Vilniaus CUP ir Klaipėdos BIG prekybos centruose šią savaitę po atnaujinimo atidaryti du „Pegaso“ knygynai. Tai dar du naujos koncepcijos knygynai, kuriuose pokyčiai įgyvendinti atsižvelgiant į besikeičiančius klientų poreikius bei lūkesčius. Kad pasirinkta kryptis perspektyvi, rodo pirmojo praėjusiais metais atnaujinto knygyno Vilniaus PLC „Panorama“ rezultatai – lyginant su kitomis tinklo parduotuvėmis, pirkėjų srautas čia augo trečdaliu. 

Didžiausio šalies knygynų tinklo pokyčius paskatino besikeičiantys vartojimo įpročiai ir klientų poreikiai: noras pirkti patogiai ir greitai, rasti viską, ko reikia vienoje vietoje, pavyzdžiui, rasti viską mokinio krepšeliui, laisvalaikiui su knyga, dovanai. Tai paskatino knygynų koncepcijos pokyčius, kuriais daugiau dėmesio skirta ne tik knygų, bet ir dovanų, kanceliarijos, žaislų, namų aksesuarų, maisto kultūros ir kitų kategorijų asortimentui, taip pat buvo investuota į knygyno aplinką, prekių išdėstymą, poilsio zonas. Naujos koncepcijos knygynai Vilniaus CUP ir Klaipėdos BIG prekybos centruose atidaryti ir praplėtus jų prekybinį plotą. Į šių knygynų atnaujinimą investuota apie 370 tūkst. Eur.

Anot „Pegaso“ knygynų tinklo vadovės Linos Zairienės, pirmieji strateginiai pokyčiai buvo įgyvendinti pernai Vilniaus „Panoramos“ prekybos ir laisvalaikio centre esančiame knygyne: transformavus jį, pirkėjų srautas augo 36 proc., panašiai išaugo ir apyvarta. Platesnis kitų prekių pasirinkimas nesumažino knygų populiarumo – atnaujintame knygyne jų pardavimai augo 7 proc.

Nuotr.: Organizatorių

„Naujos koncepcijos knygynuose didesnį dėmesį skyrėme tam, kad lankytojai jaustųsi maloniai ir galėtų rinktis iš plataus kokybiškų prekių pasirinkimo – būtent pastarąjį kriterijų, anot mūsų užsakymu atliktų tyrimų, Lietuvos gyventojai vertina labiausiai. Pasiteisinus pirmajam Vilniaus „Panoramoje“ esančio knygyno atnaujinimui, kai kuriuose knygynuose įgyvendinome dalinius pokyčius, o Vilniaus „CUP“ ir Klaipėdos „BIG“ prekybos centruose esantys knygynai sulaukė ir pilnos transformacijos“, – sako L. Zairienė.

L. Zairienė pasakoja, kad vieną iš knygynų atnaujinimo krypčių pasufleravo visuomenės nuomonės tyrimas apie dovanojimo kultūrą šalyje. Bendrovės „RAIT“ atliktos apklausos duomenimis, Lietuvoje didžioji dalis gyventojų dovanas perka iki 5 kartų per metus, o knygynai šiame procese vaidina toli gražu ne paskutinį vaidmenį – net 39 proc. respondentų teigia dovanas perkantys knygynuose. Tai motyvuoja išplėsti pasirinkimo galimybes.

Statistika rodo, kad knygos išlieka viena pagrindinių dovanų idėjų. Paprašyti įvardinti, kokią dovaną respondentai laiko universalia, 12 proc. jų įvardijo knygą. Anot L. Zairienės, tai rodo, kad papildomas asortimentas tik didina pasirinkimo galimybę, bet literatūros neišstumia iš svarbiausios pozicijos.

Nuotr.: Organizatorių

„Tyrimo duomenimis knygynų lankytojai dovanas linkę dovanoti dar dažniau nei visi respondentai – net 37 proc. knygynų lankytojų dovanas perka iki 10 kartų per metus. Atsižvelgdami į tai, nusprendėme suteikti galimybę klientams rinktis iš daugiau laisvalaikio ar namų prekių“, – pasakoja knygynų tinklo vadovė L. Zairienė.

Ji pabrėžia, kad didesnis dėmesys dovanų kategorijai padeda suderinti knygas su skirtingomis prekių kategorijomis. Pavyzdžiui, šalia kulinarinių knygų patogiai pasiekiami įrankiai, stalo tekstilė, maisto dėžutės ar puodeliai, šalia vaikiškų knygų – įvairūs žaislai, edukaciniai žaidimai, o hobiams skirtą literatūrą papildo laisvalaikio prekės bei namų jaukumui skirti aksesuarai. Mokyklai besiruošiantys pirkėjai „Pegaso“ knygynuose jau yra įpratę rasti visą mokinio krepšelį nuo pratybų, sąsiuvinių iki kuprinės.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

10 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist