Vilnius prailgina žalios šviesos degimo laiką, nuo šiol net 132 sankryžų signalai degs ilgiau. Sostinės susisiekimo piramidės pagrindas yra pėstieji, todėl tobulinant išmaniąją eismo valdymo sistemą yra užtikrinamas sklandesnis pėsčiųjų judėjimas. Iki šiol laukti žalios šviesos tekdavo 78 sekundes, dabar laikas trumpėja iki 34 sekundžių.  

Kuriose Vilniaus miesto vietose bus atnaujintas šviesoforo signalas plačiau pasakoja „JUDU“ eismo organizavimo skyriaus vadovė Eglė Marčišauskė. 

– Kiek bus šviesoforų, prie kurių žmonės galės laukti trumpiau? 

– Pėstieji lauks trumpiau prie 132 šviesoforų, tai yra šviesoforais reguliuojamos sankryžos bei perėjos. 

– Iki šiol kiek reikėdavo laukti? Ar vilniečiai skųsdavosi dėl to? 

– Taip, būdavo skundų. Skundžiasi ir pėstieji, kad ilgai laukti reikia, kartais ir automobilių vairuotojai. Iš tikrųjų, toks yra balansavimas tarp prioritetų teikimų ir laiko paskirstymo. 

– Koks buvo vidutinis laukimo laikas?  

– Vidutinis laukimo laikas būdavo apie 78 sekundės. Mes sumažinome laiką iki vidutiniškai 34 sekundžių. Laikas sumažėjo apie 30 proc. 

– Kiek vidutiniškai dega žalias šviesoforo signalas? 

– Negaliu pasakyti vidutiniškai, nes sankryžos labai skirtingos ir yra skaičiuojamas pėstiesiems paskirtas laikas pagal metodiką. Tai yra perėjos ilgis, pėsčiųjų judėjimo greitis – 1,2 m per sekundę ir pagal tai yra skaičiuojama laikas. Yra kelių šviesoforų įrengimo taisykles, jose parašyta kiek turi būt to laiko. Jeigu gatvėje yra plati salelė, tai galima reguliuoti tik iki salelės, degant žaliam signalui, o po to, jau kitą fazę, tik per kitą gatvės pusę pereiti. 

– Dėl ko ėmėtės tokių pokyčių? Ar dėl šių pokyčių nenukentės Vilniaus viešasis arba aptarnavimo transportas, kuris turi skubėti į įvykio vietas? 

– Į įvykio vietas skubantis transportas, kalbama apie tas tarnybas, kurios turi švyturėlius, tai jie nenukentės tikrai, nes turi galimybes važiuoti degant raudonam signalui. Kalbant apie transportą, tam tikrose kryptyse žalio signalo laukimo laikas automobiliams gali pailgėti 5–10 proc. Bet kitai krypčiai laikas gali būti mažesnis, nes įsijungia kartu su šviesoforais pėstiesiems ir gaunasi, kad jiems įsijungia anksčiau ir dažniau. O pažiūrėjus, kad automobilyje vidutiniškai važiuoja 1,6 žmogaus, tai supraskime, kad dauguma ten važiuoja po vieną. Būtent todėl užsikemša gatvės. Dėl to yra tas paskatinimas iš mūsų pusės, galbūt judėti pėsčiomis, nes dabar apie 50 proc. kelionių padaroma automobiliais, o pėsčiomis keliaujame tik apie 16 proc. kelionių. Tai tikrai labai didelis skirtumas. Tam yra daromas pokytis, kad paskatintų judėti pėsčiomis. 

Kopijuoti, platinti, skelbti LNK.lt turinį be LNK.lt raštiško sutikimo draudžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

25 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist