Nekilnojamas turtas

Pristatytos britų „Zaha Hadid Architects“ „Vilnius connect“ idėjos vizualizacijos

Geriausiu naujojo Vilniaus geležinkelio stoties komplekso „Vilnius connect“ architektūros projektu pripažintas Didžiosios Britanijos bendrovės „Zaha Hadid Architects“ projektas „Green connect“, pranešė miesto savivaldybė.

Vilniaus vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis sako, kad „Zaha Hadid Architects“ biuras  pažįsta Vilnių, turi didžiulę tokių objektų projektavimo patirtį, jau projektuoja „Rail Baltica“ geležinkelio stotį Taline.

„Jų pateikta projektinė idėja kuria savitą, atpažįstamą, su kontekstu tinkamą santykį turintį naujojo stoties terminalo įvaizdį, formuoja kokybišką viešųjų erdvių sistemą ir per ją užtikrina svarbius ryšius tarp Naujininkų, Naujamiesčio ir Senamiesčio“, – pranešime teigė M. Pakalnis.

 

„Be to. ji sukuria galimybes geležinkelio komplekso gamybinės zonos ir aplinkinių teritorijų konversijai, gerai derina funkcinius ir estetinius sprendimus. Žinoma, tai tik pirminė idėja, bet ji tikrai galės būti vystoma, detalizuojama ir plėtojama“, – pridūrė jis. 

Antrą vietą konkurse užėmė įmonės Suomijos įmonės „B&M Architects Ltd“ darbas „314159“, trečią – Lenkijos „SBS Engineering Group“ projektas „19MM75“, ketvirtą – Lietuvos „Archinovos“ ir Danijos „PLH Arkitekter“ projektas „VGS159“, o penktą – Kinijos „Shenzhen Aube Architectural Engineering Design Co.“ darbas „ZSEBUA“.

Geležinkelio stoties erdvės idėjos konkursui buvo pateikti 33 darbai.

 

Galutinis konkurso nugalėtojas paaiškės viešųjų pirkimų komisijai patikrinus dalyvių kvalifikaciją ir dokumentus. Planuojama, kad nugalėtojas bus paskelbtas lapkričio mėnesį. 

Konkurso pirmosios vietos laimėtojui planuojama skirti 50 tūkst. eurų, antrosios – 30 tūkst. eurų, trečiosios – 20 tūkst. eurų, ketvirtosios ir penktosios vietos – po 10 tūkst. eurų premijas.

Konkurso dalyvių darbus vertino tarptautinė 11 narių komisija, joje dirbo Lietuvos ir užsienio architektai, „Lietuvos geležinkelių“, Vilniaus savivaldybės atstovai. 

 

„Vilnius connect“ dalies projekto architektūros konkursą rengia konsultacijų įmonė „Civitta“.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
31 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
5 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Avarija
Avarija
27 dienas (-ų)

Blogai. Žmonės ir automobiliai viename lygyje. Lauksime avarijų.

Apgailėtina puguva
Apgailėtina puguva
27 dienas (-ų)

Projektas toks išlaikantis tarybine stoties autentika, ty to kas buvo, su kosmetiniais patvarkymais, medeliai, nyki viešoji erdvė ir neįdomi autobusų stotis, kuri nieko nesiskiria nuo atnaujintų rajoninių, na padarė, pagal tarybinio architekto pakalnio vizija, iš esmės nereikėjo skelbti net projekto, šita projekteli galėjo įgyvendinti stoties rajono seniunija

Bob
Bob
27 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Apgailėtina puguva

Na, tai buvo renkamas “ekonomiškiausias” variantas – tai ko norėti? Galima palyginti su Talino projektu – tos pačios studijos.

Apgailėtina puguva
Apgailėtina puguva
27 dienas (-ų)
Atsakinėti į  Bob

Talinas jau seniai tapo nepavejamu, pagal visus gyvenimo kokybės kriterijus, Vilnius vis dar daugelio turistų įvardijamas, kaip posovietinė erdve gali lenktyniauti su Minsku ir Kievu, daugiau neišgali šita nuvytusi vms su savo specialistais

hmmm
hmmm
28 dienas (-ų)

palyginus su tuo kas yra ir kas galimai bus, tai 1/99 santykis:) gal kiek neramina per daug tuščios erdvės, kuri prie stoties nelabai kaip (ir kuo) užpildoma, bet šiaip įspūdinga vizualizacija

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button