Vilniaus gatvės

Vilniuje – daugiau bendrojo naudojimo stovėjimo vietų automobiliams

Vilniaus miesto savivaldybės Tarybai pateikti siūlymai, kurie pakeistų rezervuotų automobilių stovėjimo vietų tvarką ir padidintų bendrajam naudojimui skirtų vietų skaičių. Įvedant naujoves siekiama, kad esant būtinybei automobiliu atvykti į centrinę miesto būtų patogu.

Stovėjimo vietų pokyčiai

Vilniaus miesto savivaldybės Taryboje pateiktas siūlymas svarstyti dėl gatvių raudonųjų linijų ribose vystytojų įrengiamų norminių parkavimo vietų (gatvių raudonosios linijos – ribos, kuriose išdėstomi gatvių elementai: važiuojamoji dalis, parkavimas, želdiniai, pėsčiųjų ir dviračių takai). Iki šiol asmenys (NT vystytojai), savo lėšomis įrengę automobilių stovėjimo vietas už jų valdomo sklypo ribų gatvių raudonosiose linijose, jas neatlygintinai eksploatuodavo (vietos būdavo rezervuotos), kol išnaudodavo į vietų įrengimą investuotą sumą. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ siūlymu siekiama suvienodinti reikalavimus su statybos techniniu reglamentu ir naujai įsigaliojusiu Bendruoju planu, todėl šios vietos būtų iškart perduodamos miestui bendram naudojimui. Šiuo pakeitimu siekiama didinti automobilių stovėjimo vietų skaičių mieste, kad gyventojams bei miesto svečiams rasti vietos parkavimui būtų lengviau.

Taip pat siūloma keisti stovėjimo tvarką prie valstybinių institucijų ir nustatyti kriterijus, pagal kuriuos būtų peržiūrimas rezervuotų vietų skaičius. Jei taryba pritars, dalis kelio ženklų „Rezervuota“ bus pakeisti į trumpalaikiam stovėjimui skirtų vietų ženklus. Bendrojo naudojimo vietomis 2 valandas nemokamai galėtų naudotis gyventojai ar svečiai, atvykę į institucijas, kurių nemažai centrinėje miesto dalyje.

 

„Naujoje tvarkoje bus numatyta, kiek vietų reikalinga konkrečiai įstaigai, ir kiek galima pertvarkyti bendram naudojimui“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintaras Macijauskas.

Taip pat, atsižvelgiant į gyventojų prašymus, koreguojamos vietinės rinkliavos esamų zonų ribos ten, kur susijungia aukštesnio ir žemesnio įkainio rinkliavos zonos, taip siekiant suteikti daugiau laisvų vietų gyventojams. Į rinkliavos zonas siūloma įtraukti besivystančias teritorijas (Manufaktūrų kvartalas, Šnipiškių kvartalas) bei su rinkliavos zonomis besiribojančias teritorijas (Rasų kolonija, teritorija nuo Rinktinės iki Tuskulėnų gatvės).

Į žaliąją rinkliavos zoną siūloma įtraukti pagrindines gatves ir jų prieigas tuo atveju, jeigu jos tvarkomos/sutvarkytos rekonstruojant ar humanizuojant, jose įrengiamos/įrengtos sutvarkytos parkavimo vietos, šalia jų vykdoma komercinė veikla, skatinanti trumpalaikį parkavimą.

 

Į žaliąją rinkliavos zoną siūloma įtraukti šias sutvarkytas/humanizuotas ir komercializuotas gatves ir jų prieigas: Antakalnio, Žirmūnų, Minties, S. Žukausko, J. Kubiliaus, Žygio, Lakūnų ir Pelesos.

Metiniai leidimai motociklams

Dar viena Tarybai siūloma naujovė – atsirastų galimybė motociklų vairuotojams įsigyti metinį motociklo stovėjimo leidimą. Siekiama, kad tokios galimybės skatintų motociklų naudojimą, nes jų judėjimas mieste gali prisidėti prie spūsčių mažinimo. Šis metinis leidimas galiotų tik raudonojoje, geltonojoje ir žaliojoje rinkliavos zonose. Trumpalaikio galiojimo rinkliavos galimybės išlieka (taikomas toks pats tarifas, koks ir automobiliams).

„Į centrinę miesto dalį, kuri patenka į mėlynąją rinkliavos zoną, skatiname atvykti darniomis transporto priemonėmis – viešuoju transportu, dviračiais, paspirtukais ar tiesiog pėsčiomis, o kitose rinkliavos zonose siūlytume įsigyti metinį motociklo stovėjimo leidimą“, – sako G. Macijauskas.

