Vilniaus gatvės

Nuo birželio 1 d. atsiranda „Dviračių gatvės“ (naujas kelio ženklas)

Nuo birželio 1 d. Lietuvos miestuose galės atsirasti „Dviračių gatvės“ – tokiu nauju kelio ženklu pažymėtos gatvės bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui. Jose eismo dalyviams galios specialūs Kelių eismo taisyklių reikalavimai, o dviratininkai galės jaustis gerokai laisviau ir saugiau.

„Dviračių gatvių atvėrimas – naujas žingsnis skatinant darnų judumą miestuose. Tai gatvės, kuriose dviratininkai galės važiuoti laisvai, nebūtinai prie dešiniojo krašto, o automobiliai turės dažniau prisitaikyti prie jų judėjimo greičio. Tikiuosi, kad šios naujoviškos gatvės ne vieną paskatins išbandyti jų privalumus, pasimėgauti saugiu važiavimu dviračiu ir įvertinti, kad mieste dviratis gali turėti gerokai daugiau privalumų“, – sako susisekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Dviračių gatvių galės atsirasti ramaus, lėto eismo gatvėse, kuriose nėra galimybės įrengti dviračių takų arba dviračių juostų. Taip siekiama sudaryti kuo saugesnes sąlygas dviratininkams ir spręsti dviračių infrastruktūros trūkumo klausimą. Kur įrengti tokias gatves, spręs miestų savivaldybės. Šios gatvės bus žymimos nauju kelio ženklu „Dviračių gatvė“.

 

Visiems eismo dalyviams dviračių gatvėse bus leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 30 km/h greičiu. Dviratininkai galės važiuoti laisvai, nebūtinai viena eile ir kuo arčiau dešiniojo krašto. Šiose gatvėse bus draudžiama lenkti išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, nebent tik apvažiuoti toje pačioje juostoje stovinčią transporto priemonę.

Lietuvoje dviračių gatvės bus rengiamos sekant gerąja kitų Europos šalių praktika – tokių gatvių jau yra Belgijos, Nyderlandų, Vokietijos miestuose, taip pat ir kaimyninėje Latvijoje.

Dviračių gatvės sudaro palankesnes eismo sąlygas dviratininkams – taip skatinamas dviračių transportas, daugiau žmonių vietoj automobilių pasirenka aplinkai draugišką transporto priemonę ir sveikesnį susisiekimo būdą, miestuose mažėja oro tarša.

 

Skaičiuojama, kad šiuo metu Lietuvos miestuose kelionės dviračiais sudaro apie 7 proc. visų keliavimo būdų. Siekiama, kad iki 2030 m. šis skaičius padidėtų iki 12 proc. Dviračių gatvės turėtų prisidėti prie šios tendencijos skatinimo.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
84 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
7 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Na tai

parodykit tų gatvių žemėlapį, nors sąrašą!

Mindaugas

Šitas dalykas puikiai veikia Nyderlandų miestuose kuriuose gyventi objektyviai geriau visiems. Palaikau tokius pokyčius

Vasia

Transporto homoseksualų gatvės

Arta

Tokiems piliečiams kaip tu, tik ant arklių jodineti. Nes mentalitetas tik tiek pažengęs.

De bilai toliau šėlsta

Tai tieskit tas dviračių gatves, o ne atiminėkit esamas normalias. Dviračių eismas nuo 7 iki 12 padidės nebent tik iš biednumo, bet ne iš patogumo… Idiotų valdžia baudžianti 93 proc. dėl 7 proc patogumo….

Asa

Turim augalų gatves, dviračių gatves. Siūlau sekančiu etapu įvesti pėsčiųjų gatves. Tokiomis pat sąlygomis, kaip dviratininkams plius: vaikšto kuria nori gatvės puse, gali būriais, gali vingiuot, gali eiti lėtai lėtai. Na ir tada jau… lenkti negalima, pro tarpą lįsti negalima, pypsinti negalima, užvažiuot negalima. Apsisukt negalima.
Idiotizmas.

Labas rytas

Tai yra zenklas “gyvenamoji zona” kur pesciam pirmenybė. Tikriausiai neteko girdeti 🙂

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button