja jau penktoji Heinemann šeimos karta.
Kada „Heinemann“ pradėjo veiklą Vilniaus oro uoste?
Lietuvoje įmonę „Gebr. Heinemann“ įkūrė 2007 m., laimėjusi konkursą įsteigti „duty free“ parduotuves Vilniaus oro uoste. Pirmosios „Heinemann“ ženklo parduotuvės Vilniaus tarptautiniame oro uoste buvo atidarytos 2008 m. Pradžia buvo nelengva, nes iš karto po atidarymo prasidėjo pasaulinė finansinė krizė, „Lietuvos avialinijų“ bankrotas. Sektorių sukrėtė ir Islandijos ugnikalnio išsiveržimas, dėl kurio visiškai sutriko oro susisiekimas – kurį laiką nebuvo nei lėktuvų, nei keleivių, nei prekybos. Vis dėlto tai „Gebr. Heinemann“ neišgąsdino toliau investuoti ir rūpintis keleiviais Vilniuje.
Kiek mokesčių buvo sumokėta Lietuvos biudžetui?
Lietuvos oro uostai plėtėsi ir modernėjo, didėjo keleivių srautai ir prekybos plotai. Nuo 2007 m. UAB „Travel Retail Vilnius“ kartu su motinine bendrove laimėjo 3 atvirus konkursus Vilniuje ir Kaune. Nuo veiklos pradžios UAB „Travel Retail Vilnius“ į Lietuvos biudžetą ir oro uostus sumokėjo daugiau kaip 130 mln. eurų mokesčių, koncesijos ir nuomos įmokų. Šiuo metu UAB „Travel Retail Vilnius“ valdo daugiau nei 1800 kv. m prekybos ploto Vilniaus ir Kauno tarptautiniuose oro uostuose, įmonėje dirba 114 darbuotojų.
Laimėjote konkursą dar aštuoneriems metams. Kokios naujovės pasitiks keliautojus?
2024 m. baigiasi dabartinė Vilniaus oro uosto parduotuvių veiklos sutartis. „Travel Retail Vilnius“ laimėjo naujai organizuotą Lietuvos oro uostų konkursą dėl „duty free“ parduotuvių įrengimo bei eksploatavimo Vilniaus ir Kauno oro uostuose. Manau konkursą laimėjome ne tik dėl savo ilgos ir sėkmingos darbo Lietuvoje praeities, bet ir ateities planų. Siūlome naują parduotuvių dizainą, inovatyvius sprendimus ir konkurencingą koncesijos mokestį, gerokai viršijantį visų ankstesnių koncesijos laikotarpių sumą. Pagal naują sutartį „Travel Retail Vilnius“ per kitus 8 veiklos metus sumokės daugiau nei 100 mln. eurų įvairių mokesčių ir įmokų į Lietuvos valstybės ir oro uostų biudžetus. Investuosime į naujų parduotuvių statybą ir skaitmeninių technologijų diegimą. Projektuojant „Heinemann“ ženklo parduotuvių erdves, rekonstruotuose išvykimo terminaluose atsisakyta tradicinio parduotuvių dizaino, pasirinkta nauja ir moderni koncepcija, įprasta didžiausiuose ir pažangiausiuose pasaulio oro uostuose – vadovautasi Oslo, Kopenhagos, Stambulo, Vienos pavyzdžiais, tačiau taip pat bus išlaikyta lietuviška spalvinė gama.
Kaip keičiasi „duty free” vartotojų įpročiai?
Matome tendenciją, kad pirkėjai daugiausia dėmesio skiria regioniniams produktams, ypač vietiniams alkoholiniams gėrimams, saldumynams bei tabako gaminiams.
Taip pat matome ir augantį grožio industrijos segmentą, didesnes nišinių kvepalų erdves, kurias keliautojai Vilniaus oro uoste atras jau netolimoje ateityje. Atsižvelgiame ir į kitas tendencijas – tarkim, augančią akinių nuo saulės paklausą. Artimiausiu metu Lietuvos keliautojams bei svečiams pristatysime naujus prekių ženklus.
Kas nutiko „Heinemann“ ženklo parduotuvėms Ukrainoje?
Prasidėjus karui Ukrainoje, parduotuves teko uždaryti. „Heinemann“ stipriai rūpinosi, kad buvę darbuotojai įsikurtų Vokietijoje, Lietuvoje ir kitose Europos šalyse. Teikdami humanitarinę pagalbą, iki šiol reguliariai remiame ne tik savo buvusius darbuotojus Ukrainoje, bet ir kitus šalies gyventojus.
Dėkojame už pokalbį.


