Jungtinės Karalystės (JK) parlamentui nesutariant dėl pasitraukimo iš ES sąlygų, JK finansinių technologijų startuolis „Revolut Ltd“, turintis daugiau nei 4 mln. elektroninių pinigų įstaigos klientų, ruošiasi vadinamam kietajam „Brexitui“ – šalies pasitraukimui iš ES be susitarimo.

„Didžiausią dėmesį visuomet skiriame savo klientams ir suprantame, kad nežinomybė nepatinka niekam. Su nekantrumu laukiame aiškumo dėl Jungtinės Karalystės sprendimo pasitraukti iš Europos Sąjungos baigties, tačiau esame ramūs – darome viską, jog mūsų klientai nutikus bet kokiam „Brexit“ scenarijui būtų apsaugoti nuo paslaugų teikimo sutrikimų“, – pranešime teigia „Revolut“ atstovė spaudai Ieva Elvyra Kazakevičiūtė.

„Brexit“ scenarijus turėtų paaiškėti iki balandžio 12 d. Jeigu JK parlamentas nenuspręs dėl pasitraukimo sąlygų, tą dieną numatytas kietasis „Brexit“ – pasitraukimas iš ES be jokio susitarimo.

„Revolut Ltd“ teigia besiruošiantis abiem scenarijams – jeigu „Brexitas“ įvyktų pasiekus tam tikrą susitarimą ir jeigu JK iš ES pasitrauktų be jokio susitarimo, t. y. nutiktų vadinamasis kietasis „Brexitas“. Pirmuoju atveju būtų numatytas pereinamasis laikotarpis ir įmonėje niekas nepakistų – klientams paslaugos ir toliau būtų teikiamos per JK įsteigtą elektroninių pinigų įstaigą „Revolut Ltd”.

„Revolut“ įmonių grupė parengė planą kietojo „Brexito” atveju, kurio tikslas – užtikrinti nenutrūkstamą paslaugų teikimą. Nepasiekus susitarimo, klientai už JK ribų būtų perkelti į Lietuvoje įsteigtą elektroninių pinigų įstaigą „Revolut Payments”: esami „Revolut Ltd“ klientai perkėlimo nepajus, nes iš karto po perkėlimo paslaugas toliau jiems teiks „Revolut Payments”, teigia bendrovė. Nauji vartotojai, registruodamiesi įprasta tvarka, iškart taps „Revolut Payments” klientais.

„Perkėlimą vykdytume siekdami užtikrinti nenutraukiamą paslaugų teikimą savo klientams. Visi, kurie nenorės, kad jiems paslaugas teiktų „Revolut Payments”, galės nutraukti sutartį su „Revolut Ltd” ir susigrąžinti turimas lėšas. Norime pabrėžti, kad tai yra papildoma atsargumo priemonė blogiausiu „Brexit” atveju – jei susitarimo nebus, norime būti tikri, kad tai nepaveiks mūsų klientų”, – teigia I. E. Kazakevičiūtė.

„Vartotojai ir toliau galės naudotis analogiškomis paslaugomis kaip ir iki perkėlimo. Klientų lėšoms būtų ir toliau taikoma tokia pati apsauga – elektroninių pinigų įstaigos, kaip „Revolut Ltd“ ir „Revolut Payments”, klientų lėšas yra įpareigotos laikyti atskirose partnerių bankų sąskaitose” – sako I. E. Kazakevičiūtė.

Kai kurie „Revolut“ klientai neseniai gavo žinutes su prašymu papildyti registracijos duomenis – įkelti asmens tapatybės kortelę ar pasą. Toks žingsnis, anot bendrovės, reikalingas dėl vietos įstatymų – vairuotojo pažymėjimas Lietuvoje nėra prilyginamas asmens tapatybės kortelei ir negali būti naudojamas atidarant sąskaitą elektroninių pinigų įstaigoje ar banke.

„Jungtinėje Karalystėje vairuotojo pažymėjimas yra laikomas lygiaverčiu dokumentu pasui ar tapatybės kortelei. Kol JK yra Europos Sąjungoje ir kol klientams paslaugas teikiame per JK registruotą įmonę „Revolut Ltd”, tol registracija vairuotojo pažymėjimu yra galiojanti. Tačiau jei JK pasitrauks iš ES, klientai bus perkelti į Lietuvoje registruotą „Revolut Payments”, tik identifikavę save pagal Lietuvos įstatymus – su pasu ar tapatybės kortele”, – aiškina „Revolut” atstovė.

„Prašymą nufotografuoti kitą asmens dokumentą gavo vartotojai, kurie pirmą kartą registravosi įkeldami vairuotojo pažymėjimą. Įkelti naują dokumentą trunka vos porą minučių – tiek, kiek reikia laiko nufotografuoti abi tapatybės kortelės (arba paso) puses bei padaryti asmenukę. Tai galima daryti jau dabar“, – sako „Revolut“ atstovė.

Nutikus kietajam „Brexit“, asmens tapatybės arba paso duomenų neįkėlusių klientų sąskaitų naudojimas bus laikinai apribotas, nes tokie klientai negalės būti perkelti į Lietuvoje registruotą „Revolut Payments”. Naudojimasis sąskaita bus apribotas tol, kol vartotojai įkels savo paso arba tapatybės kortelės nuotrauką. Klientai, atsisakę tai padaryti, turi teisę nutraukti sutartį su „Revolut Ltd” – tokiu atveju lėšos bus grąžinamos klientui vienu iš jo nurodytų būdų.

Bendrovės teigimu, apie būtinybę įkelti naują asmens dokumentą vartotojai buvo įspėti el. laiškais, pranešimais programėlėje.

„Jeigu registravotės nurodydami vairuotojo pažymėjimo duomenis ir jokio pranešimo negavote, patikrinkite, ar telefone įdiegta naujausia „Revolut“ programos versija. Apie tai, kad buvo sėkmingai perkelti į „Revolut Payments”, klientai bus informuoti programėlėje”, – teigia „Revolut” atstovė.

„Revolut“, kaip skaitmeninę alternatyvą tradiciniams bankams, 2015 liepą įkūrė du buvę „Credit Suisse” darbuotojai – Nikas Storonskis ir Vladas Yatsenko. Pirmuosius klientus kompanija pritraukė savo pasiūlymu atsiskaityti kortele užsienyje bei daryti tarptautinius pervedimus taikant realų valiutų keitimo kursą. Dabar „Revolut” turi 4 mln. klientų. Siūlomų paslaugų spektras apima kelionių bei išmaniųjų įrenginių draudimą, momentinę prieigą prie kriptovaliutų, automatinį pinigų atsidėjimo ir taupymo įrankį, išlaidų sekimo bei biudžeto sudarymo galimybes, ir kt.

„Revolut” yra pritraukęs 336 mln. JAV dolerių iš tokių investuotojų kaip „Index Ventures”, „Ribbit Capital”, „Balderton Capital” ir „DST Global”. Kiekvieną dieną prie „Revolut” prisijungia per 10 tūkst. naujų klientų, o mėnesio operacijų vertė siekia 4,6 mlrd. JAV dolerių.

ELTA primena, kad Europos centrinis bankas Lietuvos banko teikimu pernai gruodį išdavė „Revolut” specializuoto banko licenciją. „Revolut” Lietuvoje planuoja teikti indėlių ir paskolų paslaugas.

Rūta Grigolytė (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist