Pirmą šių metų ketvirtį 638 Lietuvos startuoliai į šalies biudžetą sumokėjo 38 mln. EUR mokesčių – 31% daugiau, lyginant su tuo pačiu pernai metų laikotarpiu. Per metus sektorius išlaikė ir panašius darbuotojų augimo tempus – balandį startuoliuose dirbo beveik 11,5 tūkst. darbuotojų – 31% daugiau, nei pernai pavasarį.

“Pandeminiai metai Lietuvos startuoliams buvo sėkmingi – augimą patyrė didžioji dalis ekosistemos verslų. Tačiau augimas galėtų būti ir dar žymiai didesnis, jei rinkoje nebūtų didelio digital specialistų trūkumo. Skaičiuojame, kad kai kurios bendrovės dinamiškai plėtrai į užsienio rinkas galėtų pritraukti po kelis šimtus naujų darbuotojų – programuotojų, duomenų analitikų, vystytojų ir kt. Šiandien tai svarbiausias faktorius, ribojantis dar didesnį rinkos augimą”, – sako asociacijos Vienaragiai LT CEO Inga Langaitė.

Daugiausiai mokesčių sumokėjusių jaunų technologijų įmonių dešimtuke pokyčių nedaug – Tesonet ir toliau užtikrintai pirmauja su beveik 5 mln. EUR mokesčių, antroje vietoje juos besivejantis Vinted (2 mln. EUR), trečioje vietoje – Hostinger (0,9 mln. EUR), ketvirti Kilo.Health (0,7 mln. EUR), penkti – BoredPanda (0,7 mln. EUR).

Lietuvoje kritiškai trūkstant technologijų kompanijoms reikalingų talentų, rinka vis dėlto sugebėjo išauginti darbuotojų skaičių visais 31% ir panašu, kad šis pagreitis nemažės. Aktyviai besiplėsdamos globaliose rinkose, sektoriaus bendrovės pačios aktyviai investuoja į naujų talentų auginimą, perkvalifikavimą ir importą iš trečiųjų šalių.

Pagal darbuotojų skaičių ir toliau kryptingai lyderiauja Tesonet, kurios komandos narių skaičius pasiekė 1,5 tūkst. Vinted irgi vykdo pažadus pritraukdama naujus darbuotojus – šiuo metu ji Lietuvoje įdarbinusi 665 žmones; dar maždaug 300-400 darbuotojų Vinted įdarbins artimiausiu metu, nes visai neseniai pritraukė naują 250 mln. EUR investiciją, kurią panaudos aktyviai plėtrai naujose rinkose.

Labiausiai augo digital health sprendimų kūrėja Kilo.Health, kurios komanda per metus augo 228% iki 273 žmonių. Iš viso per metus darbuotojų skaičius sektoriuje pagausėjo beveik 3 tūkst.

Pandemijai einant į pabaigą, jau matosi ir labiausiai iš jos išlošę startuoliai. Visų pirma – tai ZITICITY, kurie per pandeminius metus augo daugiau nei 10 kartų. Ir nesunku suprasti kodėl – kurjerio paslaugos tapo itin paklausios “užsidariusioje” ekonomikoje.

Dar vienas didelį augimą pademonstravęs startuolis – Planner 5D, siūlantis namų interjero paslaugas internetu, jis išaugo beveik 8 kartus.

Internetinė renginių vertimo paslaugų platforma Interactio per analizuojamą laikotarpį augo daugiau nei 6 kartus. Akivaizdu, kad šį ir daugelį kitų Lietuvos startuolių ir toliau augins per pandemiją šimtais kartų išaugusi online konferencijų, susitikimų ir renginių rinka, su tuo augantys skaitmeninės rinkodaros ir kitų paslaugų segmentai.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

4 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist