Vilniaus oro uoste bus statomas antrasis terminalas

Miesto savivaldybei pristatytas projektas, kuriame numatoma Vilniaus oro uosto rekonstrukcija.

Pagal pristatytą rekonstrukcijos projektą, būtų rekonstruojamas T2 ir T3 terminalai, o terminalas T1 (pagrindinis fasadinis pastatas) nebus rekonstruojamas, nes pastarasis pastatas įtrauktas į Kultūros vertybių sąrašą ir jo išorės bei tam tikrų interjerų detalių keisti negalima. Taip pat projektuojamas atskirai stovintis keleivių išvykimo terminalas T4, kuris bus sujungtas galerija su esamu terminalu T2.

Esamas terminalas T2 rekonstruojamas naikinant check-in funkciją (perkeliant ją į T4 terminalą) salėje numatant komercinę zoną. Keleivių patekimas iš terminalo T4 į išvykimo vartus vyks per naujas komercines zonas terminale T2. Terminalas T3 numatomos ne Šengeno zonos su galimybe keisti jas į Šengeną.

Taip pat numatoma išplėsti parkavimo erdves priešais oro uosto terminalus, po šios rekonstrukcijos nebeliks užvažiavo į antrą aukštą, kur buvo galima išleisti išvykstančius keleivius.

Vilniaus oro uostas

T2 terminalo funkcinis pritaikymas

Pirmame pastato aukšte bus naikinamas bagažo skirstymas, skirtas išvykimui. Patalpų vietoje bus įrengiamas keleivių išvykimas.

„Antrame pastato aukšte, esančioje įėjimo zonoje, numatomas darbuotojų, įgulos patekimas į terminalą per aviacinio saugumo patalpas. Šis įėjimas turėtų tarnauti ir patekimui į trečią aukštą, kuriame (landside pusėje) reikalinga įrengti konferencijų sales. Antrame aukšte, buvusi check-in salę bus rekonstruojama į komercinę zoną, per kurią bus nukreipiami visi pagrindiniai keleivių srautai“, – nurodoma UAB „Vilniaus architektūros studija“ parengtame projekte

Trečiame pastato aukšte numatomos anksčiau minėtos konferencijų salės (piramidės erdvėje), restoranai ir Verslo klubas. Pastarąjį numatoma perkelti į centrinėje zonoje esantį restoraną, užtikrinant patogų keleivių ir prekių patekimą į jį.

„Verslo klubas privalo būti apsaugotas nuo terminalo triukšmo atitvaromis, kurios užtikrintų privatumą. Trečiame aukšte esantys „Pankolio“ ir „Švyturio klubo“ restoranai nebus perkeliami. Keleivių išvykimo vartai bus taip pat paliekami. Įvertinus priešprojektiniuose pasiūlymuose galerijos, jungiančios T4 ir T2 terminalus, vietą, panaikinamas atvykimo bokštelis bei galerija esanti šalia A1A2 vartų. T2 terminalas bus skirtas keleiviams vykstantiems į Šengeno šalis“, – užbaigiamas terminalo T2 konversijos pristatymas.

Vilniaus oro uostas

T3 terminalo funkcinis pritaikymas

Pirmame pastato aukšte esančias techninių patalpų vietas bei funkcijas numatoma išsaugoti. Numatomi papildomi išvykimo vartai autobusais, san.mazgai bei rūkomasis. Esamų techninių patalpų paskirtis nekeičiama. Pagal galimybes techninės patalpos paliekamos esamose vietose.

„Antras terminalo T3 aukštas skirtas keleiviams, išvykstantiems į ne Šengeno šalis. Esamoje aviacinio saugumo patikros zonoje suprojektuojama VSAT patikros zona. Už jos – komercijai skirtas plotas, per kurį praeina visi keleiviai, išvykstantys į ne Šengeno šalis. Trečiame pastato aukšte planuojamas keleivių atvykimas, išplečiant šalia atvykimo vartų esančią zoną papildomomis perdangomis perdengiant antrą aukštą. VSAT patikros zona perkeliama dabartinio Verslo klubo patalpas. (Verslo klubas numatytas T2 terminale). Keleivių judėjimą nuo VSAT patikros link bagažo atsiėmimo numatyti kuo tiesesnį, vengiant papildomų posūkių bei siaurų koridorių“, – dėstoma miesto savivaldybei pristatytame projekte.

Vilniaus oro uostas

T4 terminalo funkcinis pritaikymas

Pirmame pastato aukšte numatoma įrengti bilietų registracijos postus, bendras viešąsias erdves, laiptus, eskalatorius, tualetus. Taip pat pirmame pastato yra bagažo skirstymo patalpa bei atvykimo ir išvykimo vartai.

„Antrame pastato aukšte numatyta aviacinio saugumo patikra bei išvykimo vartai. Pirmame aukšte projektuojami bilietų registracijos postai, viešosios erdvės (holas, laiptai, eskalatoriai, liftai, bendri tualetai (pritaikyti ir žmonių su negalia reikmėms), motinos-vaiko kambarys) su komercinėmis zonomis (parduotuvė, vaistinė, kavinė ir kt), aviakompanijų kasomis. Pastato centre projektuojami techniniai plotai (bagažo patikros, rūšiavimo bendra patalpa ir pastato įvadinių inžinierinių sistemų patalpos)“, – rašoma projektiniame siūlyme.

Naujai projektuojamas VIP terminalas

Pirmame pastato aukšte numatoma keleivių registracija, aviacinė bei VSAT patikros bei keleivių laukimo salės. Antrame pastato aukšte – konferencijų salė, kuri pagal poreikį galės virsti į keleivių laukimo salę.

Vilniaus oro uostas

Viešojo svarstymo susirinkimas

Visuomenės atstovai iki rugpjūčio 9-osios savo pasiūlymus gali teikti elektroniniu paštu [email protected]. Projekto viešas svarstymas numatomas ketvirtadienį, rugpjūčio 9 d., Vilniaus miesto savivaldybės patalpose, Konstitucijos pr. 3-216 kab. Diskusijų pradžia 17.10 val.

Vilniaus oro uostas

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

1 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist