Vilniaus gatvės

Nuo liepos bus draudžiama kirsti senamiestį tranzitu: uždaromos 4 gatvės

Vilnius toliau naudojasi karantino metu atsiradusiomis galimybėmis: laisvės lauko kavinėms idėją lydi nauja, dar stipresnė – laisvės senamiesčiui. Šįkart – nuo automobilių tranzito. Nuo liepos mėnesio sostinės širdyje įvedamas kilpinis eismas leis atsikratyti nereikalingo tranzitinio srauto, o jau nuo kitos savaitės pėstiesiems atiduodamos keturios senamiesčio gatvelės ar jų atkarpos. 

Visi šie sprendimai, kurių kryptimi juda daugelis Vakarų Europos miestų, buvo numatyti Vilniaus darnaus judumo plane, tačiau karantino metu sumažėję automobilių srautai leido juos įgyvendinti metais anksčiau nei planuota.

Nuotr.: Evaldo Čingos

„Senamiesčio gyventojams tai reiškia švaresnę ir tylesnę artimą aplinką, vietos verslui – daugiau gyvybės, kurios ypač reikia šios krizės metu, visiems vilniečiams – dar unikalesnį senamiestį, kuris vilios ne tik savo pramogomis, bet ir paprastu pasivaikščiojimu. Automobilis negali būti dominuojantis jautriausioje ir gražiausioje mūsų miesto dalyje – Vilnius renkasi būti ateities miestu jau dabar“, – teigė miesto meras Remigijus Šimašius.

 

Eismas senamiestyje – keturiomis kilpomis

Nuo liepos mėnesio senamiesčio branduolys bus padalytas į keturias zonas, kuriose eismas vyks tik į vieną pusę. Kiekviena zona turės savo įvažiavimus ir išvažiavimus, tačiau eismas tarp šių zonų nebus įmanomas. Kitaip tariant, judėjimas senamiestyje vyks kilpomis – atvažiavę iš vienos pusės, išvažiuosite irgi toje pačioje pusėje, kirsti senamiesčio tranzitu nebepavyks. Savivaldybės atliktų tyrimų duomenimis, iki šiol piko metu senamiestyje net 40 proc. eismo sudarydavo tranzitinis srautas, kuris tik kerta senamiestį, nesustoja jame ir jam nesuteikia jokios vertės.

Nuotr.: Evaldo Čingos

Keturios kilpos arba zonos aplink jas bus vadinamos pagal pagrindinius įvažiavimus į jas – Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako. Išnyks ir galimybė ratu apvažiuoti Vilniaus rotušę – nors prie jos bus galima atvykti trimis skirtingomis kilpomis, tačiau čia jos nesusikirs, eismo srautai bus atsieti.

„Visi pokyčiai reikalauja supratimo ir kantrybės. Suprasti naują senamiesčio žemėlapį mes padėsime, todėl iš vilniečių prašau tik kantrybės – iš pradžių gal nerasite tinkamo įvažiavimo ar ne ten pasuksite, bet po kurio laiko be šių pokyčių niekas nebeįsivaizduosime senamiesčio patrauklumo. Taip, kaip dabar niekas nesupranta, kaip kažkada buvo galima rūkyti restoranuose“, –  sako Vilniaus meras.

 

Pasak jo, atrasti tinkamą įvažiavimą bus paprasta – tereikia pasižiūrėti žemėlapyje, kokios spalvos zonoje yra jūsų tikslas, ir bus aišku, per kurią gatvę turite atvykti į senamiestį. Priprasti prie judėjimo pokyčių padės ir maršrutų programėlių, tokių kaip „Waze“ arba „Google Maps“, naudojimas.

4 gatvelės atiduodamos pėstiesiems

Sprendimas jau šią vasarą įvesti kilpinį eismą leidžia dalį senamiesčio gatvelių visiškai atriboti nuo automobilių srauto iškart. Jau nuo kitos savaitės visomis dienomis bus uždaromas eismas šių gatvių atkarpomis: Savičiaus gatvėje (tarp Augustijonų g. ir Savičiaus g. 6 namo, kur iki šiol eismas buvo uždaromas tik savaitgaliais), Stiklių gatvėje (atkarpoje nuo Stiklių g. 7A iki Gaono g. 10), Gedimino prospekte (dalyje tarp Vilniaus ir T. Vrublevskio gatvių, su galimybe pristatyti prekes rytais nuo 4 iki 11 val.). 

Nuotr.: Evaldo Čingos

Keisis ir judėjimas Vilniaus g. atkarpoje tarp Islandijos ir Labdarių g. – bus uždarytas patekimas nuo Islandijos g. pusės ir didesnė gatvės dalis bus skirta pėstiesiems ir lauko kavinėms. Tačiau gyventojams privažiavimas išliks nuo Labdarių g. Detaliau apie šios gatvės eismo pertvarkymą bus paskelbta po kelių dienų.

 

„Vilniuje mes jau turime pavyzdžių, kaip senamiesčio gatvelių atidavimas pėstiesiems atkuria jose gyvybę. Senamiestis daug gražesnis, kai į jį žiūri ne pro automobilio langą – neabejoju, kad tai pasimatys jau artimiausiu metu, vos tik šiose gatvėse automobilių ratus pakeis mūsų batai“, – sakė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Prisitaikys ir viešasis transportas

Žmonių judėjimo pokyčius senamiestyje atidžiai analizuos ir viešojo transporto ekspertai – planuojama, kad ateityje atsiras daugiau viešojo transporto maršrutų į senamiestį ir po jį, bus įrengta naujų stotelių, o senamiesčio prieigose pagal galimybes kursuos aplinkai draugiškas viešasis transportas.

„Mūsų duomenys rodo, kad Vilniuje po labai ilgos pertraukos vėl auga viešojo transporto naudojimas – investicijos į jo atnaujinimą jau duoda grąžos, – teigė V. Mitalas. – Siekiame, kad Vilnius taptų švaresnis, jaukesnis, gyvesnis ir saugesnis, dėl to būtina iš naujo atrasti keliones viešuoju transportu, dviračiu ir pėsčiomis.“

 

Minėtų gatvių uždarymas pėstiesiems numatytas šiltuoju sezonu – iki šių metų spalio 1 d. Po to bus vertinama, ar šiuos sprendimus taikyti kasmet. 

Nuotr.: Evaldo Čingos
Nuotr.: Evaldo Čingos
Nuotr.: Evaldo Čingos
Nuotr.: Evaldo Čingos
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
84 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 
Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
27 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
jj1

kas ten malasi ir reikalų turi, tai dabar ratais važinėt pradės…

Vaidas

Kokie ten gali būti reikalai, be mašinos demonstravimo ar panos pavežiojimo, kad reiktų, būtent, MALTIS? 🙂

qwerty

Graudžios blevyzgos. Nepavyko surinkti mėlynų zonų mokesčių?

Valio

Super!:)

Mindaugas

PA GA LIAU artėjame vakarietiškų miestų link (ir netgi pavėluotai vejamės kitas Baltijos sostines šiuo klausimu).

Idomu

Del automobiliu gal ir gerai, bet vakaru minejimas primena menkavertiskumo kompleksa. Vakaruose, i trecdali didmiesciu rajonu, nebegali nei vietiniai nei policija uzeiti. Tai viskas ka vakaruose yra super?

Vilnius

Jau ir taip bendraujant su uzsienieciais jie galvoja, kad Vilnius miestelis, nes senamiestis mazas ramus, masinu mazai, ne vienas ta buvo pastebejas. Del unikalaus reljefo bunant senamiestyje VIlnius atrodo mazesnis nei yra. Visu Ukmerges plentu turistai nemato. Jau ir taip jiems atrodo kaimelis, dabar kai srautai dar sumazes, atrodis kaip 30 tukst miestelis pusdieniui, bet ne valstybes sostine.,

Vilnietis

OK boomer

Auksinis kardas

Kokiais užsieniečiais? Nebent iš Maskvos ar Minsko. Pasižiūrėk StreetView kaip atrodo miestai, panašaus dydžio į Vilnių, vakaruose, tada kurk pasakas apie ‘užsieniečius’ 😀

Taip

Paskaityk atsiliepimus, angliskus. Visur minima kad Vilnius ramus, maziukas, per laisvai gali pereiti visa. Net vienas rase, miestas kuriame beveik nera automobiliu, jau nekalbant apie kamscius. Viskas gerai, jei patinka poziuris i Vilniu kaip kaimeli. O tai takoja arti esantis oro uostas, ir ramus senamiestis kuris yra duobeje. Todel miestas atrodo mazesnis nei yra. Bunant Ukmerges plente miestas atrodo didesnis nei yra.

Auksinis kardas

O tai kokioj Vienoj, kur beveik iš viso mašinų centre nėra, irgi taip sako ar ne? 😀

Taip

Kol privaziuoji iki vienos centro matai kad tai didmiestis. Ar supranti apie ka kalba eina? Ir prie ko cia Viena:? Mes kalbam ne apie Briuseli, Maskva ar Viena, mes kalbam apie Vilniu, kuris daugumai turistu atrodo mazas miestelis, nors pagal gyventoju skaiciu yra vidutinis miestas. Tas pats Talinas daugeliui atrodo gyvesnis ir ivairesnis. Man net neskaicius du zmones gyvai per couch serfo Meeta, sake viena is Rygos, kitas is Helsinkio. Paklausus ka mano apie Vilniu atsakymas buvo: Very small.

Auksinis kardas

Viena yra prie to, kad pamatytum, kad automobilių skaičius nereiškia ‘big city feeling’. Pilna didelių miestų su didelėmis pėsčiųjų zonomis. O Vilnius atrodo mažas dėl to, kad savo kiečiausią periodą išgyveno 16-17a. kai pastatai buvo maži, o po to tapo Rusijos/Lenkijos/USSR provincijos miestu ir plėtėsi vangiai. Vakarų Europos centrai dažnai formavosi/transformavosi 19a vidury/gale kai pastatai buvo didesni. Būtent dėl to Vilnius išlaikė savo senamiestį gerame stovyje (kitur dažnai senus pastatus tiesiog nušluodavo ir pastatydavo didesnius). Prileidus į senamiestį daugiau automobilių jis netaps didesniu, jis atrodys kaip senamiestis, prileistas automobilių.Dabar vakaruose tendencija yra atlaisvinti erdves nuo automobilių ir Vilnius elgiasi labai… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button