Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė laikosi pozicijos, kad valstybinės institucijos turėtų vykdyti teisės aktuose numatytą įmonių kontrolę, tačiau neužsiimti reklaminių kampanijų ar įmonių komunikacijos reguliavimu. Pasak jos, „Daktaro deserto“ desertinės atveju Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) turėtų vertinti konkrečius pažeidimus, o ne užsiimti „semantikos“ analize.

Tokią poziciją premjerė išdėstė sulaukusi opozicinės Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos nario Kęstučio Mažeikos klausimo.

„Kaip vertinate ekonomikos ir inovacijų ministrės veiksmus, kai kurių Seimo narių veiksmus, jūsų Vyriausybės kolegų veiksmus, kurie įsitraukė į reklaminę akciją ir darė poveikį tarnybai. Kalbu apie Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, kuri atsakinga už maisto priežiūrą, ženklinimą bei reklamą. Kaip vakar paaiškėjo komitete, būtent „Daktaras desertas“ kelia pavojų vartotojų sveikatai, nes produktai yra neženklinti, nėra sudėties, galiojimo laiko, taip pat prekiaujama neturint gamybos leidimo.

Įsitraukė visos tarnybos ir reklamos akcija pavyko puikiai. Prekyba padidėjo. Tikiuosi, kad jūs gimtadienio proga tų desertų nevalgėt, nes kai kur parašyta, kad vaistai yra placebas, tortas gydo. Betrūksta turbūt, kad alus „Corona“ yra nuo koronos“, – Vyriausybės valandos metu Seime klausimą premjerei uždavė K. Mažeika.

„Tikrai turiu pakankamai veiklos. Neturiu galimybės sekti kiekvieno kolegos pasisakymo kiekvienu klausimu. Bet man atrodo, kad šitoje istorijoje reikia labai aiškiai atskirti kelias linijas, bent jau tiek, kiek man tą istoriją teko matyti. Mano laimei, aš desertų nemėgstu visiškai, tai galiu labai ramiai apie tai kalbėti“, – „valstiečiui“ sakė I. Šimonytė.

Ministrės pirmininkės vertinimu, „Daktaro deserto“ istorijoje VMVT įsivėlė į kalbotyrą, o ne į konkrečių teisės aktų pažeidimų vertinimą.

„Tie pažeidimai, kurie yra ženklinimo reikalavimų ar kažkokių kitų, kurie yra labai aiškūs, man atrodo, jie turi būti ir atitinkama tvarka įvertinti“, – sakė ji.

„Tačiau kai valstybės institucijos jau ne pirmą kartą įsileidžia į semantinius ginčus apie tai, kas kaip gali vadintis ir kokią reklaminę kampaniją įmonės gali vykdyti, čia nėra vienintelis atvejis. Aš noriu jums priminti: buvo „Sviesto sviestuoto“ istorija ir manau, kad tų istorijų yra ir daugiau. Šalyje, kur, nežinau ar dabar dar tebeparduodama „Daktariška“ dešra, matyt, tų istorijų mes čia galėtume rasti labai daug“, – pridūrė premjerė.

Vyriausybės vadovė pabrėžė, kad valstybės institucijoms reikia dirbti būtent tai, kas yra numatyta įstatymuose, o ne užsiimti reklaminių kampanijų vertinimu.

„Nemanau, kad Lietuvos žmonės yra paiki ir nesupranta, kas yra ironija, kas yra retorinės kalbos figūros ir tikrai nemanau, kad žmogus, turintis temperatūros, eis į desertinę nusipirkti pyragaitį, tikėdamasis, kad jam ta temperatūra sumažės“, – tvirtino I. Šimonytė.

Lapkričio pradžioje desertinė „Daktaras desertas“ socialiniuose tinkluose paskelbė, kad VMVT jiems pasiūlė pakeisti desertinės pavadinimą, logotipą, neįprastą interjerą, darbuotojų drabužius taip sustabdant jų pasirinktą komunikaciją.

Tačiau reaguodama į tai VMVT tikino, kad institucija desertinės pavadinimo keisti nesiekia, tačiau reikalaujama, jog įmonė susitvarkytų savo produktų ženklinimą ir vartotojams pateiktų privalomą informaciją.

Leonardas Marcinkevičius (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

10 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist