Vilniuje – vėl eismo pokyčiai. Rasis ramaus eismo zonos, kuriose gali būti siaurinamos gatvės, o greitis jose ribojamas iki 20 kilometrų per valandą.
Tikėtina, kad ateityje pagrindinėje Žvėryno gatvėje bus galima važiuoti ne 50 km per valandą greičiu, o 20-30 km per valandą.
Beveik visas Žvėrynas patenka į vadinamąją ramaus eismo zoną, tačiau tokių zonų Vilniuje planuojama įrengti net 14.
Jos atsiras įvairiose miesto vietose, patenka ir beveik visas Antakalnis, didelė dalis Naujamiesčio. Tačiau ramaus eismo zonos reiškia nebūtinai tik sumažintą greitį gatvėse.
„Gali būti ir techninio saugumo priemonės, pavyzdžiui kalnelių įrengimas, gali būti parkavimo vietų įrengimas, ten kur yra plačios gatvės. Įrengus parkavimą šiek tiek sumažėja važiuojamoji dalis“, – aiškino JUDU transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.
Tačiau į šias zonas kreivai žiūri ne tik kalbinti vilniečiai, bet ir miesto opozicija.
„Tose vietose, kur neseniai išdygo tam tikri nekilnojamo turto objektai ir turtingesni žmonės nusiperka būstą, jie nori ramiai gyventi. Tai panašu, kad dabartinė miesto valdžia tiesiog atliepia jų poreikį ir tuose prestižiniuose rajonuose mažina greitį tam, kad žmonės nelakstytų“, – kalbėjo Vilniaus tarybos narys Aleksandras Nemunaitis.
Pasak A. Nemunaičio dėl šių ramaus eismo zonų mieste padidės ir kamščiai, ir tarša.
„Taip kaip matome didelius kamščius didžiosiose gatvėse, tai dabar matysime ir mažosiose gatvėse. Jeigu Vilnius siekia būti žaliasis miestas, tai didint CO2 išmetimą yra visiškai neprotinga“, – tikino A. Nemunaitis.
Tačiau miesto valdžia turi ir kur kas ambicingesnių planų. Siekiama, kad 2030 metais vilniečiai keliautų subalansuotai ir darniai, tai reiškia, kad daugiau kaip du trečdaliai kelionių vyktų ne automobiliais.
„Viešasis transportas mieste veikia, bet norime ir geresnės kokybės viešojo transporto, naujo viešojo transporto, dažnesnių maršrutų, daugiau naujų maršrutų. Tais klausimais dirbame su savivaldybe, su miestu, kad jie ir atsirastų ateityje, tuo pačiu diegiame ir dviračių tinklą, infrastruktūrą, kuri irgi puiki alternatyva keliauti“, – kalbėjo J. Damidavičius.
Opozicija įsitikinusi, esą planas visiškai utopinis.
„Pagal JUDU pateiktas ataskaitas matome, kad per 3 paskutinius metus keliavimas automobiliu padidėjo, o keliavimas pėsčiomis 8 procentais sumažėjo. Tai jie gali kelti kokius nori planus…“ – sakė A. Nemunaitis.
Urbanistikos ekspertai supranta, kad vairuotojams įpročius keisti sunku, tačiau esą po truputį teks priprasti prie automobiliams kasmet vis mažiau draugiškos sostinės.
„Jeigu yra geras viešasis transportas, jeigu yra patogiau važiuoti autobusu, galbūt žmogus rinksis autobusą, jeigu geras dviračių takas, galbūt žmogus eis. Tai pirmiausia turime infrastruktūrą pritaikyti ir tada atsiras jos naudotojai“, – teigė urbanistė, „Vilnius Tech“ dėstytoja Justina Muliuolytė.
Ramaus eismo zonos turėtų atsirasti po metų, tačiau kokie pakeitimai konkrečioje zonoje bus daromi priklausys ir nuo vietos gyventojų nuomonės.
Autorius: Vytautas Dumbliauskas I LNK.LT
Užupio gatvėje greitis 20km/h, net 11 autobusas pastoviai viršyja greitį nekalbant apie visokius kelių gaidelius ir višteles. Gal pradžioj reiktų susitvarkyti jau paskelbtose gyvenamosiose zonose???
Miegamusiuose rajonuose gyvenančių vilniečių pagrindinės užduotys kartą į 4 metus išrinkti į miesto valdžią konservus ir netrikdyti ramybės miesto centre įsikurusiems turtuoliams
Taip
Jo.
Vilniaus valdžia yra priešai vilniečiams, ir jau kokį dešimtmetį tik blogina mums gyvenimą. Maža saujelė eko teroristų Vilniaus taryboje terorizuoja šimtus tūkstančių vilniečių. Daugumos gyventojų nuomonę, kaip jie norėtų gyventi savo mieste, yra visiškai ignoruojama.
Automobilistai komentatoriai, kur jūs gyvenat? Gi ramios zonos ir iki jūsų ateis – langus atsidarysit, vaikus/anūkus ramiau bus leist lauke pasiganyt, motinas pensininkes išleisit pavaikščioti.
Ar buvote Algirdo, Šimulionio gatvėsė? Modernios, šiuolaikiškos, dviračiams, pėstiesiems IR AUTOMOBILIAMS pritaikytos gatvės. Tereikia sulėtinti 15 km/h greitį. Argi tai TOKIA didelė problema?
Jeigu man viešuoju transportu vaikus išvežioti po darželius ir mokyklas užtrunka po 3 val. per dieną, tai gal oficialiai įteisinkit, jad tėvų darbo krūvis yra 3 vakandom mažesnis! Nustokit vienąkart vogti vilniečių laiką, jau ir taip jovalas per akis pridirbot!
Kodėl nėra realios laisvės atėmimo bausmės už tyčinį gyventojų – vairuotojų – mobingą? Kodėl šitie parazitai nesirūpina, kad kiekviename mikrorajone būtų darželių, mokyklų, pakankamai būrelių ir veiklos? Pusė rajonų merdi skurde, nė iš tolo sostinės neprimena, o šitie kosmonautai svaigsta apie kažkokias ramaus eismo zonas… Reikia iškeldinti visus juos iš centro, iš senamiesčio, tai tada tikrai tarša sumažės. Kiek gali tie parazitai ėsti žmonėms gyvenimus?!
Nieko mes nepakeisime, valdžia lenks savo lazda ir galiausiai pavers mus bevaliais vergais. Nes mūsų valdžia dirba ne mums, – jie turi savo šeimininkus ir tarnauja jiems. Neturėkime iliuzijų – pasaulis per pastaruosius porą dešimtmečių pasikeitė radikaliai, atitinkamai ir valdžios funkcijos tapo kitomis. Dabar visame pasaulyje valdžia dirba savo valdžiai, diktuojančiai ką ir kaip reikia daryti, kad žmonės būtų vis labiau spaudžiami ir engiami, kad populiacija mažėtų. Nes gimstamumo mažinimas – tai ne tik žmonių nuodijimas (labai įvairiomis primonėmis), bet ir nuolatinis streso kėlimas, pastovi įtampa, bauginimas, žeminimas, psichikos slopinimas. Žmogus, kaip ir bet koks gyvūnas, streso ir nevilties sąlygomis… Skaityti daugiau
Na Kai savivaldybėse visokie dainorėliai ir sportininkai,tai protingų sprendimų,nesitikekite.