„Šiai prekei suteikiama mėnesio, trijų mėnesių, net vienerių metų (!) garantija“ – tai ne vienas iš mūsų girdėjome parduotuvėje, pirkdami drabužius, batus ar buitinę techniką. Pirkėjas įsidėmi nurodytą terminą ir jei prekė sugenda ar jos gamybos brokas išryškėja vėliau, susitaiko su mintimi – teks įsigyti naują prekę arba mokėti už jos taisymą.

Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso prezidentė dr. Eglė Kybartienė pataria: „Neskubėkite leisti pinigų. Prisiminkite, kad pagal vartotojų apsaugos teisės aktus prekėms taikoma nemokama 2 metų garantija. Pardavėjo siūloma komercinė garantija yra papildoma paslauga, ji nepanaikina ir neturi įtakos teisinei garantijai“.

Teisinė garantija reiškia, kad jei prekė nekokybiška (neatitinka savo aprašymo, negali būti naudojama įprastiems tikslams, neatitinka įprastos kokybės ar atitinkamų savybių), vartotojas 2 metus nuo prekės įsigijimo dienos turi teisę reikalauti, kad ji būtų pataisyta arba pakeista kita per tam tikrą laiką, nesukeliant ženklių nepatogumų vartotojui. Jeigu tai neįmanoma, neproporcinga ar negali būti atlikta, vartotojas gali reikalauti prekės kainos sumažinimo arba gali anuliuoti sutartį (netaikoma, jei defektai minimalūs).

Teisinė garantija neskatina piktnaudžiauti – jei pirkėjas tikisi nešioti batus pusantrų metų, po to juos tiesiog pasikeisti naujais, greičiausiai jam nepavyks. Jei prekės trūkumai išryškėja po 6 mėnesių nuo jos įsigijimo, pirkėjas turi įrodyti, kad jie atsirado dėl gamintojo, ne dėl vartotojo kaltės.

Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso prezidentė dr. Eglė Kybartienė pastebi, kad nemažai vartotojų nesinaudoja savo teisėmis, nes nežino, kaip jas įgyvendinti – kokia forma ir kur kreiptis, ko reikalauti. Tokiems pirkėjams sukurtas specialus portalas www.reikalauk.lt,kuris paprastai, greitai ir nemokamai padeda spręsti ginčus su prekybininkais ikiteisminėje stadijoje. Vartotojas portale ras pagal šiuo metu Lietuvoje veikiančius teisės aktus parengtą prašymą prekybininkui, kurį reikės tik papildyti savo duomenimis, svarbiausią informaciją ir patarimų apie vartotojo teises, Lietuvos institucijų, kurioms vartotojai gali teikti skundus, jei su pardavėju susitarti nepavyko, sąrašą.

Portalas www.reikalauk.lt sukurtas bendrame Latvijos ir Lietuvos vartotojų organizacijų projekte „Consumer first aid toolkit“ (Greitoji pagalba vartotojui), kurį finansuoja Europos vartotojų organizacijos (BEUC) CESEE Angel programa, skirta Vidurio, Rytų ir Pietryčių Europos šalimis.

Projekto partneris Lietuvoje – Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas. Tai 2012 m. sukurta skėtinė organizacija, jungianti 7 nevyriausybines vartotojų organizacijas, kurios tikslas – nacionaliniu ir tarptautiniu mastu atstovauti Lietuvos vartotojų interesus valstybės valdžios institucijose, verslo struktūrose bei nevyriausybiniame sektoriuje.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist