Nauja Vilniaus geležinkelio stotis – tai vienas didžiausių ir laukiamiausių miesto projektų. Ilgą laiką apie šio projekto įgyvendinimą nieko nebuvo girdėti. Galiausiai paaiškėjo, kad statybos galėtų prasidėti 2026 m. pabaigoje.
Šiuo metu Vilniaus geležinkelio stotis jau turi architektūrinio konkurso laimėtoją, tačiau neturi pasirašytos projektavimo sutarties. LTG tikisi, kad ją pasirašys iki metų pabaigos.
„Šiuo metu vyksta derybos su architektų kompanija dėl projektavimo darbų sutarties. Tikimės, kad jos bus sėkmingos, tuomet III ketvirtyje planuotume pasirašyti sutartį”, – komentuoja Sandra Trinkūnaitė-Rimkienė, LTG atstovė.
Kitas etapas po sutarties pasirašymo – projektavimas. Skaičiuojama, kad projektavimo darbai galėtų trukti 2 metus. Tada bus pradedamos statybos.
Matematika paprasta: iki 2026 m. III ketv. vyktų projektavimo darbai. Po jų galima pradėti statybas. Ar jos prasidės 2026, ar 2027-aisiais priklauso tik nuo projekto.
Bendrovės „LTG Infra“ ir Vilniaus miesto savivaldybės skelbtą architektūrinį konkursą laimėjusi studija „Zaha Hadid Architects“ pristatė idėją „Green Connect“, kuria siekiama įkurti modernų daugiafunkcį centrą su viešosiomis erdvėmis. Vienas iš studijos pasiūlytų sprendinių – apie 9 500 m2 statinys virš geležinkelio bėgių, sujungsiantis Naujininkų rajoną su Naujamiesčiu ir Senamiesčiu. Šiame statinyje turėtų įsikurti komercinės erdvės bei nauja keleivių laukimo salė su tiesioginiu praėjimu į peronus. Virš bėgių taip pat numatytos patogios jungtys pėstiesiems ir dviratininkams.
Įgyvendinant projektą, planuojama, keisis ir Stoties aikštė bei Vilniaus miesto viešojo transporto terminalas. Už šiuos pokyčius projekte atsakinga Vilniaus miesto savivaldybė.

Projektas kelia įtarimą jau vien todėl, kad jį ruošė šimašistai. Keleivinių traukinių eismas gerokai padidėti gali tik tuo atveju jei Gudija taps ES dalimi, o to teks palūkėti, be to žinant kaip gudų tarpe skiepijamas tikrovės neatitinkantis nacionalizmas, gali būti, kad gerų santykių nebus ir su naująja valdžia. Žaluma tikrai stotyje pageidaujama. Europoje stotis madinga paversti visuomeninių, prekybinių centų požemine dalimi. Stotis eismo atžvilgiu neturi būti akligatvis, bet vykdyti tranzitinės vietos funkcijas. Požeminė arterija į Panerių gatvę ir aplinkkelį laikytina pageidautina.
kažkaip ir tikėjausi rusiškos vatos siautėjimo:) jie, įpratę prie sovietinių kyšių, vergavimo ir prekių iš po prekystalio, nieko naujo negali sugalvot, tik savo buką nuvalkiotą „pinigų plovimą”
Nu nereikia ir tos vatos, nors pripažinsiu tikrai matos visokie komentuojantys apie „klanus” ar dar ką. Užtenka prisiminti buvusio mero Šimašiaus bandymą atnaujinti/perstatyti autobusų stotį. Viskas baigėsi, kai projektas ir esamas stoties sklypas magiškai būtų atitekęs Paleičiko (dab. Viados – ex. Lukoil Lietuva vadovo) šeimai. Arba įtartini savivaldybės pirkimai želdinimo projektuose, kai sodinuko kaina perkant iš didmeninių tiekėjų tuos pačius sodininkus gavosi in total didesnė, nei pirkus individualiai. Korupcija, ir jos gilių šaknų apraiškos niekur nedingo. O stoties projektas nusimato būti antruoju nacionaliniu stadionu. Gremėzdiškas urbanistikos kūrinys, kurio Achilo kulnas bus jo, kaip ir jį paruošusios studijos negebėjimas prisitaikyti prie… Skaityti daugiau
Todel reikia labai gerai pagalvoti pries mero ir savivaldybes rinkimus.Vilnieciai vis renka tuos pacius aferistus is klano ,tai ko tiketis,rezultatas-tik visokie koncerteliai-diskotekos naktiniai su narkotiku legaliu pardavinejimu net nepilnameciams,valio.Stotyje pasiures stovi,miesto geda-Peronas,Parkas,narkotikai platinami laisvai, siaubinga a le muzika kiauromis naktimis ,policijos vadovybe greiciausiai gauna nuo pelno ,kaip ir mero chebra.
Reikia naujo architektūros konkurso, kuris numato palikti to prasto stalinistinio statinio.
Šokinėjimas nuo vienos pinigų plovyklos iki kitos, nieko niekada laiku neužbaigiant. Geriau nebūna! Susidaro toks įspūdis, kas savivaldybės valdžiai nėra kas daugiau veikti,arba jai trūksta kompetencijų arba tikrai atėjo tik tam,kad prasiplautų daugiau pinigų!
Gal nustosite meluoti projektas sustabdytas ltg nenori įsileisti savovaldybės kuri tik uzmurzina projektus ir darbai stabdomi dėl to kad dirba visokie nevykėliai. Taip kad gana meluot
Tikiuosi, nebus prikurta bereikalingu laiptu, laiptuku, nes stotyje tai nereikalingas daiktas. Ir nebus padaryta betono dykuma, patys matome, kaip bent jau kol kas karsteja vasaros. Architektai prikuria nepraktisku fantaziju, reikia kritiskai ivertinti ju pasiulymus, kad butu racionalu ir nebutu be reikalo metomi pinigai.
Kas savaite kazkas naujo. O kada dirizabliu portalas bus, o gondoljeriu(kaip Venecijoje) prieplauka ir su dainom. Kas dar? Ka dar sugalvosim. As tai imciausi iskart kokio kosmodromo , skrydziams i Marsa .
Koks tikslas statyti naują geležinkelio stotį? Keleivių nėra tiek daug, kad poreikis būtų didinti esamą. Net stoties dabartiniai pastatai nebenaudojami pilna apimtimi. Ką tikrai reikia tvarkyti – autobusų stotį ir erdves apie autobusų bei geležinkelio stotis, stovi vis pilna kioskeliukų, kur neaišku, kas ten stumdoma… O kol kas skamba kaip pinigų išmetimas
Tikrai taip
100% teisingai.
Vel smegenis pudrina vilnieciams. Pries kiek metu jau pasirode straipsniai apie nauja autobusu stoti?