Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl mieste susidaro automobilių kamščiai.
Vilniečiai beveik kasdien dalį dienos sugaišta automobilių spūstyse.
„Iki valandos būna. Manau, kad daug, kaip tokiam mažam miestui“, – sakė vyras.
„Kai pikas, tenka pastovėti pagrindinėse gatvėse, tokiose kaip Geležinio Vilko, pusvalanduką kokį“, – teigė kitas vyras.
„Nuo Šeškinės iki oro uosto – apie valandą laiko“, – kalbėjo dar vienas pašnekovas.
Spūstis trunka net 100 minučių
Taip pat ir Vilniaus eismo valdymo centras stebi piko metu gan ilgai stovinčius automobilius.
„Spūsčių trukmė, kurią fiksuojame, kartais siekia 90 ar net 100 minučių. Iki 1,5 valandos fiksuojamos rytinės ar vakarinės spūstys“, – konstatavo Vilniaus eismo valdymo vadovas Aleksej Apanovič.
Vienos Nyderlandų įmonės tyrimas atskleidė, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Per metus vilniečiai automobilių kamščiuose praleidžia daugiau laiko nei šių didmiesčių gyventojai. Vairuotojai aiškina, kodėl:
„Kodėl Tūkstantmečio gatvėje susidaro spūstis, nors tai aplinkkelis? Dėl vieno mazgo, kuris yra Lazdynuose, ten susidaro spūstys, ten nėra greitėjimo, lėtėjimo juostos, normaliai padarytos infrastruktūros“, – aiškino vyras.
„Šviesoforų sureguliavimas yra klaikus. Nėra žalio koridoriaus“, – vardijo dar vieną priežastį kitas vyras.
Šviesoforai reguliuojami realiu laiku
Eismo valdymo centras stebi sostinės sankryžas, o esant būtinybei, šviesoforų signalus realiu laiku reguliuoja.
Anot jų, kamščiai dažniau formuojasi dėl pačių vairuotojų kaltės.
„Per vaizdo stebėjimo kameras matosi tokios situacijos, kai tarp automobilių didesni tarpai. Tai reiškia, kad tame tarpe galėtų važiuoti dar du automobiliai ir taip būtų sumažinta spūstis“, – aiškino A. Apanovič.
Laukdami žalio šviesoforo signalo vairuotojai neretai dėmesį nukreipia į telefoną.
„Reakcijos laikas, pajudėjimas iš sankryžos, kai žmogus užtrunka apie 5 sekundes nuo žalio šviesoforo signalo, tai taip ir gaunasi“, – sakė kitas vyras.
Savivaldybės įmonė „Judu“ aiškina, kad spūstis didina iš Vilniaus rajono atvykstantys automobiliai.
„Ir, aišku, prisideda dar mūsų miestiečių kelionės automobiliais, viešasis transportas ir kiti būdai“, – vardijo įmonės „Judu“ vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Automobilių gatvėse daugėja, o viešasis transportas vilniečiams vis dar nėra patrauklus.
Be viso to, planuojama, kad autobusų bei troleibusų bilietai brangs dvigubai. Brangimas turėtų mažinti automobilių spūstis.
„Kartu su viešojo transporto plėtra numatoma plėsti A juostų tinklą, gerinti infrastruktūrą viešajam transportui, kad jis būtų alternatyva pasirinktai kelionei automobiliu“, – kalbėjo Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Tramvajus Vilniuje neplanuojamas
Spėjama, kad būtent tramvajus Vilniuje padėtų atlaisvinti dalį spūsčių.
„Nes autobusai ir troleibusai negali labai didelio kiekio žmonių pervežti. O visi kiti, automobilių eismą, jeigu pasižiūrėti, tai jis yra gana panašus kaip ir kituose miestuose“, – tikino Vilnius Tech automobilių ir geležinkelių transporto katedros docentas Raimundas Junevičius.
Nors Kauno pavyzdžiu Vilnius neseka ir tramvajaus dar neplanuoja.
„Reikalinga padaryti detalesnes analizes ir skaičiavimus, nes investicijas į bet kokią naują viešojo transporto rūšį reikia pagrįsti“, – teigė įmonės „Judu“ vadovė.
„Eurostato“ duomenys rodo nepatogią tiesą – nuosavu automobiliu besinaudojančių gyventojų skaičius Lietuvoje yra didžiausias visoje Europoje, o viešuoju transportu ar traukiniais – naudojasi bene mažiausias skaičius visame žemyne.
Vilnius iš pažangiausio transporto atžvilgio miesto visame regione, XX a. pabaigoje šiandien, kaip matome, pamažu virsta klaikiausiu. Tai visu pirma dvi kadencijas karaliavusio ir transporto reikaluose apsimelavusio Šimašiaus komandos vaisius. Miesto specifika reikalauja daug daugiau dėmesio skirti individualiam transportui. Dabartinio mero skelbiami dvelų metų planai labai pažangus postūmis, bet iš esmės reikalo neišspręs. Reikia tikėtis šie planai neliks „Šimašiaus tipo melais”, o ateityje sulauksime ir protingų esminių permainų!
Šiaurinės gatvės projektas stalčiuje. Idėja, kad nuo Ukmergės g – Geležinio vilko g – Savanorių būtų kuo mažiau šviesoforų ir eismas jomis išsisklaidytų greitai palaidota. Kamščiai susidaro dėl tiltų pralaidumo, bet nauji nestatomi. Leidžiama chaotiškai ir be kelių infrastruktūros plėstis priemiesčiams. Darželių ir mokyklų naujuose rajonuose neatsiranda, dėl to vis dar tenka važinėti per visą miestą iki darželio, o po to grįžti į darbą, kuris netoli namų. Pagrindiniai kamščiai gi būtent dėl to, kad tėvai vežioja savo vaikus. Jų atostogų metu jokių kamščių nėra. Dar statomas Akropolis ir gyvenamasis rajonas prie Vingio parko visiškai paralyžuos eismą Geležinio Vilko gatvėje. Stadionas… Skaityti daugiau
BANKOKE KUR GYVENA 10 MLN ZMONIU TEKO 4 KARTUS RYTINIO PIKO METU VAZIUOTI IS ORO UOSTO I CENTRA IR IS CENTRO I ORO UOSTA…ATSTUMAS 30 KM VAZIAVIMO LAIKAS…..35 minutes !!!!!!!!! 🤣👍
Patinka JUDU nuomone. “Apie tramvaju net negalvojame”. Geda. Nenori savo darbo atlikti. Vilnius yra viena is keliu Europos sostiniu be tramvajaus. Stovine salia neturtingiausios Europos salies sostines Kisiniovo. Neblogai. So tokiais Vilniaus vadovais galime daug pasiekti!
Keltis 6tą, padaryt pusryčious, per kamščius išvežiot vaikučius į darželius, būrelius, mokyklėles. Paskui art darbuke, nes pakolėlė butui, lizingėlis auto. Po 17 val vėl tas pats, tik atgal susirinkt visus. paskui ieškai auto kur pastatyt. Vakarienę gamini, arba Wolt šū..dus valgai…..ir taip geriausi metai prabėga:) eina n…….:)
ant kiek reikia būti neadekvatu, kad keltis gyventi į Filnių?:)
Dabar ne tie laikai 1993 ” kai negalėjai nieko įpirkti . Dabar nėra jokio apribojimo bet kas gali Automobilį nupirkti už 1 000 eurų šeimos po 2 ar 3 turi
Ar bus atsakomyben patraukti VVT vadovai, kurie nesirupino netik tolygiu kainu kelimu desimtmeti, kuris leistu dabar tureti tik nauja transporta, bet ir paciu atnaujinimu?
Nei kiek nestebina, tai 30+ metu nusikalstamo neveikimo rezultatas ir is paskutiniuju 10 metu nera net menkiasios uzuominos, kad kazkas i gera galetu keistis, tiesiog nera kompetencijos igyvendinti miestui svarbius didelius transporto inzinerinius ir kt., projektus
Automobilyje bent taves nesuspaudzia zmoniu mase vaziuojant i/is darbo.