Paskutinių 42,8 kilometrų magistralinio kelio Vilnius-Utena atkarpų rekonstrukcijos darbai bus pradėti kitų metų pavasarį, sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Sutartys su rangovais dėl darbų nuo Nemenčinės ir Maišiagalos sankryžos iki Pociūnų jau pasirašytos, o realūs visos apimties darbai magistralėje prasidės kitų metų pavasarį, kai tik leis orai“, – ministerijos pranešime ketvirtadienį sakė M. Skuodis.
Pranešime teigiama, kad „Via Lietuva“ šią savaitę pasirašė rangos darbų sutartį 18 kilometrų kelio atkarpoms atnaujinti. Darbus atliks Panevėžio kelių statybos įmonė HISK ir kelių tiesimo bendrovė „Fegda“.
Anot ministerijos, 6,9 km kelio atkarpą už 16,2 mln. eurų rekonstruos bendrovė HISK, o likusią 10,8 km atkarpą už 26,8 mln. eurų – „Fegda“.
Pasak M. Skuodžio, paskutiniams trims ruožams, kurių bendras ilgis kiek daugiau nei 25 km, rangos darbų konkursai bus paskelbti lapkričio pirmoje pusėje, o rekonstrukcijos darbų pradžia taip pat planuojama nuo pavasario.
Pranešime teigiama, kad dėl didesnio eismo intensyvumo nuo Vilniaus iki Molėtų kelias bus rekonstruotas į trijų juostų kelią. Automobilių judėjimas bus organizuojamas keičiant juostų skaičių kas kelis kilometrus. Beveik 18 km atkarpoje bus įrengta skiriamoji juosta, atnaujintos autobusų stotelės.
Be to numatyta įrengti dvi požemines laikinių gyvūnų perėjas, taip pat sankirtoje su keliu Nemenčinė–Eitminiškės–Paberžė bus įrengta žiedinė sankryža.
Planuojama, kad darbai 42,8 km ruožuose turėtų vykti nestabdant eismo, bet įvedant nedidelės apimties eismo ribojimus, eismą reguliuojant šviesoforais.
Pagal sutartį su rangovais, pirmieji beveik 18 km iš likusių rekonstruoti 42,8 km bus baigti tvarkyti per devynis ir 12 mėnesių.
Bendrovė HISK prieš spalio pradžioje už 7 mln. eurų (su PVM) taip pat užbaigė beveik dviejų kilometrų ilgio kelio Vilnius-Utena atkarpos Utenoje rekonstrukciją.
Šiuo metu taip pat vyksta kovą pradėti 30 km atkarpos tarp Utenos ir Molėtų rekonstrukcijos darbai, kuriuos tikimasi užbaigti šiemet – juos už 61 mln. eurų (su PVM) taip pat atlieka HISK.
M. Skuodis anksčiau teigė, kad visas kelias Vilnius–Utena turėtų būti rekonstruotas iki 2025 metų pabaigos. Tačiau „Via Lietuvos“ teigimu, sėkmingas visų darbų įgyvendinimas priklausys nuo galutinio patvirtinto kitų metų Kelių plėtros ir priežiūros programos (KPPP) biudžeto
Kelias Vilnius–Utena yra viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, vedančių iš šalies sostinės į aplinkines savivaldybes. Šis kelias yra ir vienas problematiškiausių, turintis cementbetonio dangą, kuri yra deformuota ir susidėvėjusi.
Ankstesniais „Via Lietuvos“ duomenimis, per parą keliu pravažiuoja apie 9 tūkst. transporto priemonių.
