Mažmeninis prekybos tinklas „Rimi Baltic“ imasi naujos tvarumą skatinančios iniciatyvos – bendradarbiaudamas su Norvegijos startuoliu „Packoorang“ kuria daugkartinio naudojimo pirkinių maišelius produktų pristatymui į namus. Patvirtinus šiuo metu tyrimo stadijoje esančią iniciatyvą ji „Rimi“ elektroninėje parduotuvėje apsipirkusiems pirkėjams ateityje leistų maišelius grąžinti, jie būtų išvalomi ir naudojami pakartotinai. Pasak prekybos tinklo socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovo Liudviko Aleliūno, sukurti ir pagaminti tvaresnės pakuotės prototipą per itin greitą laiką padėjo įmonės patirtis dirbant su startuoliais, o sprendimui pasiteisinus būtų galima sutaupyti net 130 tonų popieriaus per metus.

Pernaudotų net iki 100 kartų

Prieš beveik dvejus metus Lietuvoje startavusi „Rimi“ elektroninė parduotuvė veikia visose trijose Baltijos šalyse. Anot L. Aleliūno, kiekvieną mėnesį prekių pristatymams į namus prekybos tinkas sunaudoja daugiau kaip 250 tūkst. popierinių maišelių. Nors juos galima be vargo panaudoti dar kelis kartus, dauguma popierinių maišelių namų ūkiuose išmetami po vienkartinio panaudojimo. Be to, po kurio laiko jų prikaupiama tiek, kad susidaro nemažas perteklius.

Atsižvelgdama į šias problemas ir rinkoje neradusi jau egzistuojančių tinkamų sprendimų, „Rimi“ pradėjo bendradarbiavimą su Norvegijoje įsikūrusiu startuoliu „Packoorang“. „Ši partnerystė padės sukurti tvaresnį pakavimo sprendimą, padėsiantį el. parduotuvės pirkinius pristatyti ne popieriniuose, o patogiuose, lanksčiuose ir oro sąlygoms atspariuose maišeliuose. „Packoorang“ kuriamas maišelis yra daugkartinio naudojimo – jį bus galima pernaudoti mažiausiai 50–100 kartų. Jis yra sulankstomas, pagamintas iš sąlyčiui su maistu saugios ir patvirtintos medžiagos, kuri yra lengvai perdirbama. Domimės ir siekiame, kad tokio maišelio neigiama įtaka klimatui būtų mažesnė, nei dabartinių popierinių maišelių. Tikimės, kad tai ateityje padės vartotojams sumažinti vienkartinės pakuotės poreikį ir atliekų kiekį“, – sako L. Aleliūnas.

Jeigu inovacija bus patvirtinta, panaudotus maišelius „Rimi“ elektroninės parduotuvės pirkėjai galės grąžinti. Po kiekvieno panaudojimo ir grąžinimo maišeliai bus išvalomi specialiu būdu pagal maisto saugos standartus. L. Aleliūnas priduria, kad tokiu būdų prekybos tinklui pavyktų sutaupyti daugiau nei 130 tonų popieriaus per metus.

Prieš pristatydama naująjį pakavimo sprendimą visuomenei, „Rimi“ atliks bandymus, rinks pirmuosius pirkėjų atsiliepimus, prireikus koreguos maišelių dizainą ar panaudojimo procesus. 

Pradinis etapas truko vos 10 savaičių

Pasak L. Aleliūno, prekybos tinklas nuolat ieško būdų spręsti įvairias tvarumo problemas, o sprendimus siūlo ir bendradarbiavimas su startuoliais. „Didelėms įmonėms neretai koją pakiša jų pačių vidiniai procesai, tad sukurti analogiškus sprendimus joms užtrunka kur kas ilgiau. Bendradarbiavimą tarp startuolio ir didelio verslo galima pavadinti pranašumų mainais: startuoliai gali veikti greitai, tačiau turi labai ribotus finansinius resursus, o dideli verslai veikia lėtai, tačiau turi pakankamai finansų. Akivaizdu, kad taip jie gali vienas kitą labai gerai papildyti“, – tikina socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas.

Daugkartinio naudojimo maišelius nuo idėjos iki pradinio prototipo su „Packoorang“ bendrovei pavyko įgyvendinti vos per 10 savaičių. „Daugkartinio maišelio dizaino sukūrimas, kelių prototipų gamyba su atsiuntimu iš Kinijos į Latviją testavimui užtruko 10 savaičių – tai tik parodo, kaip greitai ir efektyviai veikia startuoliai. Tikimės, kad kartu sugebėsime sumažinti pakuočių atliekų kiekį savo el. parduotuvėje. Šiuo metu sprendimas tobulinamas, kad maišeliai visuose etapuose būtų pakankamai patvarūs ir patogūs naudoti“, – tikisi L. Aleliūnas.

Kaip partnerį tvaresniam pakavimo sprendimui vystyti „Rimi“ norvegų startuolį „Packoorang“ pasirinko ne atsitiktinai – tai sparčiai auganti, šalies vyriausybės remiama įmonė, kurios veikla pagrįsta daugkartinio naudojimo pakuočių ir prekių grąžinimo sistema, skirta elektroninei prekybai ir vidiniam produktų srautui. 

Tai jau ne pirmoji sėkminga „Rimi“ bendradarbiavimo su startuoliais patirtis. Praėjusiais metais prekybos tinklas pristatė su Danijos startuoliu „Plant Jammer“ sukurtą virtualų šefą, iš jau turimų produktų vos per keletą akimirkų sugeneruojantį receptų pasiūlymus ir taip leidžiantį išvengti maisto švaistymo namuose. Tuo tarpu šiuo metu bendrovė su startuoliu „Food 4 All“ vysto sprendimą, kuris suteiks vartotojams galimybę atrasti besibaigiančio galiojimo produktus už žemą kainą. Šis sprendimas artimiausiu metu bus pradėtas testuoti Estijoje, Tartu mieste.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

5 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist