Karas Ukrainoje trunka ilgiau nei metus, bet rusiško kapitalo prekybos tinklas „Mere“ sėkmingai plečiasi Lietuvoje. Pirkėjai čia ieško pigesnių prekių, todėl verslo reputacija ar vertybės jiems nė motais, praneša LNK žinios.

„Jeigu Lenkijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje „Mere“ užsidarė, nes neatlaikė konkurencijos, tai Lietuvoje jie smagiai gyvena“, – sakė „Pricer.lt“ maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas.  

Šalyje veikia jau 20 šio tinklo parduotuvių.

Pasak „Pricer.lt“ ekspertų, jei situacija dėl maisto kainų nepasikeis, rusiškas parduotuvių tinklas ne tik plėsis, bet ilgainiui taps ir rimtu rinkos dalyviu. Nors infliacija Lietuvoje mažėja penktą mėnesį iš eilės ir šiuo metu siekia apie 17 proc., „Pricer.lt“ skaičiuoja, kad vasarį pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis, palyginti su pernai, vis tiek – 17 eurų brangesnis.

„Kuo tuštesnis skrandis, tuo mažiau žmones veikia kažkokia ideologija“, – apie šio tinklo populiarumą svarstė P. Čepkauskas.

„Jeigu čia pigesnės lietuviškos prekės, kodėl gi nenusipirkti jų“, – teigė kalbinta pašnekovė.

„Labai blogai, kad didėja kainos. Kur pigiau, ten žmonės ir eina“, – sakė pašnekovas.

„Aš čia einu pirmą kartą. Kol kas – iš smalsumo“, – teigė moteris.

Ilgametę patirtį su prekybos tinklais turintys komunikacijos specialistai aiškina, kad į vertybes ar įmonės reputaciją dėmesį visada kreipė labiau aukštesnio išsilavinimo ir didesnes pajamas gaunantys pirkėjai. Tačiau norintiems sutaupyti, tai – visai nesvarbu.

„Lietuvos pirkėjas yra labai jautrus kainai. Ir tai yra daugelį metų pasikartojanti tendencija. Ir jeigu reikia rinktis produktus, kurių kainos labai padidėjusios, tai pirkėjai yra linkę nekreipti dėmesio į tą reputaciją ir vertybinę poziciją. Vis dėlto ieško geresnių pasiūlymų kainos atžvilgiu“, – konstatavo komunikacijos ekspertė Berta Čaikauskaitė.

„Pricer.lt“ teigimu, palyginti su sausiu, vasario mėnesį maisto produktų kainos augo 1 proc. arba 80 centų. Labiausiai brango juoda duona, kiaušiniai, pigiausias batonas, cukrus, pomidorų sultys ir vištiena.

„Lyginant su praeitais metais, atpigusių prekių vasarį iš viso nėra“, – teigė P. Čepkauskas.

Tačiau yra ir kita medalio pusė. Kol mažesnes pajamas gaunantys pigesnių prekių ieško net ir rusiško kapitalo prekybos tinkluose, kitų vartotojų elgsena kol kas reikšmingai nesikeičia.

„Kaina yra paklausos ir pasiūlos sankirtos taškas. Ir jeigu vartojimo apetitas išliks atsparus, vartotojų elgsena taip greitai nepasikeis, kaip mes manėme, tai natūralu, kad nebus daug priežasčių pardavėjams tas kainas mažinti“, – aiškino „INVL Asset Management“ vyriausioji ekonomistė Indrė Genytė-Pikčienė.

Ekonomistai pripažįsta, jog tikėjosi, kad šildymo sezonas ar keliamos palūkanos paveiks mažmeninės prekybos apyvartą. Tai paskatintų didesnę prekybos tinklų konkurenciją, o kartu ir greitesnį kainų kritimą. Tačiau nutiko priešingai. Eurostatas skelbia, kad mažmeninė prekyba Lietuvoje sausį, palyginti su gruodžiu, išaugo net 2 proc. Tai rodo vartojimo atsparumą. Ekonomistų teigimu, nors dabartinės aplinkybės maisto kainoms mažėti, atrodo, palankios, tačiau realų poveikį gyventojai anksčiausiai pajus tik šių metų vasarą.

Šaltinis: LNK

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

25 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar keliaujantys kiemeliai prisidėjo prie Naujamiesčio humanizavimo?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist