Vilniaus rinka

Registrų centras: e. paslaugų naudojimas šiemet išaugo 1,5 karto

Šalį sukausčiusi koronaviruso pandemija ir karantinas paskatino daugelį sričių persikelti į skaitmeninę erdvę. Ne išimtis ir viešąsias bei administracines paslaugas gyventojams, verslui ir viešajam sektoriui teikiantis Registrų centras. Šiemet įmonės teikiamų elektroninių paslaugų kiekis išaugo 1,5 karto, o toks augimas skatina dar labiau investuoti į šių paslaugų plėtrą bei prieinamumą.

„Dėl susidariusios situacijos šiemet stebime ženklų nuotolinių paslaugų – konsultacijų telefonu ar internetu, elektroninių paslaugų – paklausos augimą. Prie šio augimo neabejotinai prisidėjo pandemija ir įvestas karantinas, daugelį iš mūsų paskatinę išnaudoti nuotoliniu būdu teikiamų įvairiausių paslaugų galimybes ir įsitikinti jų nauda ir privalumais, – sako Registrų centro Klientų aptarnavimo direktorė Daiva Karaliūnienė. – Didžiąją dalį Registrų centro teikiamų paslaugų klientai gali gauti prisijungę prie savitarnos sistemos: čia gali užsisakyti reikalingus išrašus apie įvairiuose registruose (Nekilnojamojo turto, Juridinių asmenų, Gyventojų ir kt.) tvarkomus jų duomenis, pateikti prašymus, suteikti įgaliojimus, pakeisti savo ar savo valdomo ar vadovaujamo juridinio asmens duomenis, galų gale E. sveikatos sistemoje sužinoti savo COVID-19 testo rezultatus.”

Bendras Registrų centro elektroninių paslaugų kiekis šiemet, palyginti su analogišku laikotarpiu pernai, išaugo daugiau kaip 1,5 karto – iš viso šiemet savitarnos sistemoje buvo užsakyta apie 360 tūkst. įvairiausių elektroninių paslaugų. 2019 m. analogišku laikotarpiu jų buvo suteikta apie 230 tūkst., 2018 metais – 190 tūkstančių.

Populiariausios paslaugos – ataskaita apie asmens duomenis ir NT išrašai

„Šiais ir ankstesniais metais Registrų centro e. paslaugomis besinaudojantys klientai dažniausiai pageidauja susipažinti su įvairiuose registruose ar informacinėse sistemose tvarkomais jų duomenimis, sužinoti, kam ir kokiu tikslu tie duomenys buvo teikti. Ši paslauga šiemet užsakyta maždaug 115 tūkst. kartų ir tai yra beveik dukart daugiau nei ankstesniais metais“, – kalba D. Karaliūnienė.

Anot jos, tokį augimą galima sieti su žmonių noru žinoti, kam ir kokiu tikslu jų duomenys yra naudojami ir teikiami, o lengviausias būdas tą padaryti – vos kelių mygtukų paspaudimu ir, kas svarbiausia, nemokamai gauti ataskaitą su informacija apie tvarkomus asmens duomenis.


Šiemet taip pat pastebimai išaugo Nekilnojamojo turto registro išrašų elektronine forma užsakymas. Šių išrašų dažniausiai reikia kitoms valstybės ar savivaldybių institucijoms, taip pat atliekant nekilnojamojo turto pirkimo-pardavimo sandorius ar tiesiog žmonėms pageidaujant turėti informaciją apie savo valdomą NT. Šiais metais tokių išrašų užsakyta apie 65 tūkst. ir tai yra net 60 proc. daugiau nei jų buvo užsakyta 2019 metais.

Pastebimas e. įgaliojimų augimas

Šių metų pavasarį pirmąkart šalyje įvedus karantiną pastebimai išaugo elektroninių įgaliojimų poreikis. Šiuos įgaliojimus asmuo gali sudaryti neišvykęs iš namų.

Prisijungus prie Registrų centro savitarnos asmuo gali įgalioti kitą asmenį už jį atsiimti svarbius dokumentus, pašto siuntas, pensijas, taip pat atlikti veiksmus kitose institucijose, pavyzdžiui, įregistruoti automobilį „Regitroje“.

Per šiuos metus elektroniniu būdu iš viso buvo sudaryta net 16 tūkst. įgaliojimų – dukart daugiau nei jų buvo praėjusiais metais.

Juridiniams asmenims aktualiausia Registrų centro elektroninė paslauga šiemet buvo duomenų ar informacijos, pavyzdžiui, įmonės pavadinimo, vadovo ar buveinės adreso, pakeitimų įregistravimas. Per šiuos metus tai buvo padaryta 14 tūkst. kartų, arba trečdaliu dažniau nei praėjusiais metais.

Prioritetas – e. paslaugų plėtra ir prieinamumas

Registrų centras nuolat peržiūri savo teikiamų elektroninių paslaugų krepšelį, jį pildo naujomis paslaugomis, tobulina savitarnos sistemą, kad ji atitiktų šiandieninius klientų poreikius – būtų patogi ir naudinga ja besinaudojantiems gyventojams bei verslui.

„Šiuo metu Registrų centro savitarnoje klientai gali užsisakyti apie 100 skirtingų paslaugų. Matydami nuolat augantį skaitmeninių paslaugų poreikį ir suprasdami tokių paslaugų naudą visuomenės bei valstybės pažangai, investuojame į šių paslaugų prieinamumo didinimą. Jau kitais metais klientams pasiūlysime atnaujintą savitarnos paslaugų sistemą, kurioje bus galima rasti daugiau įmonės teikiamų viešųjų ir administracinių paslaugų, klientų patogumui jos bus suskirstytos pagal norimus atlikti veiksmus, pavyzdžiui įmonės ar NT registravimas, įgaliojimų sudarymas, išrašų ar dokumentų užsakymas ar gimusio vaiko registravimas“, – apie laukiančius pokyčius kalba Registrų centro Klientų aptarnavimo direktorė D. Karaliūnienė.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

3 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.


Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Back to top button