 

Šie siūlymai pateikti balandžio 27 dieną vykusioje Vilniaus miesto savivaldybės Taryboje, galutinį sprendimą Tarybas priims kitame posėdyje, po svarstymų atskiruose komitetuose.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
14 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
9 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Herkus

Kas idomiausia mokami parkingai, bet jie nera priziurimi, daug kur duobeti, netvarkingi, taip pat ir ziema nera valomi nuo sniego. taigi savivaldybes teroras prie gyventojus vyksta pilnu tempu..

Petras

Man atrodo rinkliava yra ne dėl stovėjimo vietos kokybės, o tam, kad žmonės vengtu palikti automobilį ir rinktųsi viešąjį transportą. Šiuo metu mieste yra keletas P&R (Park and Ride) aikštelių, bet jos kažkaip dar nelabai padeda. Arčiau centro esančios yra ganėtinai mažos ir pilnos, toliau esančios dar nepasiekė savo užpildymo.

Herkus

Bet kodel mane kazkas vercia rinktis, smirdanti apgailetina viesaji transporta ? jeigu as to nenoriu…
Jeigu butu buve mikriukai, kaip anksciau tikrai juos rinkciausi, dabar kazkoks teroras pries gyventojus, nevazinet su auto, o vazinek su musu kledarais ? paziurekit, kaip atrodo troleibusai.

0-3

Yra tam tikrų vietų N. Vilnioje, kuri šiaip yra Vilniaus mieste dar, o ne rajono savivaldybėje, tai nuo ten iš taško A į tašką B Vilniuje viešasis transportas siūlo važiuoti su 2 persėdimais ir tai užtrunka minimum 1 val. 15 min. (galimi ir vėlavimai). Tai reiškia kad reikia išmušti 1 valandos bilietą, o po to dar 0,5 valandos. Tuo tarpu su šeima ne piko valandomis galima per 20-25 min. su mašina nuvažiuoti. Gaunasi ir pigiau ir patogiau. Visiškai suprantama gyvenant miesto centre ir dirbant mieste nereikia pirkti mikroautobuso dydžio mašinos tam kad kartą į savaitę nuvažiuoti į kitą miesto galą,… Skaityti daugiau

0-3

Tos mokamos parkavimo zonos plinta kaip vėžys, tik padaro žalią zoną kai šalia jau padaro geltoną, ir tada vėl visi kiša mašinas kur nemokamai, tada ten išplečia žalią zoną. Keisčiausia kad įvedus mokamą zoną, duobių nesumažėja, ir niekas nesikeičia, jokio patogumo neatsiranda, tik atvirkščiai, 1 parkomatas už 500 m. Aišku galima telefonu mokėti, bet jei darbo metu darbo reikalais trumpam sustoji, darbdavys prašo mokėjimo fakto – mokėjimo kvito, o ne telefono sms žinutės iš asmeninio telefono. Nebūtų taip pikta sumokėti, jei matytum teigiamus pokyčius, nes dabar duobėtoje aikštelėje iš naujovių – tik blizgantys mokamos zonos ženklai.

XooX

Kaip tai patogumo neatsiranda? O tai gatvių siaurinimas, nematomų žiedinių sankryžų įrengimas, neaiškios paskirties lauko baldų, medžių vidury gatvės statymas bei sodinimas? Tik apsidairykit kiek patogumų. Ir viskas iš tos pačios rinkliavos už stovėjimą..

Petras

Tikėčiausi, kad m.Parking programėlė galėtų sugeruoti PDF kvitą ar kažką. Bet ta programėlė kiek pamenu neveikai su WiFi, su VPN, ir apskritai yra tragiškai įvertinta (1.8 / 5.0).

Kristijonas

2 valandų nemokamas stovėjimas prie institucijų? O VT bilietus irgi kompensuos jei važiuosiu darniu būdu į instituciją ar čia vėl eilinė nereikalinga lengvata automobiliams?

Ali

Viesasis transportas finansuojmas is vairuotoju kisenes. Automobilis gaminamas is kirtingu elementu, dirba daug gamyklu kur mokamos dideles algos. Toliau transportavimas juros i zemes budu, irgi tukstanciai zmoniu idarbinti. Autoservisai, plovyklos, aksesuarai, skysciai, kuro akciza + PVM nuo kiekvieno litro, padangos ir t.t. Cia milijardines pajamos is vairuotoju gaunamos kasmet. Dabar imam trulika. Jam 30+ metu, jis buvo pagamintas net ne EU, jis nesukure jokio pridetines vertes, vilniuj apie 200 trulu, vadinasi yar tiek pat vairuotoju kurie is savo algu sumoka po 300 EUR mokesciu. Toliau viskas subsidijuoja EU arba savivaldybe jeigu nera pelno. Jeigu visi perses i trulus tai biudzetas… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button