Pirmadienio rytą Vilnių sukaustė rekordinės spūstys. Vairuotojai sostinės keliuose strigo po valandą ir daugiau, stipriai vėlavo viešasis transportas. Nors oro sąlygos nebuvo išskirtinės, eismą paralyžiavo nuo pat ankstyvo ryto pasipylusios avarijos. Ekspertai teigia, kad užsikimšusias miesto gatves lemia dar viena priežastis – prastai išvystyta kelių infrastruktūra.
Pirmadienio rytą spūstyse strigo ir komunikacijos ekspertas Jaunius Špakauskas.
„Aš šiandien išvažinėjau iš savo namų kiemo ir pamačiau tiesiai prieš jį stovintį kamštį, kurio toje vietoje beveik niekada nebūna. Aš supratau, kad čia kažkas neįprasto nutiko. Iš karto susivedžiau [duomenis] į „Waze“ programėlę, man pasiūlė alternatyvų maršrutą, bet važiavau kažkodėl dvigubai ilgiau nei visada. Kas nutiko tą ankstyvą rytą, net sunku paaiškinti“, – naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ kalbėjo jis.
Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius pastebėjo, kad spūstys yra pasikeitusios situacijos keliuose rezultatas.
„Bet kokie dalykai, pasikeitusi situacija – lyja, sninga, ledas – ir Vilnius sustoja. Visi tą jaučiame. Kodėl sustoja, kodėl mes visi išsigąstame? Išsigąstame kažkokio pokyčio.
Aš sakau, kad kartais gal ir geriau išsigąsti negu pridaryti nesąmonių, nes tos nesąmonės, kurias drąsiai pridarytume, tik dar labiau sulėtintų galimybę važiuoti, nes pridarytume daug smulkių avarijų ir vis tiek stovėtume ten išsižioję“, – komentavo ekspertas.
Avarijos „butelio kaklelyje“ stabdo visą miestą
V. Milius pabrėžė, kad pagrindinėse miesto arterijose įvykusios avarijos užkemša visą miestą, mat nėra pakankamai alternatyvių kelių.
„Tie keli įvykiai „butelio kaklelyje“ Vilniuje įvykę vienu metu praktiškai paralyžiuoja miestą. Taip jau išeina, kad jeigu kažkas nutinka Savanorių prospekte, kažkodėl Lazdynuose visi stovi, nes yra žiedai, tam tikri pravažiavimai, tiltai ir daugiau variantų nėra“, – akcentavo jis.
„Čia yra Vilniaus problema (mes ją daug kartų esam aptarę), kad per 30 metų sugebėjome pasidaryti lygiai vieną aplinkkelį, jo dalį, o ne viso Vilniaus aplinkkelį, kaip turėtų būti“, – priduria V. Milius.
Taigi gyventojai iš vieno miesto galo važiuoja į darbovietes, veža vaikus į mokyklas, darželius ir būrelius kitame. Kadangi to padaryti su dviračiu ar viešuoju transportu neįmanoma, didėja automobilių srautas.
„Tai reiškia, kad mums reikia kelių, gatvių, o mes jų nepadarėm“, – pažymėjo ekspertas.
Mieste pasigenda magistralinių kelių
J. Špakauskas pastebėjo dar vieną neigiamą tendenciją – Vilniaus gatvės, kurios turėtų būti pravažiuojmos greitai, palaipsniui paverčiamos į mažesnio greičio atkarpas.
„Pavyzdžiui, Vilniuje yra pridaryta – visiška sezono naujiena – vidutinio greičio juostų netgi tose vietose, kur turėtų būti magistralės. Tai ir leisk tam tikras miesto dalis pravažiuoti greitai. Apsaugok jas nuo degalinių įvažiavimų, nestatyk ten prekybos centrų. Tai turi būti greito važiavimo kelias“, – akcentavo jis.
