Lenkijoje prasidėjo vienas ambicingiausių infrastruktūros projektų – beveik 50 km ilgio Vakarų Ščecino aplinkkelio (ZOS) statyba, kurios svarbiausias elementas – 5 km ilgio tunelis po Odros upe. Tai bus ilgiausias tokio tipo tunelis šalyje, o jo statyba laikoma viena sudėtingiausių Europoje.
Tunelis bus įrengtas naudojant modernią TBM (Tunnel Boring Machine) technologiją. Dėl sudėtingų geologinių sąlygų, ypač smėlio sluoksnių po upe, TBM mašinos priekinė dalis turės būti keičiama kas 400 metrų. Darbuotojų saugumui užtikrinti bus įrengta dekompresijos kamera.
Tunelio išorinė skersmuo sieks beveik 15 metrų, o jo konstrukcija nusileis iki 51 metro gylio. Įrengta 19 avarinių perėjimų tarp eismo juostų užtikrins keleivių saugumą.
ZOS projektas suskirstytas į tris etapus: Kołbaskowo–Dołuje, Dołuje–Police ir Police–Goleniów. Bendras projekto biudžetas siekia apie 7,5 mlrd. zlotų. Planuojama, kad pirmieji du etapai bus baigti iki 2028 metų, o tunelio statyba truks ilgiau, su planuojamu užbaigimu 2033 metais.
Ši investicija ne tik pagerins eismo sąlygas aplink Ščeciną, bet ir atvers naujas galimybes regiono plėtrai. Aplinkkelis sujungs svarbius pramoninius ir logistikos centrus, sumažins tranzitinio eismo srautą per miesto centrą ir pagerins susisiekimą su uostu.
Ščecino vakarinės aplinkkelio statyba yra strateginis žingsnis siekiant modernizuoti Lenkijos transporto infrastruktūrą ir stiprinti regiono ekonominį potencialą.
