• Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
Pranešimas
MadeinVilnius.lt
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
      • Trakai
      • Lentvaris
      • Medininkai
      • Širvintos
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
      • Senasis Vilnius
      • Vilniaus miesto studija
      • Neatrastas Vilnius
    • Maistas
      • Sostinės geriausieji
      • Nauja vietelė
      • Vilniečiai rekomenduoja
      • Maistas ant ratų
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas
Suasmeninta
Šrifto dydžio keitimasAa
MadeinVilnius.ltMadeinVilnius.lt
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Transportas
  • Maistas
  • Statybos Vilniuje
  • Sportas
  • Istorija
  • Vilniaus istorija
  • Savaitės klausimas
Paieška
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
    • Maistas
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas

Atraskite mus

  • Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Vilniaus istorija
  • Maistas
  • Stilius

Populiariausi straipsniai

Naršykite šios dienos populiariausias naujienas!
Horoskopas

Trims Zodiako ženklams geros žinios: birželį ateina sėkmės metas

2

Lenkijos keliuose atsirado naujas kelio ženklas

11 2
Horoskopai

Penktadienio horoskopas (gegužės 23 d.): vienas Zodiako ženklas išsiaiškins intriguojančią paslaptį

1

Lik prisijungęs

Raskite mus socialiniuose tinkluose
130kSekėjaiPatinka
1.7kSekėjaiSekti
7.1kSekėjaiSekti
Turite paskyrą? Prisijungti
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika
© 2012-2023. UAB „Naujosios medijos grupė”. Visos teisės saugomos.
Vilniaus gatvės

Aiškėja, kurios gatvės Vilniuje taps dviračių gatvėmis: įrengtas pirmasis naujasis ženklas

Made in Vilnius
2022 m. birželio 01 d. 14:17
6 min. skaitymo
Dalintis

Vasarą Vilnius sutinka atsinaujinęs ir pasiruošęs sklandžiam dviračių eismui. Kasmet vis augantis dviračių takų tinklas bus papildytas ir dviračių gatvėmis, kurių formatas Susisiekimo ministerijos sprendimu nuo šiandien įteisintas Kelių eismo taisyklėse.  

„Dviračių takų ilgis Vilniuje pastaraisiais metais augo ne procentais, o kartais – jie baigia susijungti į tikrą tinklą. O Vilniaus savivaldybės iniciatyva atsiradęs „Dviračių gatvės“ ženklas leis prijungti ir tas atkarpas, kuriose nėra vietos standartiniams dviračių takams, bet gatvės pobūdis leidžia dviratininkams saugiai judėti kartu su eismu, – sakė Vilniaus vyriausiasis inžinierius Antonas Nikitinas. – Neabejoju, kad tada jau ne procentais, o kartais augs ir skaičius tų vilniečių, kuriems dviratis yra ne tik laisvalaikis, o susisiekimo priemonė.“

Kuo dviračių gatvė skiriasi nuo paprastos? Dviračių gatvė turi tris esminius išskirtinumus: 

  • dviračiams leidžiama važiuoti per visą gatvės plotį, nesilaikant dešiniojo krašto taisyklės; 
  • automobilininkams dviratininkų negalima lenkti išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą;
  • draudžiama važiuoti greičiau nei 30 km/h. 

Dviračių gatvės Vilniuje

Vilniuje dviračių gatvės įrengiamos sekant gerąja kitų Europos šalių praktika – dviračių gatvių jau yra Belgijos, Nyderlandų, Vokietijos miestuose, taip pat ir kaimyninėje Latvijoje.

„Be galo smagu matyti, kad mažiau nei per dvejus metus įmonės specialistų idėja tapo kūnu. Tai didelis postūmis ne tik Vilniui, bet ir Lietuvai, net neabejoju, kad dviračių gatvių išdygs ir daugelyje kitų Lietuvos miestų. Manau, jog ilgainiui dviračių gatvės taps svarbiu aspektu, leidžiančiu dviratininkams jaustis saugiau ir jaukiau, nes važiuojant gatve nereikės šlietis prie priparkuotų automobilių, kur bet kada gali atsidaryti durelės, ar baimintis dideliu greičiu lenkiančio automobilio“, – sako Jonas Simutis, įmonės „Susisiekimo paslaugos“ inžinierius, darnaus judumo grupės vadovas. 

Birželio 1 d. Vilniuje pirmasis dviračių gatvės ženklas įrengtas M. K. Čiurlionio gatvėje (nuo Vingio parko iki Santuokų rūmų). Taip pat dviračių gatvės ženklai įrengti šalia esančiose Z. Sierakausko, Jovaro, P. Klimo ir Raseinių gatvėse. Svarbu paminėti, kad K. Donelaičio, Nočios ir Beržyno gatvėse iki šiol buvusi „Gyvenamoji zona“ – liks ten ir toliau.  

Tęsiant šių gatvių plėtrą, vasaros metu bus pertvarkomos ir dviračių eismui pritaikomos kitos įvairiose Vilniaus rajonuose esančios gatvės. Pritaikius planuojamas gatves saugiam dviratininkų eismui, bus jau daugiau nei 10 gatvių, kuriose dviračiu keliauti bus patogu, saugu ir greita.

Dviračių gatvėmis galinčios tapti gatvės pasirinktos atsižvelgiant į keletą principų. Pirmas ir svarbiausias – gatvė yra svarbi jungtis pagrindiniame dviračių takų tinkle.