„Pažiūrėkite, kas vyksta su Vakariniu aplinkkeliu. Ten tuoj ant kiekvieno kampo bus po kebabų kioską su savo įsukimu. Ir tada greitis bus nebe 110 km/val., kas būtų greitai ir saugu, bet 90, tuoj bus 50 km/val., nes koks nors kurjeris surinkęs tris kebabus su bulvytėmis iš to kiosko turės išvažiuoti“, – ironizavo J. Špakauskas.
Autorius: Toma Andrulytė, TV3.lt
O ko norėti, kai už absurdiškus sprendimus nėra realių baudų tiems, kas priėmė tokius sprendimus? Kaip gali mažėti kamščių, kai mažėja gatvių juostų? Vietoj dviejų juostų turime vieną, vietoj trijų dvi, nes viena atiduota dviračiams ar autobusams. Dviračių kelių daugėja, o dviratininkai ir paspirtukininkai vis tiek važiuoja chaotiškai sukeldami begalę chaoso tiek gatvėse, tiek šaligatviuose. Kokio velnio reikėjo siaurinti Savanorių prospektą ar kitas gatves? Tikriausiai tam, kad, jei vienoje juostoje važiuoja viešasis transportas, šalia esanti juosta tuščia – viešasis transportas niekaip nesugeba važiuoti tik savo juostoje, neapžergęs kitos… Ir kam mažinti greitį ten, kur jis turėtų būti didinamas? Tikriausiai sąmoningai… Skaityti daugiau
tuoj ateis tas botanikas is JUDU ir pasiulys visiem persesti ant dviraciu ir paspirtuku, o aplinkeli pasiulys susiaurinti iki 1 juostos o likusi plota apsodinti krumais
madeinvilnius . lt – daugiau reklamos nei informacijos. GĖDA!
Neseniai rašiau ir dar kartą pakartosiu: Nereikia akivaizdžių „dydžiojo brolio iš rytų” agresijos požymių naudojant tankus ar raketas. Užtenka 20-30 automobilių, kurie reikiamu momentu padarytų avarijų pagrindinėse gatvėse. Ir miestas bus paralyžiuotas. (Nusikalteliams ir valstybės priešams didelė pagūnda). Galima bus tik peščiom vaikščioti ir dviračiais važinėti. Ir svarbiausia – visi aiškins, kad neva atsitiktinumas. Taip „planetos suėjo”. O jeigu iškiltų grėsmė valstybingumui ir keliuose, kurie jungia Lietuvą su Lenkija, irgi „atsitiktinai” įvyktų keletas autoįvykių, dėl kurių būtų visiškai užblokuotas eismas abiem kryptim? Čia pirmu smuiku turi groti Valstybės Saugumo Departamentas, Policija, Ugniagesiai, Greitoji med.pagalba. Jie su generaliniu karinių pajėgų štabu… Skaityti daugiau
Siūlau visam vakariniame aplinkelį pasistatyti vidutinio greičio matuoklius!! Ir mano kieme irgi pastatyti vidutinio greičio matuoklį, kad nusipirkusieji vairavimo teises galėtų ramiai važinėti!
Taip taip, vargselis egspertaz, pastovejo kamsty ir tv3 pagimde staipsnio muliaza.
Va ta ir ta gatve turi buti greita ir plati – tai kuria?
Kai miestas siulo kazka statytis iskarto islenda NIMBYs ir prasideda – ten skraidancio sidabrinio bebro lizdai, nigalima! O cia prie sitos pelkes as suni vedzioju, irgi niagalima!
Iš šitų paskutinių nevykėlių merų nieko nereikia tikėtis. Jokių naujų nei viadukų, nei estakadų, nei tiltų, nei greitkelių. Ką sugebėjo, tai pasiaurinti gatves ir krūmų pasodinti, o naujausia idėja, greitį sumažinti iki 20km/h. Apie kokią Vilniaus evakuaciją galima kalbėti, jei pažeidus kad ir tą Lazdynų tiltą miestas liktų padalintas į 2 dalis.
