Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ iki metų pabaigos planuoja perkelti darbuotojus iš centrinės būstinės sostinės Mindaugo ir J. Basanavičiaus gatvių sankirtoje į stoties rajone esančius pastatus. Skaičiuojama, kad įmonė dėl šio sprendimo per metus sutaupys daugiau nei 700 tūkst. eurų.

„Kaip administracinis pastatas (būstinė – BNS) nėra efektyvus – jo išlaikymas kainuoja pusantro milijono eurų per metus, o dirbti jame nėra itin patogu. Pastatas galėtų tarnauti kaip viešbutis ar kitas visuomenei atviras objektas. Tikiu, kad pastato savininkė – valstybė – priims geriausią sprendimą, kaip tinkamai jį panaudoti“, – pranešime teigė įmonės generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Anot „Lietuvos geležinkelių“ atstovų, išsikrausčius iš būstinės, ji bus grąžinta valstybei.

Šiuo metu 11,9 tūkst. kv. m ploto pastate Mindaugo gatvėje dirba 730 įmonės darbuotojų. Didžiąją dalį jų, anot „Lietuvos geležinkelių“, planuojama perkelti į Vilniaus stoties teritorijoje esančius įvairius pastatus: administracinį pastatą Pelesos gatvėje, Eismo valdymo centrą Geležinkelio gatveje, taip pat geležinkelio stotį.

Dar 130 darbuotojų planuojama perkelti į bendrovės „Panevėžio statybos trestas“ antrinės įmonės sostinės Ukmergės gatvėje valdomą biurų pastatą „U219“. Su įmone „Šeškinės projektai“ pasirašyta trejų metų trukmės nuomos sutartis.

Nekilnojamojo turto registro duomenimis, administraciniai pastatai su kitais statiniais Mindaugo ir J. Basanavičiaus gatvėse priklauso valstybei, o bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ juos valdo patikėjimo teise.

Administracinį pastatą Mindaugo gatvėje projektavo Lenkijoje gimęs ir Vilniuje gyvenęs architektas Tadeušas Rostvorovskis. Dvidešimtojo amžiaus pradžioje iškilusiame pastate veikė Polesės geležinkelio valdyba. Statinys visais laikais tarnavo geležinkelių interesams: jame dirbo įvairios Vilniaus krašto geležinkelius valdžiusios direkcijos – tarpukaryje Lenkijos geležinkelių administracija, karo metu Vokiečių administracija, vėliau čia įsikūrė Sovietų geležinkelių administracija.

Valstybei priklausantis pastatas 2003 metais įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.

2018 metų vasarą „Lietuvos geležinkeliai“ su sostinės savivaldybe pasirašė ketinimų protokolą, pagal kurį per 5-10 metų planuojama modernizuoti Vilniaus stoties teritoriją: sujungti geležinkelio bei autobusų stotis, perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę, taip pat plėtoti komercinius objektus.

Šiuo metu rengiamu apie 33,5 ha ploto teritorijos tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių detaliuoju planu bus nuspręsta, kaip modernizuoti geležinkelio ir autobusų stotis, numatyti teritorijos užstatymo bei panaudojimo galimybes, įvertinti susisiekimo ir infrastruktūros pakeitimus.

2019 metais projekto, vadinamo „Vilnius connect“, architektūrinėse dirbtuvėse buvo kuriama stoties teritorijos vizija. Plėtros koncepcijos rengiamos jų rezultatų pagrindu bei atsižvelgiant į ekspertų rekomendacijas.

Modernizavimo darbai planuojami teritorijoje tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių, kurią patikėjimo teise valdo „Lietuvos geležinkeliai“.

Autorė Evelina Povilaitytė

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

13 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist