Praėjusį savaitgalį lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse vyko „Didžiųjų nuolaidų dienos“, kur artėjančioms Kalėdoms besiruošiantys ir prieš šventes namus švarinantys pirkėjai šlavė buitinės chemijos prekes, masiškai pirko tualetinį popierių, gyvūnų prekes, kosmetiką. Ekspertai pastebi, kad žmonių dėmesį išties traukia didelės nuolaidos ir dažnas nepraleidžia progos pasirūpinti mėgstamų prekių atsargomis už gerokai mažesnę kainą. Tačiau ar vis dar pasitaiko nuolaidų skeptikų?

„Juodasis penktadienis tapo rekordiniu „Maximos“ penktadieniu šiais metais, o per visą savaitgalį pirkėjų srautas buvo dešimtadaliu didesnis nei įprastą savaitgalį. Pirkėjai aktyviai naudojosi 50 proc. nuolaida renkantis iš daugiau nei 10 tūkstančių rūšių ne maisto prekių, perkant dvi skirtingas ar vienodas prekes. Kai kurių prekių buvo įsigyta net dvigubai daugiau nei įprastai. Pirkėjams pilnais krepšiais ar vežimais teko palūkuriuoti ilgose eilėse prie kasų, tad parduotuvėse dirbantiems kolegoms į pagalbą skubėjo administracijos darbuotojai – padėjo aptarnauti pirkėjus kasose ir pildyti lentynas prekėmis“, – sako „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.

Didžiausio pirkėjų dėmesio sulaukė perpus pigesnė buitinė chemija bei tualetinis popierius, kurį savaitgalį įsigijo kas penktas klientas. Taip pat pirkėjai iš lentynų šlavė gyvūnų prekes, kosmetiką, proginę atributiką bei maisto ruošimo, laikymo ir serviravimo indus. Pastebima, kad žmonės ruošiasi žiemai, pildydami savo krepšelius knygomis, kalendoriais, kojinėmis ir pėdkelnėmis.

„Rekordinis rezultatas atspindi ne tik klientų pasitikėjimą, bet ir patvirtina parduotuvių pasiruošimą didžiuliam pirkėjų srautui. Apyvartos požiūriu, praėjęs savaitgalis buvo panašus į Kalėdų, o toks pirkėjų aktyvumas rodo norą pasinaudoti didelėmis nuolaidomis“, – teigia I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Pirkėjai nepraleidžia progos „laimėti“

Prekybos tinkluose skelbiami specialūs kaininiai pasiūlymai ir nuolaidos jau yra neatsiejami nuo apsipirkimo proceso – gyventojai sumaniai planuoja išlaidas, pasinaudodami patraukliais pasiūlymais siekia sutaupyti. Pasak „Maxima“ atstovės, akcijos gali būti ne tik puiki proga sutaupyti parduotuvėje renkantis kasdienių produktų krepšelį, bet ir paskatinti įsigyti tą prekę, kurios labai norisi, tačiau ji nėra būtiniausių pirkinių sąraše.

„Stebėdami nuo kelių iki keliasdešimt kartų išaugusius prekių pardavimus, galime suprasti, kad pirkėjai nepraleidžia galimybės sutaupyti. Perpus ir net daugiau atpiginti populiarių gamintojų produktai patenka ir į tų žmonių prekių krepšelius, kurie įprastai sau to neleidžia ar renkasi pigesnes alternatyvas“, – teigia I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Rinkodaros strategės, kainodaros ekspertės dr. Indrės Radavičienės teigimu, žmonės nuolaidą, akciją ar išpardavimą dažnai supranta kaip laimėjimo fenomeną. Tai taip pat padidina ir dopamino kiekį žmogaus organizme, yra sukuriamas malonumo pojūtis.

„Kai žmogus gauna galimybę įsigyti prekę ar paslaugą už mažesnę kainą nei įprasta, tai sukelia jausmą, kad jis yra laimėjęs arba pasinaudojęs puikia proga. Šis jausmas gali būti susijęs su emociniu pasitenkinimu ir malonumu, kurį žmonės patiria, kai sugeba sutaupyti pinigų ar gauti daugiau už tą pačią sumą“, – sako dr. I. Radavičienė.

Vieni vadovaujasi racionalumu ir renkasi sutaupyti, kitų – neapleidžia įtarumas

Pasak dr. I. Radavičienės, galima išskirti net kelis pirkėjų tipus, kurie yra linkę pasinaudoti nuolaidomis ar dažniau perka tik sumažintos kainos prekes.

„Pirmasis tipas – taupūs pirkėjai, kurie yra labai sąmoningi dėl savo finansų, įprastai pasižymi pakankamai maža perkamąja galia ir stengiasi maksimaliai sutaupyti apsipirkdami. Dar viena dalis pirkėjų priklauso nuolaidų entuziastams, kurie negaili laiko geresnio pasiūlymo paieškai, o įsigydami prekę su nuolaida jaučiasi kaip laimėję azartinį žaidimą“, – pasakoja rinkodaros strategė.

Ji taip pat pamini ir kuponų naudotojus, kurie yra neabejingi papildomiems nuolaidų kodams, ir lojalius pirkėjus. Pastarieji gali būti nusiteikę pirkti tik tada, kai pastebi akcijas ir nuolaidas tam, kad išliktų ištikimi savo mėgstamam prekių ženklui ar parduotuvei. Šie žmonės dažnai yra labai sąmoningi pirkėjai, kurie stengiasi gauti geriausią galimą kainą ir pasinaudoti visomis nuolaidomis.

Anot dr. I. Radavičienės, yra ir akcijų skeptikų – tai pirkėjai, kurie priešinasi nuolaidoms dėl tam tikrų priežasčių.

„Tokie pirkėjai gali būti labai kritiški ir atsargūs. Jie gali turėti tam tikrų abejonių arba nepasitikėjimo dėl nuolaidų ir gali rinktis mokėti pilną kainą už prekę ar paslaugą. Pirkėjai skeptikai dažnai teikia didesnį dėmesį prekės ar paslaugos kokybei nei jos kainai. Jie gali manyti, kad nuolaidos reiškia prastos kokybės arba nevertų produktų pardavimą. Šie pirkėjai gali būti skeptiški dėl nuolaidų ir gali turėti abejonių dėl to, kaip jos yra taikomos arba, ar jos yra tikros. Jie gali manyti, kad nuolaidos gali būti tik rinkodaros triukas, skirtas pritraukti daugiau pirkėjų, bet galbūt nereiškia tikrosios vertės arba sutaupymo“, – pasakoja dr. I. Radavičienė.

Visgi I. Trakimaitė-Šeškuvienė ramina – akcijos ir specialūs pasiūlymai neturėtų kelti abejonių. Tam, kad pirkėjams būtų galima pasiūlyti mažesnę kainą ne tik didžiųjų išpardavimų metu, bet ir kasdien, yra dedamos didžiulės pastangos bendradarbiaujant su tiekėjais bei partneriais. Prie to prisideda ir per ilgus veiklos metus užmegzti tvirti ir abipusiu pasitikėjimu grįsti ryšiai su gamintojais, Lietuvos ir užsienio įmonėmis.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

3 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Kaip vertinate naująją Šnipiškių aikštę?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist