Retai išvysite startuolius, kuriančius inovacijas logistikai – didžiąja dalimi todėl, kad šis verslas grįstas sunkiąja technika (tenka valdyti laivų, traukinių, vilkikų ir oro transporto veiklą visame pasaulyje). Vis dėlto, technologijų  bumas dramatiškai keičia visas pasaulinės pramonės šakas, todėl ir transporto bei logistikos segmentas neturi likti užribyje. Naujausiais duomenimis, 2016 metais logistikos startuoliams teko rekordinė investicijų dalis, nurodanti, jog išaugo ir poreikis ekspedijavimo rinkai modernizuotis.

„Metas liautis gyventi praeityje ir atnaujinti tiek mastymo būdą, tiek technologijas, kuriomis dirbame koordinuodami logistikos procesus. Tiekimo grandinės išgyvena augančias laiko vadybos, technologijų ir talentų stygiaus problemas, todėl pastaruoju metu išaugo logistikos startuolių paklausa. Matome didžiulį logistikos rinkos potencialą – kasmet visame pasaulyje pervežama daugiau nei 19 trilijonų JAV dolerių vertės prekių ir vien ekspedijavimo paslaugų segmentas yra vertas 160 milijardų JAV dolerių per metus. Įdiegę pažangesnes technologijas logistikos operacijose, galėtume išspręsti efektyvumo, laiko ir iškastinio kuro vartojimo problemas ir taip padidinti pelno maržą bei siekti ekologiškai atsakingo tiekimo grandinės valdymo“, – prognozuoja Agnė Bešėnienė, logistikos rinkų ekspertė šveicarų bendrovėje AsstrA Forwarding AG.

Investicijos į logistikos startuolius auga

Akcijų ir rizikos kapitalo fondų duomenų bazės rodo, kad nuo 2014 metų iki 2017 m. pradžios, rizikos kapitalo fondai investavo virš 1 milijardo JAV dolerių į pradedančiąsias krovinių ekspedijavimo įmones, t.y. dukart  daugiau nei per penkerius metus iki tol. Tai itin didelė suma industrijai, kuri investuotojų akyse anksčiau nebuvo tarp populiariausiųjų. 2016 metais transporto startuolių investicinių sandorių skaičius augo apie 15%.

Be to, šiemet daryta apklausa byloja, kad apie 86% sprendimų priėmėjų logistikos segmente technologijas vertina kaip geriausią būdą auginti efektyvumą ir sumažinti išlaidas. Taip pat vadovai pripažįsta, kad krovininis transportas iš pagrindų turi keistis ir vis stiprėja tendencija, kad būtent didieji duomenys (ang.: big data)  ir technologijos bus našumo augimo ašimi.

Inovacijų paklausa auga

Procesų automatizacija, mobiliųjų aplikacijų diegimas ir didieji duomenys pamažu tampa neatskiriama tiekimo grandinės dalimi, todėl kyla ir poreikis investuoti į startuolius, sako A. Bešėnienė. Laiku nepradėjus taikyti naująsias technologijas, net didiesiems krovinių pervežimo rinkos žaidėjams kyla rizika prarasti rinkos dalį.

„Perkelti krovinių pervežimus į Interneto amžių nėra lengvas uždavinys. Logistikos operatoriai daro stiprią įtaką pasaulinei prekybai, valdo krovinių srautus traukiniais, lėktuvais, laivais ir sunkvežimiais, vis dėlto, ši industrija dažnai remiasi pasenusiomis technologijomis kaip telefoniniai skambučiai ar elektroniniai laiškai. Logistikos procesai, kainodaros platformos ir krovinių sekimo sistemos galėtų būti modernizuotos siekiant išpildyti augančius užsakovų lūkesčius greičiau ir pigiau. Išgyvename logistikos inovacijų pakilimo laikus, todėl AsstrA nusprendė imtis drąsaus žingsnio – nuo šiol patys investuosime į išmaniųjų technologijų kūrimą ir remsime pradedančiuosius antreprenerius“, – skelbia bendrovės AsstrA logistikos rinkų ekspertė A. Bešėnienė.

Šiuo metu Lietuvoje pirmą kartą vyksta tarptautinis verslumo skatinimo projektas „Futurepreneurs“. Daugiau nei 600 jaunų inovatorių pareiškė norą dalyvauti šioje Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parko kartu su „Erasmus+“ organizuojamoje programoje. Programos globėjas – LR Ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius.

Tvarumas – vienas svarbiausių transporto modernizacijos kriterijų

„Futurepreneurs“ programa padės jauniems žmonėms vystyti verslo idėjas daugiausiai žadančiose srityse kaip finansų, švariosios, informacinės ir komunikacinės technologijos, gynyba ir saugumas bei transportas ir logistika. Būtent Transporto ir Logistikos kategoriją „Futurepreneurs“ projekte remia ir kuruoja bendrovė AsstrA. Šių metų gegužės 3 dieną visos startuolių komandos pristatys savo verslo idėjas kompetentingai komisijai ir investuotojams. Geriausias startuolis Transporto ir Logistikos kategorijoje laimės bendrovės AsstrA įsteigtą prizą – kvietimus dalyvauti tarptautiniuose 2 dienų logistikos vadovų mokymuose.

„Kompanijos AsstrA viduje mes tikime, kad tvarumas yra būtina sąlyga ateities transporto verslui. Visos technologijos, reikalingos industrijai modernizuoti – nuo techninės įrangos iki programinės įrangos – jau yra sukurta. Telieka sugalvoti, kaip šias technologijas apjungti ir suderinti vienam tikslui. Dabar pats metas leisti kūrybiniam potencialui reikštis, siekiant rasti kuo tvaresnius ir pažangesnius sprendimus į įsisenėjusias logistikos problemas. Kas žino, galbūt būtent „Futurepreneurs“ programoje atsiskleis sekantis Elonas Muskas? Drąsios idėjos keičia pasaulį. Mūsų darbas – padėti šioms idėjoms tapti realybe“, – sako A. Bešėnienė, „Futurepreneurs“ programos Transporto ir Logistikos segmento mentorė.

Jaunieji antrepreneriai netrukus išspręs opiausias logistikos problemas

AsstrA siūlo jauniems antrepreneriams ieškoti sprendimų, galinčių sumažinti iškastinio kuro vartojimą ir išlaidas ekspedicijos metu sugedusių transporto priemonių taisymui.

„Transporto ir logistikos įmonės jau daugelį metų sprendžia tą patį uždavinį – kaip sumažinti kuro suvartojimą taip sumažinant savo išlaidas? Aukštą kuro suvartojimą lemia daugelis faktorių: pasenusio transporto naudojimas, laiku neatlikta priežiūra, pigesnis rezervas. Kuro problema gali būti sprendžiama iš keleto perspektyvų: nauja įranga ar detalėmis, lemiančiomis mažesnį kuro sunaudojimą, cheminiais priedais, padedančiais su tuo pačiu kiekiu kuro nuvažiuoti toliau ir net idėja, neleidžiančia vairuotojams vogti kuro“, – sako A. Bešėnienė.

Taip pat, viena didžiausių logistikos paslaugų kokybės problemų, lemiančių ir žemesnį klientų pasitenkinimo transporto paslaugomis lygį yra techninė vilkikų būklė bei jos kontrolė.

„Vilkikai nuolat sugenda krovinių pervežimo procese ir klientams tenka ilgiau laukti savo užsakymo. Siekiant sumažinti remonto bei prastovos išlaidas, galėtume pasitelkti naująsias technologijas. Geresnės kokybės degalai, priedai, geresnės techninės apžiūros galimybės tik keli iš kelių, startuoliams užsikabinti“, – sako A. Bešėnienė.

Įdomūs faktai

  • Valstybinio Pensilvanijos universiteto profesoriaus C. John Langley atlikta apklausa rodo, kad 75% vežėjų mano, kad logistikos industrijai itin praverstų geresnės technologijos ir tik 40% sako, kad logistikos įmonės jau naudoja modernias technologijas kainodaros procese.
  • Žurnalas „Eye for Transport“ neseniai publikavo savo atliktos apklausos rezultatus, kurie rodo, jog 2016 metais logistikos operatoriams daugiausiai iššūkių kėlė „inovacijų, naujų idėjų ir sprendimų trūkumas“.
  • Tyrimų agentūros „Forester Research“ analitikai prognozuoja bent 10% kasmetinį internetinės prekybos augimą Europoje ir JAV, Azijoje ši augimo dalis bus dar greitesnė – tikimasi, kad iki 2020 metų Kinijos internetinės prekybos rinka bus lygi Prancūzijai, Vokietijai, Japonijai, Jungtinei Karalystei ir JAV kartu sudėjus. Toks augimas tiesiogiai paveiks logistikos darbo paklausą, nes internetinė prekyba tipiškai reikalauja daugiau darbo jėgos sąnaudų vienai prekei nei mažmeninė prekyba tradicinėse prekybos vietose.

Logistikos poreikiai

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist