Trečiadienį sostinės meras Valdas Benkunskas savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje pranešė apie įvykusį susitikimą. Šiame susitikime dalyvavo vadovai iš Lietuvos Respublikos Krašto apsaugos ministerijos, Susisiekimo ministerijos ir Vidaus reikalų ministerijos bei Vilniaus rajono meras Robert Duchnevič. Minėti vadovai aptarė, kokių susisiekimą gerinančių projektų reikia imtis Vilniuje, kad būtų padidintas miesto saugumas.
„Pristačiau 5 projektus, kuriuos matome kaip ypač reikalingus Vilniui, tačiau, savo svarba esančius bendru sostinės ir Vyriausybės reikalu. Šie projektai tiek mažintų kasdienius kamščius, tiek būtų ypatingos svarbos pagerinimai siekiant efektyvaus judėjimo automobiliais ekstremalių situacijų metu:
Valakampių tilto kapitalinis remontas. Jis reikalingas, nes ekstremalios situacijos metu maršrutas tiltu mažintų priklausomybę nuo Molėtų plento. Po remonto tiltas atlaikytų ir sunkiasvores transporto priemones.
A1 išvažiavimo platinimas. Tai svarbi Vilniaus jungtis išvažiuojant iš Vilniaus ties Gariūnais, tačiau turinti tik vieną eismo juostą. Ekstremaliosios situacijos atveju praplatinta A1 jungtis leistų efektyviau išvykti į kitus šalies miestus.
Mykolo Lietuvio gatvės statyba bei Geležinio vilko ir Molėtų plento sankryžos rekonstravimas į dviejų lygių sankryžą. Mykolo Lietuvio ir Mokslininkų g. koridorius, jungiantis Geležinio Vilko gatvę su Ukmergės g. ir Vakariniu aplinkkeliu būtų svarbi Vilniaus miesto transporto ašis. Ši keturių eismo juostų gatvė taip pat būtų svarbi ekstremalių situacijų atveju, nes didintų gyventojų mobilumą.
Šiaurinės gatvės statyba nuo Vilniaus vakarinio aplinkkelio iki Fabijoniškių g. Šiaurinė gatvė yra vienas iš strateginių Vilniaus miesto plėtros projektų, jungianti miesto rytinius ir vakarinius rajonus ir nukreipianti transporto srautus į Vilniaus vakarinį aplinkkelį. Dienos X atveju Šiaurinės g. įrengimas sumažintų grūstis ir paskirstytų srautus didesniame gatvių tinkle.
Eišiškių plento rekonstravimas jį platinant. Eišiškių plentas – miesto pietinės dalies kelias. Vakarinėje kelio pusėje Užusienių ir Dilgynės rajonuose numatoma urbanistinė plėtra, o susisiekimo jungtys bus išimtinai per Eišiškių plentą.
Ekstremalios situacijos atveju tai būtų kelias judėti civiliams, taip pat svarbus kelias pasiekti pagrindinius logistinius punktus, kuriuose yra ir maisto prekės ir reikalinga įranga bei technika.
Visi šie sprendimai ne tik padėtų užtikrinti miesto saugumą grėsmės atveju, bet ir mažintų kamščius Vilniuje kiekvieną dieną“, – rašė Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Vienas aptartas projektas – tarp savivaldybės prioritetų
Priminsime, kad sostinės savivaldybė jau anksčiau informavo, kad iki 2027-ųjų metų planuojama įgyvendinti 7 strateginius susisiekimo infrastruktūros projektus. Vienas jų – jau minėta Mykolo Lietuvio-Mokslininkų gatvių rekonstrukcija bei Geležinio vilko ir Molėtų plento sankryžos rekonstravimas į dviejų lygių sankryžą. Plačiau apie visus septynis projektus galite perskaityti ČIA.