„Dalyje gatvių, kaip, pavyzdžiui, M.K. Čiurlionio, Gerosios Vilties, Šaltkalvių, nėra galimybių įrengti atskirą dviračių taką, tam tiesiog trūksta pločio arba reiktų aukoti medžius, parkavimo vietas. Šioje vietoje į pagalbą ateina dviračių gatvė, kuri tampa tiltu tarp dviračių takų bei užtikrina patogaus judėjimo tęstinumą. Dviračių gatvėmis tapti pasirenkamos taip pat tos, kurios yra ramaus eismo bei jungiasi su tam tikrais rajono traukos objektais: mokykla, parku, aikšte ar kt.“, – sakė įmonės „Susisiekimo paslaugos“ judumo ekspertas Edgaras Stankevičius.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad nors dviračių gatvių ženklai kol kas atsiras tik kaip pagrindinio dviračių tinklo tąsa, vairuotojai turėtų būti atidūs ir pagarbūs šiai transporto priemonei ir kitose ramesnio eismo gatvėse – dviratininkų sostinės gatvėse daugėja kasdien.  

Dviračių gatvių žemėlapį galima rasti čia https://bit.ly/vilniausdviraciugatves.

Šiuo metu Vilniuje yra yra įrengta daugiau kaip 130 km kokybiškos dviračių takų  infrastruktūros. Šiais metais dar planuojama plėsti dviračių takų tinklą (papildomai 20 km):

  • Dariaus ir Girėno g.;
  • Žirmūnų g. nuo Kareivių g. iki LIDL parduotuvės;
  • nuo L. Asanavičiūtės g. 36 iki A. P. Kavoliuko g.;
  • Kalvarijų g. (nuo Braškių g. iki Didlaukio g.);
  • L. Giros g. (dviračių tako ir šaligatvio remontas);
  • Ateities g. (dviračių tako remontas nuo Kalvarijų g. iki G. Vilko g.);
  • Didžiosios g. (dviračių juostų atnaujinimas);
  • Fermentų, V. A. Graičiūno, Galvės, Stasylų ir Vinkšnų g. iki Liepų alėjos;
  • Gulbinų, Žaliųjų Ežerų ir Europos parko gatvių atkarpose;
  • Laisvės pr. (nuo Architektų g. iki K.Jelskio).

Gyventojai kviečiami užpildyti apklausą, kur galėtų atsirasti dviračių gatvės: https://arcg.is/1jK51f.

A ir A+ juostos

Dar viena naujovė dviratininkams – jie galės judėti ir A+ žymėjimu paženklintose juostose. Iki šiol viešojo transporto eismo juostos buvo dviejų tipų: tos, kur gali judėti išskirtinai tik viešasis transportas, ir tos, kur kartu su viešuoju transportu gali judėti elektromobiliai, taksi ir daugiau nei 4 keleivius vežantys automobiliai.

Nuo šiol įvedamas naujas šių juostų žymėjimas: 

  • A juosta, kuri skirta tik viešajam transportui; 
  • A+, kuria galės važiuoti viešasis transportas, dviračiai, mopedai, lengvieji keturračiai bei „Neįgalusis“ skiriamuoju ženklu pažymėti automobiliai; 
  • Papildomu ženklinimu pažymėjus A+ eismo juostą, ja galės naudotis ir elektromobiliai, taksi, motociklai ir daugiau nei 4 keleivius vežantys automobiliai.

Pasak įmonės „Susisiekimo paslaugos“ judumo transformacijos vadovo Jono Damidavičiaus, nustatant, kokio tipo turėtų būti viešojo transporto juosta, vertinamas eismo organizavimas, kuris turi įtakos tiek viešojo transporto paslaugų kokybei, tiek kitiems galimiems eismo dalyviams viešojo transporto juostoje. 

„Grynąją A juostą numatome tose atkarpose, kur nėra įrengtų viešojo transporto stotelių įvažų, be kurių kiti eismo dalyviai saugiai negalėtų aplenkti sustojusio viešojo transporto. Taip pat grynoji A juosta numatoma ir ten, kur numatytas vienpusis eismas, skirtas tik viešajam transportui. Ateityje grynosios A juostos bus numatytos ir tose atkarpose, kur bus įrengti tik viešajam transportui skirti šviesoforai, suteiksiantys prioritetą sankryžose viešojo transporto priemonėms“, – aiškino J. Damidavičius.

Pirmieji atnaujinti A ir A+ juostų ženklinimai Vilniuje atsiras nuo birželio 6 dienos. Šiemet Vilniuje bus toliau plečiamas viešojo transporto eismo juostų tinklas –  įrengti ketinama beveik 12 kilometrų juostų.

ŽYMOS:Dviračių gatvėDviračių takaiNaujiena
Dalintis
Kaip vertinate šį straipsnį?
Labai patiko0
Nustebino0
Gerai0
Nuobodu0
Nesąmonė0

Rekomenduojami Video

- Reklama -

Ar manote, kad pastaruoju metu kilę gaisrai yra sabotažo aktai?

Jums taip pat gali patikti

Vilniaus gatvės

J. Basanavičiaus gatvės rekonstrukcija prasidės šią vasarą

Komentarų: 0
Lietuvos naujienos

Valdas Benkunskas: nacionalinį stadioną pastatysim greičiau nei per 2,5 metus

Komentarų: 1
Lietuvos naujienos

Svarbūs ESO pasikeitimai nuo liepos 1 dienos

Komentarų: 0
1
MadeinVilnius.lt
Apie Vilnių ir Vilniaus kraštą su nauju požiūriu – pozityviai, optimistiškai ir su šviežio oro gūsiu.
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos © 2012-2025  UAB „Naujosios medijos grupė”. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus raštišką UAB „Naujosios medijos grupė” sutikimą.

wpDiscuz
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Pamiršote slaptažodį?