Į mero postą turi būti renkami pretendentai kas gimė ir gyvena sostinėje ne mažiau 40 m.
Jo jo jo, tik dar viena eismo juosta ir pagaliau bus išspręsti kamščiai. Šitokie mašinų „ekspertai” tik ir nori, kad Vilnius būtų kelios magistralės kaip koks Detroitas ar Hiustonas. Miestai bankrutuoja ir miršta, kai atiduodama viskas automobiliams. Reikia sekti Olandijos ar Danijos pavyzdžiu ir sudaryti geras sąlygas alternatyvioms transporto rūšims.
Kokioms alternatyvioms transporto rūšims? Dviračiams, paspirtukams? Bėda, kad pas mus daugiau nei pusę metų mažai kas jais važinėja. Viešąjam transportui? Vienam, tuščiom rankom, iš taško A į tašką B tinkamas nuvažiuoti. Keliese nelabai apsimoka. Su bagažu nepatogu. Jeigu reikia aplankyti ne tik A ir B, bet dar C, D, E, F ir G, viešasis iš vis tragedija. Ką reiškia „atiduodama automobiliams”? Automobiliai gal kokie autonominiai autobotai? Man pasirodė, kad automobilius vairuoja žmonės, taigi ne automobiliams atiduodama, o žmonių patogumui.
Jeigu mieste prioritetas VT, tai viskas su juo apsimoka.
Gal galima paklausti kiek efektyvu yra tampyti pusantros tonos sveriantį metalo gabalą, kuriuo vidutiniškai važiuoja 1.34 keleivio pagal 2022 m. duomenis. Vienas autobusas sutalpina tiek kiek 70 automobilių, o net nepalyginsi jei būtų tramvajus arba metro. Didžioji dalis žmonių nevažiuoja į A B C D iki Z ir nesitampo bagažo, o jeigu toks atvejis – valio, tada aš ir rekomenduoju jums vairuoti automobilį. Bet tai nėra dauguma žmonių. Patiems jums automobilių vairuotojams bus geriau važiuoti jei daugelis žmonių persimes į alternatyvias priemones, kurios yra daug labiau space-efficient.
Eik is cia su savo logiskais, protingais ir racionaliais pasiulymais! Jiem cia ne vieta! /s
Atsiknisk, Š dvirati, nuo protingų žmonių komentarų.
Tau čia kaip tik ne vieta.
Kai reikes tamstos nuomones – kreipsiuos. O kolkas dink kaip prstelejimas lengvam vejeli.
Purvinas viesasis, purvinos sedimos vietos, prikimstas masiu, kurios dar ir asocialiai elgiasi, kas koseja, kas ranka nosi valo, po to uz tureklu, kas i telefona rekia, ar su kuprinemis stumdosi lipdami ant batu, ypac smagu kai ilipa benamis, kvapas gyvo lavono, o kur dar ir kontrolieriai dulkina visus uzlaikydami kelione.
Visi prezervatyvai, tik tu oro balionelis!
kiek vaiku vezate i mokykla/ darzeli? Kiek pasiimate? kiek bureliu vaikai lanko? KOkiame rajone gyvena seni tevai, kuriuos lankote? O gal turite daugiavieti paspirtuka?
Tai sėsk žiemą ant dviračio ar paspirtuko ir varyk į darbą. Argi nematai kad Vilniuje nieko daugiau nėra, tik paslaugos. O visos paslaugos su auto transportu. Ką mes gaminame, nieko. Tik papigiai perkame ir brangiai parduodame. Olandijoje ir Danijoje miesto centre irgi krūvos prekybcentriu, degalinių?
Jo jo, Vincuk, tu bent jau Olandijoj ar Danijoj buvai, ar matei jų trasas, ką tu čia rašai, patylėtum geriau, ekspertas.
VMS bijo tokių darbų, nes jie yra sunkūs ir ten galima suklysti. Todėl geriau nieko nedaro. Nevykeliai ir tinginiai.