Praeitą pirmadienį Vilnių sukaustė rekordinės spūstys: vilniečiai spūstyse stovėjo ir valandą, ir tris, smarkiai vėlavo viešasis transportas. Oro sąlygos buvo įprastos, o situaciją keliuose lėmė keli eismo įvykiai. Ekspertai teigia, kad ši situacija susiklostė dėl to, kad Vilniuje yra blogai išvystyta gatvių infrastruktūra. Paklausėme vilniečių, ką jie mano apie situaciją miesto gatvėse.
Net 56 proc. vilniečių (555 balsai) sako, kad gatvių infrastruktūra yra kritinės padėties ir mano, kad reikia kuo greičiau padidinti gatvių pralaidumą. Dar 21 proc. apklaustųjų (209 balsai) mano, kad gatvių infrastruktūra yra kritinės padėties, bet nemano, kad kažkas galėtų pasikeisti artimoje ateityje.
„Esamas tinklas projektuotas dvigubai mažesniam miestui ir transporto skaičiui. Būtinybė yra dubliuojančios magistralinės arterijos su estakadomis sankryžose ir t.t. Tai didžiuliai pinigai. Tačiau kai ką reikia įvykdyti. Pirmiausia Pilaitei reikia Šiaurinės gatvės su numatytais transporto mazgais ir apatinės provažos ties spaudos rūmais, gal estakados virš sankryžos su aplinkkeliu. Tačiau Šiaurinę gatvę, teisingiau jos atkarpą į Pilaitę, galima pradėti daryti tik baigus Nemenčinės gatvę ir pastačius Gariūnų, gal ir Tarandės viadukus. Kalbama apie 60 000 gyventojų Vilkpėdėje, vadinasi reikia mąstyti ir apie keturių juostų kelią į Kauną iš Pilaitės per Rykantus ir t.t.”, – rašo gyventojai.
„Ne gatvių pralaidumą didinti reikia, o alternatyvas sukurti. Daug kas važinėjasi su GPS, kurie susidarius spūsčiai gali nukreipti per kitur, bet pas mus nebent atgal į tą patį kelią per kiemus. Kodėl Pilaitė turi tik vieną kelią į centrą? Kodėl Šiaurinė gatvė taip ir nenutiesta? Kada baigsite stabdyti projektus, nes nerandat kaip iš tokių projektų patiem pasipelnyti? Čia reikalinga išsami eismo analizė, ne tokia, kuri priveda prie norimo parodyt rezultato (kaip pvz naujasis Akropolis), o tokia, kuri padeda susidėlioti eismo strategiją miesto mastu, apimanti tokių modelių analizę kas būtų, jei įvyktų avarija tam vadinamam butelio kakle ir per kur nukreipti eismą tuomet. Padidintas gatvių pralaidumas nepadės, jei ta pralaidi gatvė užsikimš kokioj sankryžoj įvykus avarijai”, – komentuoja kiti.
17 proc. apklaustųjų (170 balsų) mano, kad reikia kuo dažniau naudotis viešuoju transportu. Tik 4 proc. (43 balsai) atrodo, kad viskas su gatvių infrastruktūra mieste yra gerai. O 1 proc. (14 balsų) nuomonės šiuo klausimu neturėjo.
„Padidinus gatvių pralaidumą, tiesiog padaugės automobilių. Bus tik blogiau. Adam Something turi labai gerus video šia tema. Viešasis transportas, dviračiai, pėsčiomis, šita sritis turi būti plėtojama maksimalia sparta. Plius plėtoti miestą „viskas pasiekiama per 10 min pėsčiomis”, – savo nuomone dalinasi gyventojai.
„Vienintelis tikras sprendimas yra greitas ir patogus metro. Kad, žmonės kurie nenori vairuoti turėtų tikrą alternatyva o ne 3x lėtesnį viešąjį transportą kuris dar ir stringa tuose kamščiuose.
MadeinVilnius.lt apklausa vyko nuo pirmadienio, gruodžio 16 d., iki penktadienio, gruodžio 20 d. Viso apklausoje dalyvavo 991 gyventojai”, – mano vilniečiai.
Pagrindinėse miesto gatvėse eismo įvykiai užkemša visą eismą, nes Vilniuje nepakanka alternatyvių kelių. Jeigu atsitinka eismo įvykis vienoje pagrindinėje gatvėje, mieste stovi eismas kitur, nes užsikemša pravažiavimai, stoja eismas žiedinėse sankryžose.
Pastaruoju metu vilniečiams skundžiantis dėl transporto priemonių spūsčių, miesto meras Valdas Benkunskas sako, kad situacija yra stabili jau kone dešimtmetį. Anot jo, problemą pradėti spręsti reikėtų nuo Kelių eismo taisyklių (KET) korekcijos.

Iki Šimašiaus merystės miesto gatvių reikalai buvo sprendžiami puikiai, turiu mintyse ne tik puikius Zuoko darbus. Pradėdamas eiti mero pareigas Šimašius buvo viešai įsipareigojęs išspręsti Nemenčinės gatvės, Liepkalnio mazgo bei Šiaurinės gatvės reikalus ir ne tik viską prisimelavo, bet ir asfaltavimo veiklą apleido. Dabar užbaiginėjame tai kas turėjo būti baigta dar prieš šešerius metus. Straipsnis puikus, daugelį dalykų, kas rašoma, esu ne sykį pastebėjęs, norėtųsi prie to, kas čia parašyta, pridėti ir Zuoko planuotą, bet nespėtą pradėti, aplinkkelio tąsą į Molėtų autostradą.
Nesvaikit. Viskas cia gerai su ta infrastruktūra. Kazkur kažką visada galima tobulinti. O avarijos atveju vairuotojai patys pasimetę ir blokuoja eismą, nufotkini, vaziuoji į šoną, pildai deklaraciją. Nebutini Ožys ir jei kaltas tai kaltas.
Nepamirškite, kad Vilnius yra miestas -donoras, kuriam lieka apie pusė surenkamų iš vilniečių pajamų mokesčių. Likę pinigai keliauja į provinciją mokykloms ir darželiams, kur yra labai mažai vaikų, renovuoti, keliams link kapinių asfaltuoti, na ir vietos valdžios „čekiukų” nepamirškite.
Jeigu Vilniuje liktų visi surenkami čia mokesčiai, užtektų ir naujiems keliams, ir viadukams ir vaikų darželiams, ir mokykloms, ir baseinams ir dar daug kam.
Kodel niekas nesiulo atkreipti demesi i greita avariju likvidavima? Uztenka ryte poros ziopliu,kurie valandai uzima viena juosta Gelezinio Vilko g., ir po to miestas iki pat pietu dusta. Tegu piko valandomis budi pora keliu policijos (arba municipalines) ekipazu, kurie vietoj lakstymo su ruletemis pirmiau patrauktu masinas. Baigtusi tos neprognozuojamos nesamones, ir islaidu daug nereiketu.
Aplinkelis(pilnas), tuneliai, ziedines sankrysos, ivaziavimo isvaziavimo juostos normaliaus million o ne 10m. Labai daug dar kur tobuleti yra, bet ziurint vien jau i zvyrkeliu kieki irmatant kaip niekas nesikeicia suptantam jog normalus sprendimai ciao neprieminejami
22 metus vairuoju sunkvežimį Londone, ir sapnuoju košmarą – vairuoju ji Vilniuje
O vilniečių neužbiso kalneliai? Net magistralinėse gatvėse savivaldybės atsilupėliai jų pridarė arba rampose jungiančiose magistralines gatves, taip sumažindami greitį iki 20kmh. Važiuodamas Vilniumi jautiesi tarsi kirstum Alpes, po velnių.
panasu kad mieta valdo neadekvatus. Gatves susiaurino . Zieduose padare dvi eiles, panaikino zalias rodykles i desine. Ka dar sugalvos?
Dar labiau susiaurinkite gatves- tikrai situacija pagerės
Nesuprantu, kaip meras gali sekti tokias pasakas? 10 metų situacija stabili? Nieko nepamiršo pridėti? Realiai – 10 metų situacija stabiliai blogėja. Gatvės tragiškos, duobėtos, ištrupėjusios, tos, kurios dar buvo neblogos, susiaurintos iki tiek, kad jei kas nori iš kiemo išvažiuoti, visi turi sustoti, nes neišvažiavęs į priešpriešinio eismo juostą niekaip iš kiemo neišsuksi. Gatvės paverstos šabakštynais. Normalius medžius iškerta, kad įkištų kokį prekybcentrį, o pakeles paverčia šabakštynais. Juk reikia pasirūpinti, kad vairuotojai pėsčiųjų prie perėjų nematytų… Labai aiški miesto vizija – jei reikėtų evakuotis, tai realiai iš savo kiemo neišsuksi, taip ir liksi kieme įkalintas. Ir Šimašius, ir Benkunskas taip… Skaityti daugiau