Toks įspūdis, kad Vilnius pateko į laiko kilpą ir grįžo 30 metų į praeitį. Vienoje vietoje darbai pradedami, bet sustoja, nes pasibaigia medžiagos. Kitoje vietoje darbininkai mėgina išradingai paslėpti darbo broką.

Tik kai pasipiktinusių vilniečių skundai pasiekė Šeškinės seniūniją, o paskui savivaldybę, į Paberžės gatvę tikrinti naujo šaligatvio kokybės atvažiavusios komisijos nariai kraipė galvą – tokį neįprastą remontą teko matyti nebent viename seriale, kuriame darbuojasi atvykėliai iš Azijos.

O Pylimo gatvėje darbai nevyksta jau beveik du mėnesius. Juos įmonė „Grinda“ pradėjo itin entuziastingai: paskubomis išardė seną šaligatvį ir pradėjo kloti naują. O paskui darbininkai dingo. Priežastis irgi komiška: pasibaigė trinkelės.

Nuėjo neįprastu keliu

„Ar normalu šaligatvius iš atliekų kloti, nejaugi niekas neprižiūri ir priima bet kaip atliktus darbus? Manau, nepatiktų, jei jūsų asmeniniame sklype būtų taip sudėtos trinkelės?“ – rodydamas į Paberžės gatvės šaligatvį klausė vilnietis Petras Mazaliauskas.

Iš tiesų – tarp trinkelių matyti 1–2 centimetrų intarpai. Anot P.Mazaliausko, tos išpjovos sutrupės, nes šaligatviu važiuoja sniegą valanti technika. O tada pradės judėti trinkelės. „Po poros metų lygų šaligatvį galėsime pamiršti“, – atsiduso vilnietis.

Jo manymu, darbininkai nuėjo lengviausiu keliu, kai šaligatvio posūkyje sugalvojo ne trinkeles pjaustyti, o tiesiog įmontuoti tarp jų intarpus.

Savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas sutiko, kad Paberžės gatvėje tokių intarpų negali būti, ir rangovas įpareigotas perdaryti šaligatvį.

„Darbų priėmimas eksploatuoti vyks tik tinkamai juos užbaigus“, – aiškino G.Grubinskas. Beje, tokia pat problema yra ir gretimoje Šeškinės gatvėje.

Vien tik planuoja ir planuoja

Į klausimą, kodėl Pylimo gatvėje sustojo darbai, savivaldybės atstovas atsakė, kad laukiama užsakytų trinkelių. Jos Vilnių turėtų pasiekti artimiausiu metu, tada darbai nedelsiant bus tęsiami.

Beje, trinkelių šioje remontuojamoje vietoje dar likę nemažai, o jų nesaugant pastebimai mažėja.

O M.K.Čiurlionio gatvėje naujas šaligatvis buvo žadamas dar prieš pernai liepą vykusį NATO viršūnių susitikimą.

Bet jis ardyti taip ir nebuvo pradėtas, nes turbūt buvo aišku, kad naujo nutiesti nebus spėta.

Dabar šioje gatvėje naujas šaligatvis žadamas iki Dainų šventės. Iki renginio liko mažiau nei du mėnesiai, o darbai dar net nepajudėjo.

Karoliniškėms teks laukti

Nors gatvių remonto darbai vyksta ne vienoje vietoje, ties Laisvės prospekto 42-uoju namu šaligatvis vis dar yra prastos būklės.

„Svarstome, kad reikia pakeisti sovietinius kelių ženklus, bet niekam neužkliūva, kad sostinės gyventojai vaikšto sovietiniais ištrupėjusiais šaligatviais, – skundėsi vilnietė Janina. – Tie šaligatviai tokie, kad jau ir nėra kur atsistoti, vien duobės. O savivaldybė į prašymus nereaguoja.“

Karoliniškių gyventojai ne kartą kreipėsi į savivaldybę dėl prastos būklės šaligatvio Laisvės prospekte, link Sietyno stotelės.

Tačiau G.Grubinskas aiškino, kad prioritetinis šaligatvių remonto sąrašas sudaromas atsižvelgiant į nemažai kriterijų, tarp jų – nusidėvėjimo lygį ir pėsčiųjų srautų intensyvumą.

„Gyvenamuosiuose rajonuose vis dar yra nemažai prastos būklės šaligatvių, o savivaldybė dėl ribotų finansinių išteklių negali jų visų sutvarkyti iš karto. Todėl pėsčiųjų ir dviračių takai yra tvarkomi palaipsniui.

Nors į šiais metais remontuoti planuojamų pėsčiųjų ir dviračių takų sąrašą minėta vieta Laisvės prospekte nėra įtraukta, dėl kiekvienais metais augančio finansavimo infrastruktūros atnaujinimui spartėja ir takų atnaujinimas, todėl tikėtina, kad šaligatviai šioje vietoje bus remontuojami artimoje ateityje“, – žadėjo savivaldybės atstovas.

Darbininkams į tą pačią gatvę grįžti nereikės?

Šįmet savivaldybė žadėjo ištisiniu būdu išasfaltuoti 120 kilometrų gatvių, sutvarkyti apie 40 km šaligatvių ir įrengti 12,5 km dviračių takų.

Gatvių, šaligatvių, dviračių takų ir kitai susisiekimo infrastruktūrai tvarkyti mieste šįmet bus skiriami 74 mln. eurų.

Anot mero V.Benkunsko, vykdant gatvių atnaujinimo darbus daug dėmesio skiriama kokybei, kad į tą pačią gatvę nereikėtų grįžti vos tik pasibaigus garantiniam laikotarpiui.

Dėl to remontuojant gatves visur įrengiami tik granitiniai bortai, kurie yra patvaresni už betoninius, o reprezentacinėje miesto dalyje įrengiami ir granitiniai šaligatviai.

Granito danga savo patvarumu, atsparumu dėvėjimuisi ir ilgaamžiškumu pranoksta betono gaminių tarnavimo laiką. Tai leidžia per visą eksploatavimo laikotarpį išlaikyti reprezentacinės išvaizdos šaligatvių būklę ir sutaupyti dėl gerokai retesnio poreikio atnaujinti dangą.

Autorius: Arūnas Dumalakas, „Lietuvos rytas“, „Sostinė“

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

5 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Kaip vertinate naujieną, jog Užupyje kursuos autobusas be vairuotojo?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist