Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo įvykiai. Per metus jame patirtų nuostolių suma taip pat buvo didžiausia ir siekė 132 tūkst. eurų arba vidutiniškai beveik 1,4 tūkst. eurų vienam eismo įvykiui.
Kitos dvi sostinės žiedinės sankryžos, išsiskiriančios dideliu registruotų avarijų skaičiumi, yra vadinamasis buvusio Pedagoginio universiteto žiedas (T. Narbuto g., Konstitucijos pr., Geležinio Vilko g.) ir Olandų žiedas Antakalnyje (T. Kosciuškos g., Antakalnio g., Olandų g.). Juose praėjusiais metais nutiko, atitinkamai, 44 ir 27 registruoti eismo įvykiai, rodo draudimo bendrovės duomenys.
Pasak Giedriaus Petriko, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovo, ši pačių avaringiausių transporto žiedų trijulė nesikeičia jau keleri metai, todėl vairuotojai judėdami jų prieigose ir pačiuose žieduose turėtų būti itin dėmesingi ir atidūs.
„Savanorių žiede nutikusios avarijos sudaro kone pusę iš visuose sostinės transporto žieduose fiksuotų eismo įvykių, tad šį žiedą galima vadinti daugiausiai iššūkių vairuotojams keliančia transporto jungtimi Vilniuje. Šis žiedas yra ypatingai apkrautas – prieigose į jį įsiliejančiose gatvėse, o ne retai ir pačiame žiede nuolat besiformuoja transporto spūstys, eisme dalyvauja nemažai sunkiasvorių transporto priemonių, krovininių vilkikų, viešojo transporto priemonių. Todėl vairuotojams būtina laikytis saugaus atstumo, nedaryti pavojingų manevrų, laikytis eismo žymėjimo ir ženklų“, − sako G. Petrikas.
Savanorių pr. žiede buvo fiksuota ir didžiausią žalą sukėlusi avarija – gruodžio mėnesio pabaigoje įvykusios avarijos metu padaryti nuostoliai siekia 12 tūkst. eurų, rodo draudimo bendrovės duomenys.
Pasak eksperto, priežastys, dėl kurių žiedinėse sankryžose įvyksta avarijos, yra kelio ženklų ir žymėjimo nesilaikymas, pavojingas manevravimas ir saugaus atstumo nesilaikymas. Nors transporto priemonių greičiai dažniausiai būna nedideli, tačiau net ir trumpas dėmesio praradimas gali baigtis susidūrimu su kita transporto priemone.
„Klientų kreipiniuose dėl nuostolių, patirtų transporto žieduose, atlyginimo neretai matome panašias eismo įvykio aplinkybes. Dažniausios iš jų – įvažiuojant į žiedą buvo stebimas eismo srautas žiede, o ne priešais esančio automobilio judėjimas, ir šiam netikėtai sustojus įvyksta susidūrimas. Taip pat neretai dėl pasirinkto neteisingo įvažiavimo į žiedą vairuotojai supanikuoja, ieško išeities, kaip iš jo išvažiuoti jam reikiama kryptimi, ir ima pavojingai manevruoti žiede, kerta ištisines juostas taip sukeldami avarines situacijas“, − komentuoja G. Petrikas.
Draudimo ekspertas atkreipia dėmesį, kad žiedinė sankryža dažnai sukelia stresą mažiau patyrusiems ar nežinantiems vietovės vairuotojams. Todėl jiems patartina stebėti kitus eismo žiedu važiuojančius vairuotojus, įvertinti galimus jų veiksmus. Žieduose neatidžius vairuotojus neretai „medžioja“ ir sukčiai.
„Analizuodami dirbtinai sukeltų eismo įvykių atvejus matome, kad sukčiaujantys vairuotojai dažnai suteikia pirmumo teisę kitam vairuotojui, nors ja turėtų pasinaudoti patys – trumpai stabteli, praleidžia vairuotoją ir tada specialiai sukelia avariją. Todėl svarbiausia taisyklė važiuojant žiedinėje sankryžoje – visuomet stebėti kelių ženklinimą ir jo laikytis“, − pabrėžia G. Petrikas.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, 2024 m. sostinės žiedinėse sankryžose iš viso įvyko daugiau nei 200 avarijų, kurių metu bendra patirtų nuostolių suma sudarė 319 tūkst. eurų.
Lazdynų tilto problema sunkiai sprendžiama. „Mokslo ir gyvenimo” žurnale, statant šį tiltą buvo vaizduojamas projektas su ateities dviaukščiu tiltu per Nerį. Antrasis aukštas atlaisvintų srautus judančius tarp Liepkalnio ir Gariūnų. Tačiau kur kas efektyvesnis turėtų būti variantas, numatantis gretimą pėsčiųjų tiltą paversti keturių juostų transporto tiltu iš Laisvės prospekto, nukreipiančiu eismą Vilkpėdės ir Panerių kryptimi nuo esamos jungties.
Problema didelio diametro žieduose yra ta, kad vieni velkasi lėtai laikydamiesi greičio režimo, o kiti lekia kiek gali. Kad sumažinti avarijų skaičių žieduose 80% ir padidinti žiedo pralaidumą reikia dviejų priemonių: 1. Pastatyti greičių radarus žiede su nuline tolerancija ir paadryti greitį žiede 30 km/h ir 2. žiede juostas atskirti iškiliais bordiurais, kad nešokinėtų iš juostos į juostą gudručiai per ištisines o gautų važiuoti papildomą garbės ratą. Tiek eismo saugumo specialistų Savivaldybėj sėdi, policijoje, negi niekam tas nedaeina, rašo straipsnius kad tiek metų tokia problema ir niekas nieko nedaro, draudimas tūkstančius moka, žmonės vargsta… nu chebra, reikia daryti pakeitimus ir… Skaityti daugiau
Narbuto – Konstitucijos pr. problema taps nežymi kuomet pagal projektą šias dvi gatves sujungs estakada!
Kai nemoki kepti sausainiu ir perki gatava teslos misini tiketina gausi vidutini rezultata. Kelis kartus susimoves galimai pasieksi ta superini norima skoni. Anksciau ziedai buvo laisve. Kol chebra velkas isorinese juostose, tai ivaziuoji i centrine, visus apvaziuoji ir isvaziuoji kur tau reik. Jei nepavyksta, vaziuoji garbes rata. Bet kol judi centre i savo tolima isvaziavima, visi gali vaziuot isore i savo pirma ar antra. Dabar mums visiems ibruktas vidutinis rezultatas. Kur vaziuodamas i 3 ar 4 isvaziavima paskutinius kelis turi vaziuot isore ir blokuot zieda ivaziuojantiems. Seniau ramiai naudojai posukius, stebejai eisma ir rikiavais tiek pats, tiek praleisdavai kitus. Dabar… Skaityti daugiau
Uždarykite dar po vieną juostą žieduose ir jie taps saugesni!!!
Siūlau pastatyti vidutinius greicio matuoklius ir kalneliu pridėti!