• Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
Pranešimas
MadeinVilnius.lt
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
      • Trakai
      • Lentvaris
      • Medininkai
      • Širvintos
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
      • Senasis Vilnius
      • Vilniaus miesto studija
      • Neatrastas Vilnius
    • Maistas
      • Sostinės geriausieji
      • Nauja vietelė
      • Vilniečiai rekomenduoja
      • Maistas ant ratų
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas
Suasmeninta
Šrifto dydžio keitimasAa
MadeinVilnius.ltMadeinVilnius.lt
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Transportas
  • Maistas
  • Statybos Vilniuje
  • Sportas
  • Istorija
  • Vilniaus istorija
  • Savaitės klausimas
Paieška
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
    • Maistas
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas

Atraskite mus

  • Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Vilniaus istorija
  • Maistas
  • Stilius

Populiariausi straipsniai

Naršykite šios dienos populiariausias naujienas!
Ryanair

Smūgis „Ryanair“: teismas įpareigojo grąžinti keleiviams pinigus už rankinį bagažą

4 2

Gautas statybų leidimas: Vilniuje bus statomas naujas „McDonald‘s“ restoranas

2 5

Nuo pirmadienio iki Kalėdų bus ribojimas eismas svarbiu Vilniaus tiltu

4 9

Lik prisijungęs

Raskite mus socialiniuose tinkluose
130kSekėjaiPatinka
1.7kSekėjaiSekti
7.1kSekėjaiSekti
Turite paskyrą? Prisijungti
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika
© 2012-2023. UAB „Naujosios medijos grupė”. Visos teisės saugomos.
Vilniaus gatvės

Kas įvyksta paspaudus mygtuką pėsčiųjų perėjoje?

LRT.lt
2017 m. rugpjūčio 07 d. 08:33
3 min. skaitymo
Dalintis

Visiškai nesvarbu, kiek kartų paspausite geltoną pėsčiųjų perėjoje esantį mygtuką – ar žalias šviesoforo signalas jums įsijungs greičiau, priklauso nuo paros laiko ir konkrečios sankryžos. Taip sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.

LRT.lt portalo skaitytojas Pranas domisi, kaip reguliuojami šviesoforai pėsčiųjų perėjose. „Ar tiesa, kad paspaudus prie pėsčiųjų perėjos esantį geltoną mygtuką, žalias šviesoforo signalas pėstiesiems įsijungia greičiau, nei nespaudus? Teko girdėti, kad tai – tik apgaulė pėstiesiems nuraminti. O jeigu tuos mygtukus paspaustų abiejose kelio pusėse esantys pėstieji, ar žalias signalas įsijungtų dar greičiau? Ir ar turi kokios įtakos, kiek kartų bus paspaustas tas pats mygtukas?“ – teiraujasi vyriškis.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovo A. Apanovič teigimu, daugumoje pagrindinių Vilniaus miesto gatvių yra įdiegti „žalieji“ transporto koridoriai, kurių veikimas yra paremtas cikliniu šviesoforų valdymu – kiekvienoje iš sankryžų yra nustatytas tam tikros trukmės ciklas. Ciklų trukmės priklauso nuo paros laiko ir koridoriaus (pvz., naktį ir savaitgaliais ciklo trukmė siekia 60 arba 70 sekundžių, dienos metu – 90 arba 105 sekundes, piko metu – 120–140 sekundžių).

„Dėl šios priežasties po mygtuko paspaudimo žaliojo šviesoforo signalo laukimo laikas sankryžose arba perėjose yra skirtingas: jei netoli pėsčiųjų perėjos, kurią bandoma pereiti, yra viena ar kelios sankryžos, darbo režimai tarp šalia esančių sankryžų bus sinchronizuoti ir transporto srautas per šalia esančias sankryžas leidžiamas koordinuotai. Todėl pėsčiasis, paspaudęs pėsčiųjų mygtuką, gaus leidimą pereiti gatvę ne iš karto, o tik tam tikru, iš anksto nustatytu, laiku. Tokiu atveju pėsčiojo laukimo laikas gali siekti nuo 1 sekundės iki 110 sekundžių (arba nuo 1 iki 130 sekundžių) piko metu, 1–95 sekundes dienos metu, 1–80 sekundžių savaitgaliais ir 1–60 sekundžių naktimis. Laukimo laikas taip pat priklauso nuo sensorinio mygtuko aktyvavimo momento – jeigu mygtukas nuspaustas šviesoforų ciklo pradžioje, tai laukimo laikas bus ilgesnis, jeigu ciklo pabaigoje – labai trumpas“, – aiškina specialistas.

Anot jo, esant kitam eismo valdymo metodui, pėsčiojo laukimo laikas prie perėjos ženkliai sutrumpėja, ir tuomet jis svyruoja nuo 1 iki 50 sekundžių. Toks eismo valdymo metodas įmanomas pavienėse sankryžose ar pėsčiųjų perėjose, kur sankryžų darbo režimai nėra sinchronizuojami tarpusavyje.

Kiek kartų bus paspaustas pėsčiųjų mygtukas, pašnekovo teigimu, visiškai nesvarbu – užtenka vieno paspaudimo, kad sankryžos valdiklis sureaguotų į pėsčiojo užklausą. Be to, nuo paspaudimų skaičiaus nepriklauso ir tai, ar anksčiau, ar vėliau įsijungs žaliojo šviesoforo signalas pėstiesiems.

Daugiau informacijos apie šviesoforus, pėsčiųjų perėjas, eismo valdymo bei reguliavimo įrangą bei valdymo metodus galima rasti www.sviesoforai.lt.

Miglė Dauskurdienė, LRT.lt

ŽYMOS:PerėjosPėstiejiSankryžaSusisiekimo paslaugos
Dalintis
Kaip vertinate šį straipsnį?
Labai patiko0
Nustebino0
Gerai0
Nuobodu0
Nesąmonė0

Rekomenduojami Video

- Reklama -

Ar manote, kad pastaruoju metu kilę gaisrai yra sabotažo aktai?

Jums taip pat gali patikti

Vilniaus gatvės

Savivaldybė prašo kuo skubiau patraukti 19 automobilių, kitaip jų neliks

Komentarų: 0
1 1
Vilniaus gatvės

Nuo pirmadienio iki Kalėdų bus ribojimas eismas svarbiu Vilniaus tiltu

5 komentarai
4 9
Vilniaus gatvės

Neįprasta situacija: didžiulę eismo spūstį sudarė netikėtas automobilis

3 komentarai
5
MadeinVilnius.lt
Apie Vilnių ir Vilniaus kraštą su nauju požiūriu – pozityviai, optimistiškai ir su šviežio oro gūsiu.
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos © 2012-2025  UAB „Naujosios medijos grupė”. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus raštišką UAB „Naujosios medijos grupė” sutikimą.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Pamiršote slaptažodį?