Mažmeninės prekybos rinka Europoje išlieka itin dinamiška, o kiekviena šalis turi savo favoritus – tiek vietinius, tiek tarptautinius prekybos tinklus. Portalo „Brilliant Maps“ paskelbtas žemėlapis vizualiai atskleidžia, kokie prekybos tinklai yra didžiausi ir įtakingiausi skirtingose Europos šalyse, atsižvelgiant į jų kilmę ir geografinę aprėptį.
Vokietijos prekybos gigantai „Lidl“ ir „Kaufland“, priklausantys „Schwarz Group“, dominuoja daugelyje Vakarų ir Centrinės Europos šalių. „Lidl“ garsėja savo nuolaidų modeliu ir efektyviu prekių pateikimu, o „Kaufland“ siūlo platų tiek maisto, tiek ne maisto prekių asortimentą didelio formato parduotuvėse.
Prancūzijos prekybos milžinė „Carrefour“ taip pat stipriai veikia daugelyje Europos šalių, siūlydama įvairių formatų parduotuves – nuo mažų krautuvėlių iki didžiulių hipermarketų. Kitas svarbus Prancūzijos žaidėjas – „Auchan“, kuris orientuojasi į hipermarketų segmentą ir yra aktyvus tiek Vakarų, tiek Rytų Europoje.
Didžiojoje Britanijoje pirmauja „Tesco“, kuris be vietinės rinkos sėkmingai veikia ir Centrinės Europos šalyse – Vengrijoje, Čekijoje bei Slovakijoje.
Tuo metu Baltijos šalyse dominuoja Lietuvos prekybos tinklas „Maxima“, tapęs regioniniu lyderiu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „Maxima“ taip pat turi pozicijų Lenkijoje ir Bulgarijoje, konkuruodama su dideliais tarptautiniais tinklais.
Austrijos „Billa“, priklausanti REWE grupei, yra stipriai įsitvirtinusi Centrinėje Europoje, ypač Čekijoje, Slovakijoje ir Bulgarijoje.
Tuo metu „Metro“ – tai specializuotas tinklas, skirtas verslo klientams, veikiantis pagal „cash-and-carry“ modelį. Šis Vokietijos tinklas siūlo produktus urmu ir aptarnauja restoranus, kavines bei kitus verslo subjektus visoje Europoje.
„Brilliant Maps“ žemėlapis leidžia ne tik pamatyti prekybos tinklų išsidėstymą, bet ir suprasti, kaip keičiasi vartotojų įpročiai ir prekybos strategijos skirtinguose regionuose.
Šaltinis: BrilliantMaps.com
