Populiarus muzikos srautinio perdavimo paslaugų tiekėjas „Spotify“ šią vasarą vėl ruošiasi didinti abonementų kainas Europoje. Tai jau ne pirmas kartas, kai platforma kelia tarifus, todėl vartotojams teks pasiruošti papildomoms išlaidoms.
Remiantis patikimais šaltiniais, šią vasarą individualaus „Spotify Premium“ plano mėnesio mokestis daugelyje Europos šalių gali padidėti maždaug vienu euru. Tikimasi, kad kainų pokyčiai įsigalios jau birželį.
Pirmosios reikšmingos kainų korekcijos jau įvyko Nyderlanduose ir Liuksemburge, kur individualaus plano kaina išaugo nuo 10,99 iki 12,99 eurų (18 proc. padidėjimas). Šeimyninis planas šiose šalyse pabrango net 22 proc., iki 21,99 eurų, o „Duo“ planas – 20 proc., iki 17,99 eurų.
Kaip praneša „Financial Times“, vartotojai galėtų gauti papildomos vertės iš vadinamųjų „Add-Ons“ papildinių, kurių užuominos jau pastebėtos „Spotify“ iOS beta programėlėje. Tai leistų vartotojams moduliariai rinktis ir mokėti už konkrečias papildomas funkcijas, panašiai kaip dabar įsigyjami papildomi paketai audioknygoms.
Jau ilgą laiką muzikos industrijos vadovai spaudžia srautinio perdavimo platformas kelti kainas. Anot jų, šių paslaugų kainos kilo lėčiau nei infliacija, be to, jos tebėra pigios palyginus su vaizdo turinio platformomis, tokiomis kaip „Netflix“.
Šis kainų kėlimas yra dalis platesnės strategijos, industrijoje vadinamos „Streaming 2.0“. Po spartaus augimo laikotarpio muzikos srautinio perdavimo sektoriaus plėtra sulėtėjo. Tarptautinės muzikos industrijos asociacijos (IFPI) duomenimis, pernai sektoriaus pajamų augimas pasauliniu mastu sumažėjo perpus.
2024 metais pirmą kartą „Spotify“ metus užbaigė su operaciniu pelnu, kuris siekė 1,4 milijardo eurų, taip pilnai kompensuodamas ankstesnių metų 446 mln. eurų nuostolį. Platformos akcijų vertė taip pat pasiekė rekordinę ribą 2025 metų vasarį.
Be įprastų abonementų kainų didinimo, „Spotify“ taip pat rengiasi pristatyti „Super-Premium“ paketą, kuris suteiktų vartotojams išskirtinių privilegijų, pavyzdžiui, ankstyvą prieigą prie naujos muzikos ar bilietų į koncertus. Be to, netrukus turėtų startuoti ilgai lauktas „Music Pro“ variantas su aukščiausios kokybės garso formatu, o audioknygų mėnesinis abonementas jau prieinamas.