Kovą startavusio tarptautinio tvarumo akceleratoriaus „Rockit Impact“ rezultatai rodo, kad Lietuvos rinka yra labai palanki terpė vystyti tvarių startuolių veiklą. Įprasta, kad pradedančioms įmonėms B2B („verslas-verslui“) glaudžių partnerysčių užmezgimas ir rezultatų pasiekimas gali užtrukti iki kelerių metų. „Rockit Impact“ akceleratoriaus dalyviams tai pavyko padaryti per mažiau nei keturis mėnesius.

Akceleratoriaus metu buvo vykdomi 5 pilotiniai projektai, kuriuose bendrą veiklą vystė startuoliai ir didelės verslo įmonės – „Swedbank“, „Telia“, „Linas Agro“, „Elektrum Lietuvoje“ ir „Telesoftas“. Startuolių iš Šveicarijos, Švedijos, Lenkijos bei Lietuvos specializacija apima atsinaujinančios ir žaliosios energetikos, išmaniųjų miestų, ekologijos, tvarių finansų ir agrikultūros sritis. Į akceleratoriaus programą pretendavo daugiau nei 200 startuolių, dauguma jų – iš užsienio šalių.

„Rockit Impact“ organizuojančio tvarių startuolių akceleratoriaus ir fondo „Katalista Ventures“  vadovė Greta Monstavičė sako, kad startuoliai Lietuvoje randa itin palankias sąlygas vystyti idėjas ir produktus.

„Lietuvos įmonės privalo būti konkurencingos visos Europos Sąjungos mastu, nes mūsų rinka yra labai maža. Dėl to jos yra dinamiškos, nebijo naujovių ir greitai priima sprendimus. Būtent to ir reikia startuoliams, kurie kuria inovatyvius produktus ir paslaugas. Per kelis mėnesius akceleratoriuje pasiekti rezultatai siunčia labai stiprų signalą pasaulinei B2B startuolių ekosistemai“, – pasakoja G. Monstavičė.  

Akceleratoriaus išskirtinumas – tvarūs sprendimai

Akceleratoriaus metu Švedijos startuolis „Earthbanc“ kartu su „Swedbank“ ieškojo būdų efektyviai išmatuoti kelių banko klientų CO2 emisijas. Toks pačių klientų įsivertinimas bus itin svarbus netolimoje ateityje. Pasaulinės finansų rinkos tendencijos rodo smarkų posūkį link tvarumo, pavyzdžiui, sparčiai auga fondai, investuojantys į tvarias bendroves. Tikėtina, kad netrukus ir paskolos bus dalinamos tik tvariems verslams, todėl bankas jau nuo dabar ieško būdų, kaip suteikti klientams atitinkamus įrankius.

Šveicarijos startuolis „Elblox“ su „Elektrum Lietuva“ „Rockit Impact“ programos metu testavo du naujus pasiūlymus klientams. Vienas iš vystomų produktų yra platforma, kuri energetikos bendrovės klientams palengvins nuotolinių saulės parkų gaminamos elektros užsakymą į namus.

Lenkijos startuolio „Digital Crops“ jutikliai jau veikia akceleratoriaus partnerio „Linas Agro Group“ valdose. Šie jutikliai fiksuoja visą eilę oro ir žemės duomenų. Tai suteikia papildomas galimybes optimizuoti veiklas, reikalaujančias intensyvaus ūkio technikos naudojimo, pavyzdžiui, sėjos pradžią, tręšimą, laistymą ar derliaus nuėmimą.

Lietuvos startuolis „Datahood” kartu su „Telia” įsigilino į specifinius keliolikos įvairių verslų poreikius ir, pasinaudojęs telekomunikacijų bendrovės kontaktais bei anonimizuotais duomenimis, finalizuoja pirmuosius kontraktus. „Datahood” nagrinėja ir siūlo sprendimus kaip skirtingus miesto rajonus paversti kuo tvaresniais ir patogesniais jų gyventojams, o verslams padėti atrasti šių vietų potencialą. Naudojantis šiuo įrankiu, verslas į miegamuosius rajonus gali atnešti paslaugas, lygiavertes miesto centro paslaugoms, ir taip sumažinti žmonių priklausomybę nuo automobilio.

Bendrovė „Telesoftas“ baigia kurti Lietuvos startuolio „Cogastro“ plėtrai reikalingą IT modulį. Startuolis vysto operacinę sistemą vabalų fermoms – išskirtinį projektą visame pasaulyje. „Cogastro“ produkto perspektyvas rodo ir visai neseniai laimėtas „Startup Fair Pitch Battle“ konkursas.

Finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centro „Rockit“ vadovė Šarūnė Smalakytė teigia, kad „Rockit Impact“ akceleratorius suteikė greitą ir patogią galimybę didelėms įmonėms išmėginti B2B partnerystes su startuoliais. Savo ruožtu, startuoliai įgavo darbo su svarbiais partneriais patirties ir įrodymų, kad idėjos yra veiksmingos ir konkurencingos visame pasaulyje.

„Abipusė nauda akivaizdi. Šis akceleratorius atskleidė Lietuvos bendrovių patrauklumą, parodydamas, kaip realiai gali veikti sinergija tarp pradedančio ir įsitvirtinusio verslo. Svarbu ir tai, kad po akceleratoriaus Lietuvos gyventojams bus pasiūlyti jo metu vystyti novatoriški produktai“, – pasakoja Š. Smalakytė.

Pasak jos, šis „Rockit Impact“ akceleratorius buvo itin sėkmingas, todėl bus tęsiamas ir ateityje, įtraukiant įmones iš dar įvairesnių verslo sričių ir plečiant bendradarbiavimo programą.

SEO Paslaugos Startuoliams: https://www.addad.lt/seo-paslaugos

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

6 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar girdėjote kaukiančias perspėjimo sirenas?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist