Vilniaus gatvės

Po Vilnių važinėja neįprastas automobilis: testuoja automobilių stovėjimo e.kontrolę

Vilniuje šiomis dienomis važinėja automobilis, ant kurio stogo sumontuota įranga traukia praeivių dėmesį – SĮ „Susisiekimo paslaugos“ testuoja inovatyvią e.kontrolės sistemą, padėsiančią optimizuoti automobilių stovėjimo kontrolę. 

Ieškoma inovatyvių sprendimų

Vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą renkama daugumoje pasaulio miestų. Miestams plečiantis daugėja ir apmokestintų parkavimo vietų. Įmonės, atsakingos už vietinės rinkliavos surinkimą ir administravimą, susiduria su iššūkiu, kaip užtikrinti efektyvią kontrolę – ar didinti pėsčiųjų kontrolierių būrį, ar ieškoti kitų inovatyvių būdų. 

„Vilnius Europoje garsėja kaip inovatyviems sprendimams atviras miestas, todėl automatinė automobilių stovėjimo kontrolė būtų dar viena efektyvi ir moderni priemonė, kuria sostinė galėtų didžiuotis, o taip pat būtų pirmoji ir Baltijos šalyse. Apskaičiuota, kad per vieną dieną e.kontrolės sistemos automobilis gali nuskaityti 8000 valstybinių numerių, tuo tarpu dabar tokiam darbui atlikti reikia 16 kontrolierių“, – sako Lina Juknevičienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) klientų patirties vadovė.

 

Kaip tai veikia?

Vilniuje šiuo metu išbandomas vokiečių įmonės „DCX Innovations“  „CityScanner“. E.kontrolei pritaikytas automobilis yra aprūpintas visa reikalinga technika, kuri ne tik nuskaito automobilių valstybinius numerius ir patikrina, ar yra atliktas rinkliavos apmokėjimas, bet ir suformuoja pranešimus apie pažeidimą. 

Kontrolės maršrutas gali būti parenkamas tiek automatiškai, tiek rankiniu būdu paties dirbančio kontrolieriaus. Automobilis kartu su visu srautu važiuoja miesto gatvėmis ir nuskaito valstybinius numerius. Važiuojant tuo pačiu maršrutu automobiliai yra nuskaitomi du kartus. Tai leidžia išvengti automobilių, kurie buvo sustoję trumpam įlaipinti ar išlaipinti keleivių, iškrauti prekių. 

„E.kontrolės efektyvina automobilių kontrolės veiklą ir aprėptį. Automobilis po miestą gali važinėti nepaisydamas oro sąlygų, ant jo stogo sumontuota speciali įranga. Važiuojant įprastu greičiu miesto gatvėmis įranga nuskaito visų automobilių, stovinčių rinkliavos zonose, valstybinius numerius ir perduoda juos į įmonės duomenų bazę. Joje duomenys apdorojami, palyginami su mokėjimų, išduotų leidimų duomenimis, analizuojami, o nustačius parkavimo pažeidimą – formuojami informaciniai pranešimai kartu su nuotraukomis ir išsiunčiami automobilio savininkui“, – veikimo principą paaiškina Marcinas Francas, „CityScanner“ investuotojų komandos narys.

 

Šiuo metu išbandoma sistema leidžia ne tik tikrinti mokėjimus, bet gali kaupti ir analizuoti kitą miestui naudingą informaciją kaip, pavyzdžiui, stovėjimo vietų užimtumą, automobilių srautus mieste, oro taršą ir kt. Tokia įranga ne tik leistų vykdyti didelės apimties automobilių kontrolę, bet ir suteiktų galimybę surinkti daug naudingų duomenų, reikalingų gerinant miesto infrastruktūrą.

Su tokios sistemos diegimu keisis automobilių kontrolės  procesas. Ne vien tai, kaip surenkami ir analizuojami duomenys, bet ir vairuotojų informavimas. Svarstomas mišrus kompleksinis informavimo būdas, kai patys vairuotojai galės pasitikrinti duomenų bazėje, o kiti, kurie bus užsiregistravę JUDU savitarnos svetainėje, turės galimybę gauti pranešimą el. paštu arba trumpąją  SMS žinute.

„Verta paminėti, kad toks sprendimas jau yra naudojamas kai kuriose Europos sostinėse ir miestuose, pavyzdžiui, Varšuvoje, Londone, Madride, Osle ar Helsinkyje. Labai tikimės, kad netrukus tokie automobiliai bus naudojami ir Vilniuje“, – sako L. Juknevičienė.

 

Vilniuje e.kontrolės bandomieji važiavimai vyks iki gegužės 25 dienos. Po jų bus analizuojama informacija ir teikiamos rekomendacijos atsižvelgiant į Vilniaus infrastruktūrą, miesto poreikius, specifiką bei teisinį šalies reguliavimą.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
58 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
16 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Albinas

Kokios inovacijos! Bet tik ten kur galima surinkti mokesčius ar nubausti! 🙂

westpoint

Vilnius unikalus miestas.Visos rekreacinės zonos apmokestintos.

hmmmm

super, Olandijoje tokie jau seniai važinėja

Pilietis

O kaip su 10-15 min tolerancija, kuri skiriama nueiti iki parkomato ( nes ne visi moka telefonais) ir susimokejus pareiti? Marsruto pravaziavimas pirmyn atgal gali buti per 5 ar 7 minutes, reiskia, sitas saugos mechanizmas neveikia. Ir bendrai, tam tikri miesto parkavimo apmokestinimo sprendimai yra nelogiski, kaip pvz papludimiai, absoliuicia nutole nuo centro, kur viesas transportas nepatogus + reikia i papludimi papildomu daiktu. Kiek bandyta vesti diskusija su savivaldybe, nieko nesigavo. Anksciau apmokestino balzio ezero pakrantes, kur autobusai net nevaziavo ( pries metus ar pusantrų), tada buvo klausta kodel apmokestino, jei alternatyvos nera- atsakymo nebuvo. Vienintele kvaila ideja, sureguliuoti srautus,… Skaityti daugiau

XooX

Pamirškite bet kokią logiką su dabartine miesto valdžia. Juk eurai byra hipsterių fantazijons pildyti. Prie ko čia linijų dažymas ar dar kas. Išleistas pranešimas dėl Antakalnio ir Žirmūnų g. apmokestinimo. Nebedaug liko iki miesto ribos. O šita inovaciją su numerių nuskaitymu jau 5 metai atgal mačiau viename didmiestyje. Ieško būdų daugiau eurų susirinkti. Jei ne iš mokesčio tai iš baudų.

anon

kazkaip baudom is karto inovacijas darom..

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button