Lietuvos įmonės turėtų siekti, kad visą kuriamo produkto gamybos grandinę jos galėtų realizuoti savarankiškai, įsitikinęs „Thermo Fisher Scientific Baltics“ generalinis direktorius Algimantas Markauskas. Vis tik, ieškant švietimo politikos problemų sprendimo būdų, jo nuomone, apsiribojama paviršutinišku požiūriu į mokslą.

„Politikų ir viešose diskusijose švietimo klausimas yra labai sufundamentinamas ir supaprastinamas: turėkime geras mokyklas, gerus mokytojus ir ugdykime kūrybingas asmenybes. Ir tada jau viskas bus gerai. Viskas logiška, bet kaip tai konkrečiai padaryti, taip niekas iki galo ir nesupranta“, – antradienį „Verslo žinių“ Efektyvumo konferencijoje sakė A. Markauskas.

Pasak „Thermo Fisher“ vadovo, siekiant gerinti šalies švietimo kokybę, būtina didinti investicijas į mokslą, tačiau kartu šias investicijas panaudoti tikslingai. Pirmiausiai, jo požiūriu, verslas turėtų būti suinteresuotas į kompanijas pritraukti doktorantūros studijas baigusius specialistus.

„Pradinė ir svarbiausia vertė yra žmonės, kurie daro mokslą, jie įgyja aukščiausią kompetenciją. Problema pas mus yra, kad mokslų daktarai dažniausiai padaro disertaciją ir lieka universitete. Vakaruose yra visiškas spaudimas, padarei disertaciją, žygiuoji į pramonę“, – aiškino A. Markauskas.

Gyvybės mokslų produktus kuriančios įmonės vadovas įsitikinęs, kad taip šalyje galima užtikrinti, jog švietimo sistemoje nuolatos būtų parengiami nauji specialistai.

„Universitete į tavo vietą ateina naujas jaunas žmogus. Tokiu būdu yra labai gerų specialistų srautas. Tokiu būdu žinome, kokias naujas technologijas pirkti, nes yra kas tą mato ir žino. Yra kas jas diegia ir įdiegus konkrečioje įmonėje yra kas jas patobulina“, – tęsė jis.

Apskritai, „Thermo Fisher“ direktoriaus vertinimu, Lietuvos įmonės neturi tokių palankių sąlygų įsigyti atskirų komponentų savo kuriamam produktui, kaip kad gali daryti didžiųjų šalių įmonės. Todėl, jo nuomone, lietuviškas verslas turi siekti sukurti visą savarankišką produkto gamybos grandinę.

„Reikia eiti prie produkto kūrimo. Valdyti visą grandinę nuo idėjos iki pardavimo. Tada pridėtinės vertės gabalas yra visai kitoks. Visai nemažai investuojama į mokslinius tyrimus. Reikia daugiau, bet reikia dar protingiau“, – tikino A. Markauskas.

Leonardas Marcinkevičius (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

12 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist