• Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
Pranešimas
MadeinVilnius.lt
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
      • Trakai
      • Lentvaris
      • Medininkai
      • Širvintos
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
      • Senasis Vilnius
      • Vilniaus miesto studija
      • Neatrastas Vilnius
    • Maistas
      • Sostinės geriausieji
      • Nauja vietelė
      • Vilniečiai rekomenduoja
      • Maistas ant ratų
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas
Suasmeninta
Šrifto dydžio keitimasAa
MadeinVilnius.ltMadeinVilnius.lt
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Transportas
  • Maistas
  • Statybos Vilniuje
  • Sportas
  • Istorija
  • Vilniaus istorija
  • Savaitės klausimas
Paieška
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
    • Maistas
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas

Atraskite mus

  • Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Vilniaus istorija
  • Maistas
  • Stilius

Populiariausi straipsniai

Naršykite šios dienos populiariausias naujienas!

Sinoptikė turi blogą žinią: žadėtos šilumos – nebebus

7 6
Horoskopas

Pilnatis ir gegužės 13-oji diena trims Zodiako ženklams atneš netikėtą sėkmę

5 3
Horoskopas

Dviem Zodiako ženklams rytojus (gegužės 14 d.) bus pati nesėkmingiausia diena

3 4

Lik prisijungęs

Raskite mus socialiniuose tinkluose
130kSekėjaiPatinka
1.7kSekėjaiSekti
7.1kSekėjaiSekti
Turite paskyrą? Prisijungti
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika
© 2012-2023. UAB „Naujosios medijos grupė”. Visos teisės saugomos.
Vilniaus gatvės

Prasideda Senamiestį su Naujamiesčiu sujungsiančios naujos pėsčiųjų alėjos įrengimo darbai (vizualizacijos)

Made in Vilnius
2020 m. lapkričio 20 d. 10:45
1
5 min. skaitymo
Dalintis

Leidžiantis laiptais žemyn nuo Mindaugo gatvės Senamiesčio link, netoli MO muziejaus, pakeliui bus ir senoji Vilniaus vandenvietė, nuo 1501 iki 1914 metų tiekusi vandenį miestui iš čia buvusių natūralių Vingrių šaltinių. Šie šaltiniai šiandien slepiasi po žeme, o teritorija šalia senosios vandenvietės apaugusi krūmais, apstatyta automobiliais ir šiukšlių konteineriais, tačiau ateinančiais metais teritorijos vaizdas turėtų iš esmės keistis. Vilniaus miesto savivaldybės administracija pasirašė rangos sutartį su bendrove „Conresta“, kuri pavasarį, baigus žvalgomuosius archeologinius tyrimus ir parengus darbo projektą, pradės teritorijos atnaujinimo darbus. 

Rangos darbų vykdymo metu numatyti darbai yra viena iš priemonių, skirta gerinti Vilniaus miesto patrauklumą, gyvenamosios ir investicijų aplinkos atžvilgiu, ir konkrečiai – su Senamiesčio besiribojančiame Naujamiestyje bei jų jungtyse.  

Projekte numatytas šaligatvių, laiptų, apžvalgos takų, želdynų, vaikų žaidimo aikštelės, memorialo įrengimas, susidėvėjusios esamos infrastruktūros tvarkymas, būtinų inžinerinių, lietaus nuotekų tinklų įrengimas. Taip pat bus įrengtas apšvietimas, suolelių ir kitų mažosios architektūros elementų.

Visi šie darbai bus atliekami įrengiant pėsčiųjų alėją nuo Vingrių gatvės iki MO muziejaus. Šiuo metu teritorija yra triukšminga dėl pravažiuojančių automobilių, o esamoje stovėjimo aikštelėje automobiliai statomi chaotiškai ir trukdo pėsčiųjų bei dviratininkų judėjimui.  Įrengus čia viešąją erdvę, automobilių aikštelės nebeliks, o dabar nematomi Vingrių šaltiniai bus nukreipiami tekėti naujai formuojamomis kaskadomis, grąžinant į teritoriją pamirštą istorinį charakterį ir paverčiant ją patrauklesne pėstiesiems. 

Išraiškingame reljefe, laiptų, vedančių nuo Mindaugo iki Vingrių gatvės, apačioje bus įrengta apžvalgos aikštelė. Prieš nusileidžiant į Senamiestį, bus verta stabtelėti ir apžvelgti į senuosius Vilniaus stogus. 

Teritorijoje prie įvažiavimo į MO muziejų architektams projekte pavyko išsaugoti esamas brandžias akacijas, integruojant jas į bendrą erdvės kompoziciją. Netoli jau esančios skulptūros „Vandens lelijos“ (aut. Severija Inčirauskaitė-Kriaunevičienė) bus formuojama terasa su vandens kaskadomis. Tikimasi, kad formuojama erdvė prie MO muziejaus pasipildys meninėmis instaliacijomis ir akcentais vandens tematika, taip dar labiau sustiprinant vietos identitetą bei pabrėžiant istorinę vertę.

Projekte pirmenybė teikiama pėstiesiems, todėl, pasak SĮ „Vilniaus planas“ architektų, eismo organizavimui teritorijoje numatomos atitinkamos priemonės –  Vingrių gatvėje numatyta įrengti iškiliąją perėją, eismo saugumui užtikrinti suprojektuoti atitvariniai stulpeliai. Pėstieji galės patogiai patekti iš Vingrių į Pylimo gatvę netrukdomi automobilių. Žmonės su specialiaisiais poreikiais į skirtingus erdvės aukščius galės patekti kitais takais, esančiais už projekto ribų. 

Praeivių saugumui užtikrinti prie šaligatvių taip pat numatoma įrengti atitvarų linijas, kurios ribos automobilių statymą pėsčiųjų zonoje. Planuojama, kad panaikinus automobilių aikšteles padidės erdvė lauko kavinėms, o nuo kaitrios saulės saugos išsaugomi ir naujais papildomi esami želdynai. 

Parkavimo vietos, kurių teks atsisakyti įrengiant pėsčiųjų alėją, bus perkeltos į artimiausias gatves, pirmiausia – Vingrių gatvę. 

Šiuo metu teritorijoje atliekami archeologiniai tyrimai, o artimiausiu metu planuojama tvarkyti požeminius inžinerinius tinklus, kurių teritorijoje labai daug. Visi jie bus rekonstruojami, keičiant trasas ir suteikiant daugiau galimybių teritorijos pertvarkymui bei paliekant pakankamai vietos augti želdiniams. Šiuo metu teritorijoje nėra suformuoto vientiso želdyno, todėl jį siūloma formuoti išsaugant esamą bei pasodinant naujas medžių bei krūmų rūšis. 

Atlikus bendrą teritorijos vertinimą suplanuota pašalinti pavojingą pasvirimą turinčius medžius, sausuolius (iš viso 15 vnt. nuo 8 cm diametro) bei augimo perspektyvos neturinčius medžius. Penki medžiai bus pašalinti formuojant naują žemės lygį ir dangas. Likusieji želdiniai bus apgenėti formuojant lajas. Naujos želdinių rūšys parinktos, pirmiausia atsižvelgiant į Lietuvos klimatą bei atsparumą urbanizuotoms teritorijoms. Suplanuota 12 spygliuočių, 23 lapuočiai, daugiau nei 400 krūmų. Be kitų rūšių, čia atsiras svyruoklinis gluosnis, himalajinis beržas, grauželinė gudobelė ir kone 3000 žolinių augalų. Želdynų tvarkymo darbai jau pradedami.

Tikimasi, kad naujoji pėsčiųjų alėja taps patogia ir patrauklia jungtimi tarp Senamiesčio ir Naujamiesčio. 

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų. Rangos darbų sutartis su UAB „Conresta“ pasirašyta 2020 m. rugpjūčio 25 d.  Darbų atlikimo terminas 8 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo datos. Rangos darbų sutarties vertė – 1,4 mln. eurų su PVM.

ŽYMOS:GatvėsNaujamiestisNaujienaVilniaus SenamiestisVingrių šaltiniai
Dalintis
Kaip vertinate šį straipsnį?
Labai patiko0
Nustebino0
Gerai0
Nuobodu0
Nesąmonė0

Rekomenduojami Video

- Reklama -

Ar reikalingas naujasis Alberto tiltas per Nerį?

Jums taip pat gali patikti

Eurovizija

Paskelbti balsavimo numeriai, kuriais bus galima palaikyti Katarsį „Eurovizijos“ pusfinalyje

Komentarų: 0
Vilniaus gatvės

Nuo kitos savaitės prasideda intensyviausios Senamiesčio gatvės remontas

Komentarų: 0
Miestas

Vilniaus terasų sezonas prasidėjo skandalu: vilniečiai įpykę dėl tokio įžūlumo

4 komentarai
3 3
MadeinVilnius.lt
Apie Vilnių ir Vilniaus kraštą su nauju požiūriu – pozityviai, optimistiškai ir su šviežio oro gūsiu.
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos © 2012-2025  UAB „Naujosios medijos grupė”. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus raštišką UAB „Naujosios medijos grupė” sutikimą.

wpDiscuz
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Pamiršote slaptažodį?