2023 m. rugsėjį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), įvertinusi UAB „Lidl Lietuva“ skleidžiamą reklamą, nustatė, kad bendrovės lyginamoji reklama pažeidžia Reklamos įstatymo 6 str. – yra klaidinanti ir neobjektyvi. Už tai VVTAT bendrovei skyrė 100 tūkst. eurų baudą. VVTAT nutarimą bendrovė apskundė teismui. Trečiadienį, gruodžio 4 d., Regionų administracinis teismas atmetė skundą bei patvirtino, kad „Lidl Lietuva“ pažeidė Reklamos įstatymo 6 str., t. y. skleidė draudžiamą lyginamąją reklamą.
Atlikusi tyrimą, VVTAT komisija konstatavo, kad UAB „Lidl Lietuva“ skleista reklama yra neobjektyvi ir klaidinanti vartotojus, kadangi bendrovė reklamoje lygino savo parduotuvėse parduodamų prekių kainas su kitų bendrovių parduotuvėse parduodamų prekių kainomis, tačiau ne tuo pačiu metu užfiksuotas kainas. Pavyzdžiui, konkurentų parduotuvėse konkrečių prekių kainos fiksuotos tam tikrą dieną, o lyginamoji reklama apie mažesnę tokių prekių kainą UAB „Lidl Lietuva“ parduotuvėse vartotojams skleidžiama po savaitės ar daugiau.
VVTAT pažymi, kad kainų lyginimo esmė ir prasmė yra parodyti, kokią naudą (kainos požiūriu) galėtų (galėjo) gauti vartotojas, įsigydamas prekę iš kurio nors konkurento. Lyginant laiko požiūriu aktualią ir nebeaktualią kainas, apie tokią vartotojo naudą informacija nėra pateikiama, nes realus (objektyvus) kainų skirtumas vartotojo sprendimo sudaryti sandorį priėmimo metu gali būti ne toks, koks yra matomas iš reklamos, kurioje lyginama aktuali ir nebeaktuali kaina. Taigi, aktualios ir nebeaktualios kainų palyginimas gali atspindėti ne objektyvų, bet dirbtinai reklaminės veiklos subjekto sukurtą kainų skirtumą ir jų lyginimą.
Regionų administracinis teismas, išnagrinėjęs ginčą tarp bendrovės ir VVTAT, pripažino, kad sankcija UAB „Lidl Lietuva“ dėl Reklamos įstatymo pažeidimų paskirta teisėtai ir pagrįstai, todėl atmetė įmonės skundą kaip nepagrįstą.
„Lidl“ skiria ypatingą dėmesį tam, kad klientams skirtuose leidiniuose informacija būtų išsami ir tiksli. Informuodama apie prekių kainas, „Lidl“ kurį laiką naudojo ir kainų palyginimą, kuomet leidiniuose klientams „Lidl“ nenuolatinio asortimento prekių (kurios siūlomos tik ribotą periodą, pavyzdžiui, savaitę) kainos būdavo lyginamos su konkuruojančių prekybos tinklų taikomomis reguliariomis (neakcijinėmis) kainomis. Visi tokie palyginimai būdavo žymimi specialiu ženklinimu ir su papildoma informacija apie lyginimo laikotarpį bei konkrečius prekybos tinklus, su kuriais buvo lyginama. Toks papildomas ženklinimas leido klientams teisingai suprasti kainų palyginimo pranešimus.
Todėl, „Lidl“ vertinimu, toks lyginamosios reklamos pateikimas ir turinys yra išsamus, aiškus ir neklaidina vartotojų. Tuo pačiu suprantame, jog lyginamosios reklamos principų taikymas kainų leidiniuose Lietuvoje nėra plačiai paplitusi praktika, todėl dėl neapibrėžtumo ir kyla tokios diskusijos. Atsižvelgiant į tai, laikomės nuostatos, kad svarbu suformuoti detalią teisminę praktiką, pagal kurią būtų reglamentuoti vieningi klientų informavimo principai visiems rinkos dalyviams. Todėl įvertinę teismo argumentus nuspręsime dėl tolimesnių žingsnių“, – komentuoja „Lidl Lietuva” atstovai.
Šis teismo sprendimas gali būti skundžiamas.