Vilnius iki 2027 metų planuoja įvesti 14 ramaus eismo zonų. Dėl kiekvienos ramaus eismo zonos specialistai susitikinės su gyventojais ir bus vykdomos konsultacijos. Nors pastaruoju metu dažnai kalbama apie ramaus eismo zonas, ne visi žino ir supranta, kas tai yra. Nedažnas žino, kad ši priemonė yra skirta žmonių gyvenimo gyvenamuosiuose rajonuose kokybei gerinti.
Ramaus eismo zonos – tai priemonių rinkinys, skirtas pagerinti saugumą, mažinti motorinių transporto priemonių neigiamą poveikį, keisti vairuotojų elgesį ir didinti gyvenimo kokybę. Šios priemonės dažniausiai diegiamos gyvenamuosiuose ir miesto rajonuose, siekiant sulėtinti eismo srautus, mažinti transporto apimtis ir užtikrinti pėsčiųjų bei dviratininkų saugumą.
Pagrindinis dėmesys skiriamas greičio mažinimui. Tai pasiekiama diegiant fizines priemones, tokias kaip greičio mažinimo kalneliai ar vingiuotos gatvės, kurios priverčia vairuotojus natūraliai sumažinti greitį. Kartu taikomos srauto kontrolės priemonės, ribojančios pravažiuojančių automobilių skaičių.
Be to, didelis dėmesys skiriamas saugumui – geriau įrengiamos perėjos, pėsčiųjų salos ir apsaugoti dviračių takai. Tokios priemonės ne tik didina eismo dalyvių saugumą, bet ir kuria patrauklesnę aplinką gyventojams. Ramaus eismo zonos taip pat turi teigiamą poveikį aplinkai – mažesnis transporto srautas ir lėtesnis greitis mažina triukšmo bei oro taršą.
Šios priemonės pritaikomos atsižvelgiant į konkrečius bendruomenės poreikius ir kelio sąlygas, o jų tikslas – kurti saugesnę, patogesnę ir malonesnę gyvenamąją aplinką.
Anot miesto savivaldybės įmonės „Judu“, ramaus eismo zonos apims gyvenamųjų namų apsuptas gatves. Jas planuojama nustatyti Karoliniškėse, Pašilaičiuose, Jeruzalėje, Naujojoje Vilnioje, Antakalnyje, Pilaitėje, aplink M. K. Čiurlionio, Kazliškių bei Kražių gatves, Šiaurės Šnipiškėse, Naujininkuose, Žvėryne.
Pavienės ramaus eismo gatvės būtų – S. Stanevičiaus, Žirmūnų, Viršuliškių bei Didlaukio.
Šiose zonose bus pertvarkoma gatvių infrastruktūra. Anot „Judu“, tai bus daroma atsižvelgiant į gyventojų pasiūlymus ir poreikius.
Šiuo metu projektas yra planavimo stadijoje, pirmieji rangos darbai numatomi 2026 metais.

O padidinto greičio zonas irgi padarys? Ar moka tik gadinti gatves? Ir klausimas kas numatyta eismo pralaidumo didinimui? Pagrindinė Vilniaus bėda tai spūstys. O jie čia svaigsta apie savo Didžiuosius Vasiukus🤦
Man tai vienodai. Dar specialiai sukelsiu apsukas iš principo.
Vienodai šviečia man tos jūsų zonos.
Kaip greičio mažinimo kalneliai mažina triukšmą ir taršą?Greičiau atvirkščiai,nes tarša stabdant ir įsibėgėjant didėja,taip pat ir triukšmas
Greiciau rinkimai kada sitie eis lauk ir visas pinigu isisavinimo po priedanga cirkas!
kaip lendate ponams… cenzūra kaip prie ruso
pievos. visom prasmėm.