Netikėtai pabrango degalai, ypač dyzelinas. Degalinių atstovai tikina, kad paprasčiausiai pradėtas tiekti žieminis dyzelinas, esą kainų šuolis – tradicinis. Vis dėlto kainas stebintys ekspertai pastebi, kad degalinėse degalai brango dvigubai daugiau nei juos pabrangino „Orlen Lietuva“.
Daugelyje sostinės degalinių litras benzino ir dyzelino jau pasiekė 1,5 euro ribą. Dyzelinas už benziną keliais centais brangesnis.
Degalinėse kainos skiriasi keliais centais, kiekvienas tinklas jas nustato pagal savus kriterijus, tačiau didmeninės degalų kainos išties pastarosiomis dienomis šoko gana ženkliai.
„Orlen Lietuva“ duomenys rodo, kad lapkričio 25 dieną litras dyzelino dar kainavo 1,275 euro, o 27 dieną jau beveik 1,34 euro. Tiesa po to 1 centu nukrito. Paaiškinimas kodėl toks kainų šuolis pasirodo paprastas.
„Keičiasi dyzelino klasė, pereinama į žieminį dyzeliną ir tai atsispindi degalinių švieslentėse“, – paaiškino naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovas Emilis Cicėnas.
Pasirodo žieminiame dyzeline naudojami brangesni nei vasarą biologiniai priedai.
„Valstybei nusprendus maišyti į žieminius dyzelinus biologinį priedą, „Orlenas“ neturėjo kitos išeities kaip maišyti brangesnį biopriedą, kuris atitiktų daugiau žiemos sąlygom naudojamą dyzeliną“, – kalbėjo Lietuviškų degalinių sąjungos vadovas Vidas Šukys.
Bet pasak V. Šukio, kainos galėjo kilti mažiau nei pakilo dabar.
Esą nors Europos Sąjungos direktyva reikalauja į dyzeliną maišyti iki 7 procentų biopriedo, Lietuva nusprendė nesismulkinti ir maišyti visus 7 procentus.
„Kada kitos valstybės maišo daug mažiau, 2-3 procentus. Kai kurios valstybės po karo situacijos su degalų kainomis, pavyzdžiui, Čekija, Latvija nemaišo absoliučiai jokio biopriedo, tam kad subalansuotų degalų kainas gyventojams“, – teigė V. Šukys.
Kainas stebinčio portalo vadovas atkreipia dėmesį, kad kainos degalinėse kilo labiau nei didmenoje.
„Dėl tų priedų dyzelinas pabrango kažkur apie 5 centus su PVM. Tuo tarpu, jei kalbėti apie degalines, ypač didžiųjų žaidėjų, tai iš tikrųjų kaina šoktelėjo gerokai stipriau nei tas pabrangimas“, – sakė „Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas.
Didesnio degalų kainų šuolio artimoje ateityje nesitikima.
Kainos dėl didinamo akcizo maždaug 7 centais už litrą išaugs nuo Naujųjų metų.
„Dabar naftos kainos yra ties piku ir artimiausiu metu degalų kainos mažės. Manau, kad Kalėdos degalų rinkoje bus pozityvios vartotojams, tai yra, degalai kainuos pigiau, o nuo kitų metų pradžios dėl mokesčių pakeitimų degalų kaina kils“, – prognozavo „Citadele“ banko ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.
Ne išsigelbėjimas ir išrinkto Amerikos Prezidento Donaldo Trumpo planai didinti naftos gavybą. Esą pirma reikės padėti naftos pramonei nuimant gavybą ribojančius ekologinius įstatymus.
„Tai galbūt ir padės padidinti naftos gavybą Amerikoje, bet ne iš karto, o realiai iki kitų metų III ar IV ketvirčio, nes naftos rinka ir gavyba yra inertiška, ir padidinti gavybą reikalauja daug investicijų“, – teigė A. Izgorodinas.
Pasidžiaugti galime ir dėl to, kad pernai tuo pačiu metu degalai kainavo keliais procentais brangiau.
Tai Lietuvoje kas dien brangsta.Man džin važioju 2 kartus į Baltarusija ir usipyldau pugiau Baltarusijoje.
Nkeko naujo.
Baltarusijoje pilosiu pigiau.